Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZA 214TURİZM PAZARLAMASI2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama kavramı ve pazarlama karması elamanları ve turizm endüstrisinde çağdaş pazarlama uygulamaları hakkında temel bilgileri vererek mesleğe hazırlamaktır.
Ders İçeriği Turizm Pazarlaması Kavramı Gelişimi ve Önemi; Turizmde Pazarın Yapısı; Turist Davranışı; Turistik Ürün ve Hizmet Politikaları; Turizmde Fiyatlandırma; Turizm Dağıtım Kanalları; Turizmde Tutundurma Çalışmaları; Turizmde Destinasyon Yönetimi; Turizmde Pazarlama Planlaması; Turizmde Stratejik Planlama ve Yönetim; Pazarlama Denetimi ve Performansın Ölçümü; Turizmde Pazarlama Araştırması; Global Turizm Stratejileri; Toplantı Turizmi Pazarlaması; Turizm Pazarlamasında Haberleşmenin Önemi ve Halkla İlişkiler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1turizm endüstrisinde çağdaş pazarlama uygulamalarını gerçekleştirir
2pazarlama karması elemanlarını turizm sektöründe uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması2816
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İBRAHİM HALİL KAZOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PZA 214 TURİZM PAZARLAMASI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. İBRAHİM HALİL KAZOĞLU ikazoglu@pau.edu.tr TUR A0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama kavramı ve pazarlama karması elamanları ve turizm endüstrisinde çağdaş pazarlama uygulamaları hakkında temel bilgileri vererek mesleğe hazırlamaktır.
İçerik Turizm Pazarlaması Kavramı Gelişimi ve Önemi; Turizmde Pazarın Yapısı; Turist Davranışı; Turistik Ürün ve Hizmet Politikaları; Turizmde Fiyatlandırma; Turizm Dağıtım Kanalları; Turizmde Tutundurma Çalışmaları; Turizmde Destinasyon Yönetimi; Turizmde Pazarlama Planlaması; Turizmde Stratejik Planlama ve Yönetim; Pazarlama Denetimi ve Performansın Ölçümü; Turizmde Pazarlama Araştırması; Global Turizm Stratejileri; Toplantı Turizmi Pazarlaması; Turizm Pazarlamasında Haberleşmenin Önemi ve Halkla İlişkiler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama kavramı ve tarihsel gelişim
2 Turizm pazarlaması
3 Turizm piyasası
4 Pazar bölümlendirme
5 Turizmde ürün stratejisi
6 Turizmde ürün stratejisi
7 Turizmde fiyat stratejis
8 Turizmde fiyat stratejis
9 Turizmde post modern pazarlama
10 Turizmde dağıtım stratejisi
11 Turizmde dağıtım stratejisi
12 Turizmde tanıtma stratejisi
13 Turizmde tanıtma stratejisi
14 Turizmde 7p-7c genel bakış
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları