Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISO 401GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ1 + 23. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretiminin amaç, ilke ve önemini tartışmak, görsel sanatlar dersi öğretim programını tanımak, programda yer alan öğrenme alanları ve içeriği uygulamada göz önüne alınması gereken noktaları bilmek ve örnek uygulamalar yapmak, programda yer alan çeşitli sanatsal uygulama ve teknikler konusunda temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Ders İçeriği Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlköğretim öğretmene görsel sanatlar eğitimi verebilecek yeterliliği kazandırmak..

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EDA BAYRAKTAROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISO 401 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EDA BAYRAKTAROĞLU ebayraktaroglu@pau.edu.tr ACMYO A0202 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin genel amacı, sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretiminin amaç, ilke ve önemini tartışmak, görsel sanatlar dersi öğretim programını tanımak, programda yer alan öğrenme alanları ve içeriği uygulamada göz önüne alınması gereken noktaları bilmek ve örnek uygulamalar yapmak, programda yer alan çeşitli sanatsal uygulama ve teknikler konusunda temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
İçerik Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, ders disiplini, içeriği, kaynakları ve teknik malzemeleri konusunda, bilgilendirme.
2 Sanat nedir?, eğitim nedir?, sanat eğitimi nedir?, sanat eğitimi sorunlarıyla ilgili kuramsal bilgiler.
3 Çocuk kimdir ve gelişimsel özellikleri (Bedensel, zihinsel, sosyolojik ve sanatsal) / Pastel Boya uygulama çalışmaları.
4 Çocuk kimdir ve gelişimsel özellikleri (Bedensel, zihinsel, sosyolojik ve sanatsal) Pastel Boya uygulama çalışmaları. Uygulama çalışmalarına eleştiri ve değerlendirme(DEVAM)
5 Çocukların kazanımlarına yönelik kuramsal bilgiler. Pastel Boya uygulama çalışmalarına devam ve tamamlama. DEĞERLENDİRME, PUANLANDIRMA.
6 Yaratıcılık / Karakalem çalışmaları, uygulama ve kazanımlarla ilgili kuramsal bilgiler.
7 Yaratıcılık / Karakalem çalışmaları, uygulama ve kazanımlarla ilgili kuramsal bilgiler (DEVAM), DEĞERLENDİRME, PUANLANDIRMA.
8 ARA SINAV
9 Suluboya Çalışmaları, uygulama ve çocuklardaki kazanımlarla ilgili kuramsal bilgiler
10 Suluboya Çalışmaları, uygulama ve çocuklardaki kazanımlarla ilgili kuramsal bilgiler (DEVAM)
11 Suluboya Çalışmaları, uygulama ve çocuklardaki kazanımlarla ilgili kuramsal bilgiler. DEĞERLENDİRME, PUANLANDIRMA.
12 Üç boyutlu çalışmalar ve çocuklardaki kazanımlarla ilgili kuramsal bilgiler.
13 Üç boyutlu çalışmalar. (DEVAM)
14 Üç boyutlu çalışmalar. DEĞERLENDİRME, PUANLANDIRMA.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
wTürkçe
AVCI, Safi, 3-12 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN SANAT EĞİTİMİ ÜZERİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER (Yayınlanmamış Doktora Tezi)Türkçe
SAN, İnci, Sanatsal Yaratma Çocukta YaratıcılıkTürkçe
GÜVENÇ, Bozkurt, İNSAN VE KÜLTÜRTürkçe
KEHNEMUYİ, Zerrin, Çocuğun Görsel Sanat EğitimiTürkçe
wTürkçe
AVCI, Safi, 3-12 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN SANAT EĞİTİMİ ÜZERİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER (Yayınlanmamış Doktora Tezi)Türkçe
SAN, İnci, Sanatsal Yaratma Çocukta YaratıcılıkTürkçe
GÜVENÇ, Bozkurt, İNSAN VE KÜLTÜRTürkçe
KEHNEMUYİ, Zerrin, Çocuğun Görsel Sanat EğitimiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları