Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 2103ERKEN ÇOCUKLUK PROGRAMLARI3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin eğitim programı ile ilgili temel kavramlar; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımları- göstergeleri, eğitim ortamı, etkinlik çeşitleri, aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı, etkinlik planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Eğitim programı ile ilgili temel kavramlar; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişimi; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımları-göstergeleri, eğitim ortam özellikleri, etkinlikleri, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim programı ile ilgili temel kavramları açıklar.
3Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımları-göstergeleri, eğitim ortamı özelliklerini ve etkinliklerini açıklar.
2Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programının tarihsel süreçteki değişiminin farkında varır.
4Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programının yaklaşımına uygun etkilikleri planlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2023-2024 Güz2ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 2103 ERKEN ÇOCUKLUK PROGRAMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr EGT A0133-11 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste öğrencilerin eğitim programı ile ilgili temel kavramlar; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımları- göstergeleri, eğitim ortamı, etkinlik çeşitleri, aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı, etkinlik planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik Eğitim programı ile ilgili temel kavramlar; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişimi; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımları-göstergeleri, eğitim ortam özellikleri, etkinlikleri, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul öncesi eğitimin amaçları, ilkeleri, önemi *Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri
2 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci
3 Okul Öncesi Eğitim Programının özellikleri, ilkeleri
4 Okul Öncesi Eğitim Programının kazanımları ve göstergeleri
5 Okul öncesi eğitiminin planlanması ve uygulanması: *Eğitim ortamı özellikleri- Öğrenme merkezleri
6 Okul öncesi eğitiminin planlanması ve uygulanması: *Etkinlik çeşitleri, açıklamaları ve örnekleri
7 Okul öncesi eğitiminin planlanması ve uygulanması: *Etkinlik çeşitleri, açıklamaları ve örnekleri
8 Okul öncesi eğitiminin planlanması ve uygulanması: Aylık eğitim planını açıklama, örnekleri inceleme ve değerlendirme
9 Okul öncesi eğitiminin planlanması ve uygulanması: Günlük eğitim akışı ve etkinlik planı formlarını inceleme ve hazırlama Özel gereksinimli çocukları destekleme-Etkinliklerin uyarlanması
10 Okul öncesi eğitiminin planlanması ve uygulanması: Günlük eğitim akışı ve etkinlik planı formlarını inceleme ve hazırlama Özel gereksinimli çocukları destekleme-Etkinliklerin uyarlanması
11 Okul öncesi eğitiminin değerlendirilmesi
12 0-36 Aylık Çocuklar için Eğitim Programı * Planlama ve Uygulama, Öğrenme Ortamı, Günlük Akış, Etkinlik Planı * Değerlendirme
13 Hazırlanan etkinliklerin sınıf içinde uygulanması ve değerlendirilmesi
14 Hazırlanan etkinliklerin sınıf içinde uygulanması ve değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ders kitapları: 1.MEB (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf Türkçe
2. MEB (2013). Etkinlik Kitabı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/okuloncesietkinlikkitabi.pdf 3. 0-36 aylık çocuklar için eğitim programı https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/0-36program.pdfTürkçe
Ders makaleleri: 1.Gelişili, Y. ve Yazıcı, E. (2012). Türkiye’de Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programlarının Tarihsel Süreç İçerisinde Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 29, s.85-93. Türkçe
2.Düşek, G. ve Dönmez, B. (2012). Türkiye’de Yayımlanan Okul Öncesi Eğitim Programları. MBD 2012, 1(1): 68 – 75Türkçe
Ek kaynaklar: 1.MEB (2013). 0-36 Aylık Çocuklar için Eğitim Programı 2.MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları