Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 299ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler kazanma
Ders İçeriği Kavram gelişimi ve öğretimi, kavram haritaları, proje yöntemi, bilimsel süreç becerileri, fen eğitimi planlama ve hazırlama, okul öncesinde fen merkezi, soru sorma stratejileri, gezi, gözlem, analoji, drama, deney, fen ve teknoloji
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklama
2Erken çocukluk dönemindeki bilimsel süreç becerilerini tanımlama
3Erken çocukluk fen eğitiminde kullanılabilecek teknikleri ve yöntemleri açıklama
4Erken çocuklukta fen etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 299 ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0110 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler kazanma
İçerik Kavram gelişimi ve öğretimi, kavram haritaları, proje yöntemi, bilimsel süreç becerileri, fen eğitimi planlama ve hazırlama, okul öncesinde fen merkezi, soru sorma stratejileri, gezi, gözlem, analoji, drama, deney, fen ve teknoloji
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin işleyişi hakkında bilgi Erken çocukluk döneminin özellikleri, fen nedir?
2 Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Önemi Çocuklar Fen’i Nasıl Öğrenirler? Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Neden Gereklidir? Fen Eğitimine Ne zaman ve Nasıl Başlanmalıdır? Fen Eğitiminde Ailenin Rolü
3 Bilimsel Süreç Becerileri Erken Çocukluk Eğitim Programlarında Fen Eğitimi (0-3 Yaş programı)
4 Erken Çocukluk Eğitim Programlarında Fen Eğitimi (3-6 yaş) Fen Eğitiminde Öğretmenin Rolü Erken Çocuklukta Fen Öğretim Ortamları
5 Fen Öğretim Yöntemleri (Kavram Haritası, Gezi İnceleme, Deney)
6 Fen Öğretim Yöntemleri (Model, Drama, Analoji)
7 Fen Öğretim Yöntemleri (Gösterip Yaptırma, Oyun)
8 Fen Öğretim Yöntemleri (Türkçe Etkinlikleri ve Fen-Doğa Kitapları)
9 Fen Eğitiminde Değerlendirme
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Genel değerlendirme ve konu tekrarı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik25Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları