Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 4002TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI1 + 24. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Ders İçeriği Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlgili proje kapsamına ait özellikleri bilir.
2İlgili proje kapsamına ait bölümleri uygular.
3Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmalara transfer eder.
4Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini öğrenir.
5Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144445423545455
ÖK 00254444544455554
ÖK 00355544422355544
ÖK 00444444444444444
ÖK 00533334455444333
Ara Toplam2120201921211718202223212120
Katkı44444434445444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11515
Ödevler11919
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2023-2024 Bahar2FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2023-2024 Bahar5TUNAY ONURSAL
Detay 2023-2024 Bahar7ZEYNEP CEREN ŞİMŞEK
Detay 2022-2023 Bahar16İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar17FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2022-2023 Bahar18MERVE CANBELDEK EROL
Detay 2022-2023 Bahar19ABDULLAH ATAN
Detay 2022-2023 Bahar20İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar21ATİYE ADAK ÖZDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar25İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2021-2022 Bahar26ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2021-2022 Bahar27MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2021-2022 Bahar28FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2021-2022 Bahar29ESİN TURAN GÜLLAÇ
Detay 2021-2022 Bahar30İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2020-2021 Bahar2MERVE CANBELDEK EROL
Detay 2020-2021 Bahar3ABDULLAH ATAN
Detay 2020-2021 Bahar4FİLİZ TÜRKSEVEN
Detay 2020-2021 Bahar5ÜMRAN ŞAHİN
Detay 2020-2021 Bahar7MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2019-2020 Bahar21İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2019-2020 Bahar22FATMA KIRMIZI
Detay 2019-2020 Bahar23MUZAFFER ÇALIŞ
Detay 2019-2020 Bahar24YÜCEL FİDAN
Detay 2019-2020 Bahar26ORHAN KUMRAL
Detay 2019-2020 Bahar27GÜLÖZGE TÜRKÖZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi İZZET BAKİ KARAOĞLU ibkaraoglu@pau.edu.tr EGT A0137 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
İçerik Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin ve Hedeflerin Tanıtımı, Ders İçeriğinin Açıklanması.
2 Temel kavramlar. Değerlendirme nedir?
3 Temel kavramlar. Erken Çocukuk Döneminde Değerlendirme
4 Neyi Niçin ve Ne Zaman Değerlendiriyoruz?
5 Okul Öncesi Eğitimde Değerlendirme Türleri
6 Formal Değerlendirme Araçları
7 İnformal Değerlendirme Araçları
8 Gözlem. Gözlem Türleri. Anekdot kaydı
9 Gözlem Türleri. Derecelendirme Ölçekleri
10 Alternatif Değerlendirme. Dinamik Değerlendirme. Program Temelli değerlendirme
11 Portfolyolar
12 Erken Çocuklukta Portfolyo Değerlendirmesi
13 Öğrenmeleri Değerlendirmede Aile katılımı
14 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erken Çocukluk döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Oralie Mcafee, Deborah S.Leong.(Çeviri Editörü: Birsen Ekinci Palut), Nobel Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları