Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 2104ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN2 + 14. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun tanımı, önemi, gelişimi, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyunun eğitsel ve gelişimsel değeri; oyun yoluyla çocuğu tanıma ve değerlendirme, ve oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma; oyun etkinlikleri planlama ve uygulama konuları hakkında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Erken çocukluk döneminde oyunun tanımı, önemi, gelişimi, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyunun eğitsel ve gelişimsel değeri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyun etkinlikleri planlama ve uygulama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk döneminde oyunun tanımı, önemi, gelişimi ve kuramlarını açıklar.
2Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerini açıklar.
3Oyun yoluyla çocuğu tanıma ve değerlendirmeyi bilir.
4Oyun etkinliklerini planlar ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2023-2024 Bahar2ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 2104 ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr EGT A0133-11 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun tanımı, önemi, gelişimi, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyunun eğitsel ve gelişimsel değeri; oyun yoluyla çocuğu tanıma ve değerlendirme, ve oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma; oyun etkinlikleri planlama ve uygulama konuları hakkında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik Erken çocukluk döneminde oyunun tanımı, önemi, gelişimi, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyunun eğitsel ve gelişimsel değeri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyun etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Oyunun tanımı, özellikleri
2 Oyunun gelişim alanlarına etkisi
3 Oyun kuramları
4 Oyun ortamları
5 Oyunda öğretmen rolleri
6 Oyunda öğretmen rolleri
7 Oyun gelişimi ve değerlendirilmesi
8 Oyun gelişimi ve değerlendirilmesi
9 Okul öncesi eğitim programında oyun
10 Oyun, fen, matematik
11 Oyun, fen, matematik
12 Dış mekan oyunları
13 Dış mekan oyunları
14 Özel gereksinimi olan çocuklar ve oyun
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ören, M. (Editör-2016). Çocuk ve Oyun. Anadolu Üniversitesi YayınlarıTürkçe
Karaman, A. & A. İvrendi, A. (2015). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Matematik Becerileri ile Onların Sosyo-demografik Özellikleri ve Sosyo-Dramatik Oyunları Arasındaki İlişki  Eğitim ve Bilim 2015, Cilt 40, Sayı 177, 313-326 Türkçe
Uyanık Aktulun, Ö., Can Yaşar, M., Karaca, N. H., Akyol, T., Şenol, F. B., & Kaya, Ü. Ü. (2018). Çocukların Öğrenme Merkezlerinde Oyun Tercihlerinin İncelenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 30-45.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları