Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5007MÜZE EĞİTİMİ2 + 07. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Müzelerin önemini, gerekliliğini, işlevlerini, çeşitlerini açıklayabilme ve müze-eğitim uygulamalarını gerçekleştirebilme.
Ders İçeriği Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve eğitimi; müze türleri; Türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Müzeciliğin tarihi, türleri, amaçları ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar.
2Müzenin toplum ve eğitimle ilişkilerini değerlendirir.
3Müze eserlerine karşı ilgi uyandırma, değer verme ve onları koruma bilinci kararlılığı gösterir.
4Müze koleksiyonundan hareket ederek tarihsel ve estetik değerleri somut olarak açıklar.
5Farklı kültürlere ait tarihi ve sanat eserleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.
6İlk ve ortaöğretim ders programları için müze eğitimine yönelik projeler geliştirir.
7Müzede koleksiyonu yoluyla yaratıcı ve esnek düşünmeye teşvik eder.
8Müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci rehberi hazırlar.
9Müze eğitimi uygulamalarını, sanat eleştirisi, estetik, sanat tarihi ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
10Müze ile ilgili yayınları ve müzelerin güncel aktivitelerini takip eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ELİF ÇAKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5007 MÜZE EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ELİF ÇAKIROĞLU ecakiroglu@pau.edu.tr EGT A0331-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Müzelerin önemini, gerekliliğini, işlevlerini, çeşitlerini açıklayabilme ve müze-eğitim uygulamalarını gerçekleştirebilme.
İçerik Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve eğitimi; müze türleri; Türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrencilerle tanışma, dersin kapsamı, ders öğretim programının tanıtımı, kaynaklar ve kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtımı, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme, müzelerle ilgili deneyimlerin paylaşılması
2 Kültürel miras kavramı somut ve somut olmayan kültürel miras kavramı nedir? Unesco kültürel miras listesi
3 Müze nedir? Müze çeşitleri nelerdir? Müzelerin işlevleri nelerdir? Dünya’da ve Türkiye’ de müzeciliğin tarihsel gelişimine kısa bakış
4 Türk ve Dünya Müzelerinden örnekleri inceleme Müzede sergileme yöntemleri: Öğretici materyaller, Etiket ve işaretler, Eğitim ve Halk programları Çocuk Müzeleri ve işlevleri
5 Müze Eğitimine giriş. Müze Eğitiminin tarihsel gelişimi
6 Müzede öğrenme nedir? Nasıl gerçekleşir? Müzede öğrenme : Türkiye ve Dünya Müzelerinin Eğitim Etkinliklerinden Örnekleri inceleme
7 Müze Etkinliklerini planlama süreci: Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze etkinliği nasıl düzenlenir? (Müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzedeki sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonra derslerde neler yapılabileceği üzerine bilgilendirme)
8 Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
9 Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
10 Müzede düşünme stratejileri geliştirme
11 Müzeleri sınıfa getirme: Sanal müzelerin sınıfta kullanımı/uzaktan eğitim bağlamında müze kullanımı
12 Müzeleri sınıfa getirme: Sanal müzelerin sınıfta kullanımı/uzaktan eğitim bağlamında müze kullanımı
13 Müze eğitimi etkinlik örnekleri
14 Sonuç ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları