Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 254ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA3 + 02. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
Ders İçeriği Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2022-2023 Bahar1NİSAN CANSU ERTAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 254 ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0209 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
İçerik Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin, ders planının ve işleyişinin tanıtılması
2 Çocuk Edebiyatının Tanımı ve Hedefleri Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatı
3 Çocuk Edebiyatının Gelişim Alanlarına Etkisi Çocuk Edebiyatı ve Gelişimsel Uygunluk- I- Bebeklik
4 Çocuk Edebiyatı ve Gelişimsel Uygunluk- I- Bebeklik Çocuk Edebiyatı ve Gelişimsel Uygunluk- II- Okul Öncesi Dönem
5 Çocuk Edebiyatı ve Gelişimsel Uygunluk- II- Okul Öncesi Dönem
6 Çocuk Edebiyatı ve Gelişimsel Uygunluk- III- İlkokul Dönemi
7 Çocuk Edebiyatı ve Gelişimsel Uygunluk- III- İlkokul Dönemi
8 Çocuk Edebiyatı ve Gelişimsel Uygunluk- IV- 12 yaş ve sonrası dönem
9 Çocuk Edebiyatı Uygulamaları
10 Çocuk Edebiyatı Uygulamaları
11 Çocuk Edebiyatı Uygulamaları
12 Çocuk Edebiyatı Uygulamaları
13 Çocuk Edebiyatı ve Aile
14 Çocuk ve Medya
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erdoğan, S.; Ören, M. (Ed.) (2016). Çocuk Edebiyatı ve Medya. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Türkçe
Gönen, M. (Ed.) (2019). Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap.Türkçe
Sever, S. (2019). Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü (3. Baskı). Ankara: Tudem Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik20Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları