Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MNFE 418ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı kişiler arası iletişim becerisini arttırmak
Ders İçeriği Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1kişiler arası iletişimin tanımını öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2022-2023 Güz4FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MNFE 418 ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ fersoz@pau.edu.tr ACMYO A0302 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç kişiler arası iletişim becerisini arttırmak
İçerik Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İletişimin tanımı ve iletişim kavramı
2 Etkili İletişim Nedir, Etkili İletişim Önerileri
3 Sosyal Medya İletişimi
4 İletişim Türleri , Doğru Anlatma Yöntemleri ve Doğru Anlatmanın Önemi
5 Sözlü İletişim Konuşma ve Retorik
6 Sözsüz İletişim/ Beden Dili
7 İletişimde Engeller
8 Çatışma ve Çözümleri
9 Kitle İletişimi
10 Sosyal Medya İletişimi
11 Örgütsel İletişim
12 Sözel İletişim Becerileri, Ben Dili, Sen Dili
13 Yazılı İletişim
14 İletişimde Davranış Biçimleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları