Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 2102ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ2 + 14. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarının erken çocuklukta matematiğin tanımı, matematik ve oyun ilişkisi, matematik çocuk edebiyatı ilişkisi, matematik programları, temel matematik kavramlarının öğretilmesi, matematik etkinliklerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgilendirilmesidir.
Ders İçeriği Erken çocuklukta matematik eğitiminin tanımı ve önemi; matematik içerik ve süreç standartları; matematik eğitiminde oyun ve çocuk kitaplarının kullanılması; matematik eğitim programları; temel matematik kavramları, sayı ve işlemler, ölçme ve olasılık, mekansal beceriler ve geometri; matematik etkinliklerini planlama ve uygulama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuklarda matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ile ilgili yaklaşımları açıklar.
2Erken çocuklukta matematikle ilgili temel kavramları ve matematik içeriğini açıklar.
3Çocuklarda matematik kavramlarının gelişimini destekleyici etkinlikler planlar ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2023-2024 Bahar2ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2023-2024 Bahar3ATİYE ADAK ÖZDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 2102 ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ATİYE ADAK ÖZDEMİR aadak@pau.edu.tr EGT A0133-03 EGT A0133-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğretmen adaylarının erken çocuklukta matematiğin tanımı, matematik ve oyun ilişkisi, matematik çocuk edebiyatı ilişkisi, matematik programları, temel matematik kavramlarının öğretilmesi, matematik etkinliklerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgilendirilmesidir.
İçerik Erken çocuklukta matematik eğitiminin tanımı ve önemi; matematik içerik ve süreç standartları; matematik eğitiminde oyun ve çocuk kitaplarının kullanılması; matematik eğitim programları; temel matematik kavramları, sayı ve işlemler, ölçme ve olasılık, mekansal beceriler ve geometri; matematik etkinliklerini planlama ve uygulama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtımı: Konu başlıkları, projeler, ders kaynakları Matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar
2 Matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar
3 Matematiksel düşüncenin önemi Matematiksel düşünmeyi destekleme Matematiğin zeka, cinsiyet, sosyo-ekonomik değişkenlerle ilişkisi
4 Okul Öncesi Eğitim Programında matematik kazanımlarının incelenmesi Temel matematik kavramları
5 Temel matematik kavramları
6 Sayı ve işlemler, sayı hissi, şipşak sayma, sayma, işlem, rakamlar
7 Sayı ve işlemler-çocuklara uygun etkinlik planlama, çocukların etkinliklerinde sayı ve işlemleri destekleme
8 Ara sınav
9 Örüntüler
10 Geometri ve Uzay Matematik kavramları: Sınıflandırma, karşılaştırma Etkinlik örnekleri
11 Geometri ve uzay- çocuklara uygun etkinlik planlama, çocukların etkinliklerinde sayı ve işlemleri destekleme Etkinlik örnekleri
12 Veri analizi ve grafik
13 Ölçme
14 Çocukların matematik becerisini değerlendirme-öğretmen adaylarının öğrendiklerinin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türkçe
Erken Çocuklukta Matematik, Serap Erdoğan (Çev. Ed.), Ankara: Eğiten Kitap. Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi, Burcu Durmaz ( Ed.), Ankara: Pegem. Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi, Berrin Akman (Ed.), Ankara: Pegem.Türkçe
Erken Çocukluk Matematik Eğitiminde Güncel Konular (Ed.Ayşegül Akıncı Coşgun, Hilal Genç Çopur, İlkay Ulutaş)Ankara: Nobel YayıncılıkTürkçe
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi, Gonca Uludağ (Ed.), Ankara: Nobel.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları