Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 2105ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Okul öncesi dönemdeki çocuğunu tanımaya yönelik değerlendirme araçlarını kavrayabilmek ve bu araçları hazırlayıp kullanabilmektir
Ders İçeriği Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocukları tanımanın öneminin kavrar
2Çocukları tanımada kullanılan teknikleri ve özelliklerini kavrar.
3Çocuğu tanımaya yönelik kullanılan standart testleri açıklar.
4Portfolyo dosyasının özelliklerini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EMEL TOK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 2105 ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL TOK etok@pau.edu.tr EGT A0024-01 EGT A0133-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, Okul öncesi dönemdeki çocuğunu tanımaya yönelik değerlendirme araçlarını kavrayabilmek ve bu araçları hazırlayıp kullanabilmektir
İçerik Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul öncesi eğitimde çocukları tanıma ve değerlendirmenin amacı, çocukları tanımada kullanılan yaklaşımlar
2 Değerlendirmede öğretmenin yasal,etik, profesyonel sorumlulukları, Değerlendirme süreci
3 Çocukları tanımaya ilişkin kullanılan kullanılan teknikler
4 Gözlem ve Gözleme dayalı teknikler
5 Gözleme dayalı teknikler
6 Hesaplama teknikleri
7 Derecelendirme ölçeleri
8 Oyunla Değerlendirme
9 Anket
10 Görüşme
11 Portfolyo değerlendirmesi
12 Değerlendirme bilgisinin kullanılması, organize edilmesi
13 Değerlendirme bilgisinin Yorumlanması
14 Değerlendirme bilgisinin Yorumlanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Anadolu Üniversitesi Yayınları Türkçe
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi-Nobel YayıncılıkTürkçe
https://www.acevokuloncesi.org/ogrenme-ortami/degerlendirme/cocugun-degerlendirilmesi/Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları