Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 4003OKULLARDA REHBERLİK2 + 07. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersi alan öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yerini; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesini, amacını, ilkelerini ve programını (kapsamlı gelişimsel RPD programı) kavraması amaçlanmaktadır. Öğrencinin programın temel hizmetleri/müdahaleleri bilinmesi, sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevlerini kavraması hedeflenmektedir. RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler her bireyin gelişimi için önemlidir. Okul yöneticisi ve öğretmenler ile rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliğinin bu gelişim sürecine olumlu katkıları bilinmetedir. Bu öğrencilerin bu konuda bilgi sahibi olması ve farkındalık kazanması amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenci, sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanmasını öğrenir.
Ders İçeriği Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel RPD Programı); temel hizmetleri/ müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin eğitimdeki yerini bilir.
2Kapsamlı gelişimden rehberlik programının felsefesini, amaçlarını, prensiplerini kavrar.
3Sınıf rehberliğinde öğretmenin rol ve hizmetlerini bilir.
4Okul yöneticisi ve öğretmenler ile rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliğinin önemini kavrar.
6Öğrenci, sınıf RPD plan ve programlarının hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00133333344334443
ÖK 00234335555543333
ÖK 00333344554455555
ÖK 00433333455453333
ÖK 00634344433434455
Ara Toplam1517151719212221202019192019
Katkı33334444444444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz6MUSTAFA BULUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2 + 0 6 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA BULUŞ mbulus@pau.edu.tr EGT A0232-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersi alan öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yerini; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesini, amacını, ilkelerini ve programını (kapsamlı gelişimsel RPD programı) kavraması amaçlanmaktadır. Öğrencinin programın temel hizmetleri/müdahaleleri bilinmesi, sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevlerini kavraması hedeflenmektedir. RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler her bireyin gelişimi için önemlidir. Okul yöneticisi ve öğretmenler ile rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliğinin bu gelişim sürecine olumlu katkıları bilinmetedir. Bu öğrencilerin bu konuda bilgi sahibi olması ve farkındalık kazanması amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenci, sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanmasını öğrenir.
İçerik Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel RPD Programı); temel hizmetleri/ müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş ve Temel Kavramlar
2 Tarihçe
3 Rehberlik Modelleri
4 Rehberlik Hizmetlerinin Sınıflandırılması
5 Rehberlik Hizmetlerinin Sınıflandırılması
6 Mesleki Rehberlik
7 Eğitsel Rehberlik
8 Kişisel Sosyal Rehberlik
9 Ara sınav
10 Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmet Alanları
11 Bireyi Tanıma Teknikleri
12 Test Teknikleri
13 Testdışı Teknikler
14 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütsel Yapısı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Prof.Dr. Binnur YEŞİLYAPRAK 21. Yüz Yılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları