Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 1101ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ3 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders, öğretmen adaylarına erken çocukluk dönemi öğretmeni özelliklerini, çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini, okul öncesi eğitim kurumlarının türlerini ve eğitim ortamlarının özelliklerini, dünyada erken çocukluk eğitimini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim etkinlikleri, erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk öğretmenliği mesleğini, onun tarihsel, felsefi ve sosyal temellerini ve bu temellerin günümüz uygulamalarına yansımalarını anlar
2Okulöncesi eğitim kurumlarının türlerini ve eğitim ortamlarını ve erken çocukluk ortamlarında temel kalite öğelerini tanır.
3Erken çocukluk eğitimi modellerini ve temel bileşenlerini tanımlar.
4Çocukların gelişimsel özelliklerini ve ihtiyaçlarını anlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11515
Ödevler11919
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MERVE CANBELDEK EROL
Detay 2023-2024 Güz2MERVE CANBELDEK EROL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 1101 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. MERVE CANBELDEK EROL mcanbeldek@pau.edu.tr EGT A0133-09 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu ders, öğretmen adaylarına erken çocukluk dönemi öğretmeni özelliklerini, çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini, okul öncesi eğitim kurumlarının türlerini ve eğitim ortamlarının özelliklerini, dünyada erken çocukluk eğitimini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim etkinlikleri, erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin ve hedeflerin tanıtımı, ders içeriğinin açıklanması
2 Erken çocukluk eğitiminin tanımı, amacı, önemi, ilkeleri Erken çocukluk eğitimcisi olmak
3 Erken çocukluk eğitiminin felsefi ve tarihsel temelleri
4 Erken çocukluk eğitiminin felsefi ve tarihsel temelleri
5 Dünyada ve Türkiye'de erken çocukluk eğitimi
6 Erken çocukluk döneminde gelişim Erken çocukluk dönemi çocuğun temel özellikleri ve gereksinimleri
7 Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
8 Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
9 Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
10 Okul öncesi eğitim kurumlarında yapılan gözlemlerin paylaşılması
11 Okul öncesi eğitim programı, tanımı, amacı, önemi, özellikleri
12 Okul öncesi eğitim programı (planlar, etkinlikler ve değerlendirme)
13 Okul öncesi eğitim programı (planlar, etkinlikler ve değerlendirme)
14 Okul öncesi eğitim programı aile katılımı Okul öncesi dönemde medya ve teknoloji
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aktan Acar, E. (2021). Erken çocukluk eğitimine giriş. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.Türkçe
Bredekamp, S. (2015). Erken çocukluk eğitiminde etkili uygulamalar. Z. İnan ve T. İnan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.Türkçe
Diken, İ.H. (2012) Erken çocukluk eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Haktanır, G. (2012). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Kostelnik, M. J., Soderman, A.K., Whiren, A. P. & Rupiper, M.L. (2019). Gelişime uygun eğitim programı: erken çocukluk eğitiminde en iyi uygulamalar. E. Ahmetoğlu ve İ. H. Acar (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.Türkçe
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Okul öncesi eğitim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/Türkçe
Morrison, G.S., (2021). Günümüzde erken çocukluk eğitimi. S. Korkmaz (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.Türkçe
Seven, S. (2014). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Uyanık-Balat, G. (2015). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.Türkçe
Zembat, R. (2012). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Hedef Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Proje25Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları