1 | Çağdaş Türk lehçelerinden “Güney-Batı Türkçesi” grubunda yer alan (Azeri T., Türkmen T., Gagauz T., vs) lehçelerden veya “Doğu Türkçesi” grubunda yer alan (Özbek T., Uygur T., vs.) lehçelerden en az birer tanesine vakıf olma, okuma, anlama, değerlendirme becerisi kazandırır. Bu lehçe gruplarını genel hatlarıyla da öğrenmek suretiyle Türk dilini lehçe ve şiveleri ile ele alıp art zamanlı ve eş zamanlı karşılaştırmalar yaparak değerlendirme yeteneği ve becerisini kazandırır. |
2 | Adı geçen farklı gruptaki lehçelerden –en azından- birer tanesini sesbilim, biçimbilim, sözlükbilim temellerine de dayandırarak tanıyabilme, sınıflandırabilme beceri, bilgi ve yeteneğini kazandırır. Lehçeler arasındaki bu bilgi ve becerileri diğer disiplinlerle de (tarih, coğrafya, felsefe, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, vs) ilişkilendirerek değerlendirme bilgi ve becerisini kazandırır. |
3 | Çağdaş Türk lehçelerinin Güney-Batı ve Doğu grubundakilerin benzer ve farklı yönlerini görüp tahlil edebilme bilgi ve becerisini kazandırır. Adı geçen Türk lehçe grupları ve bu lehçelerin oluşturduğu edebiyatlar hakkında teknolojik imkanları kullanarak gerekli kaynaklara ulaşma bilgi, beceri ve donanımını kazandırır. |
4 | Bu lehçelerle ilgili olarak elde edilen bilgileri diğer disiplinlerle karşılaştırıp sonuçlara ulaşabilme beceri ve bilgisini, elde edilen bilgileri ve becerileri aktif olarak verimli şekilde kullanabilme bilgi ve becerisini kazandırır. |
5 | Yaşayan Türk lehçeleri üzerine öğrendiği bilgi ve becerileri mesleğinin bir parçası haline getirme, öğretim yöntemlerini kullanarak anlatabilme birikim ve becerisini kazandırır. Yaşayan Türk lehçeleri ile ilgili bilgi ve birikimini ilmi çalışmalara dönüştürme yetenek ve becerisini elde edip lisans üstü çalışmalar yapma becerisini kazandırır. |