Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 118OKUL ÖNCESİ MATEMATİK VE FEN EĞİTİMİ2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, erken çocuklukta matematiğin tanımı, matematik ve oyun ilişkisi, matematik çocuk edebiyatı ilişkisi, matematik programları, temel matematik kavramlarının öğretilmesi, matematik etkinliklerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgilendirilmesidir.Ders kapsamında ayrıca öğrencilere okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler verilmektedir.
Ders İçeriği Erken çocuklukta matematik eğitiminin tanımı ve önemi; temel matematik kavramları, sayı ve işlemler, ölçme ve olasılık, mekansal beceriler ve geometri; matematik etkinliklerini planlama ve uygulama. Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen ve matematik eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuklarda kavram gelişimini bilir
2Fen ve matematik temel kavram ve becerilerini bilir.
3Fen ve matematik etkinliklerine uygun eğitim ortamı düzenler.
4Fen ve matematik etkinliklerini planlayabilir..
5Fen ve matematik etkinliklerini uygulayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0015            
ÖK 0025            
ÖK 003  5          
ÖK 004  5          
ÖK 005  5          
Ara Toplam10 15          
Katkı2030000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5315
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2022-2023 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2021-2022 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2020-2021 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2019-2020 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2018-2019 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2017-2018 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2016-2017 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2015-2016 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2014-2015 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2013-2014 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2012-2013 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2011-2012 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2010-2011 Bahar1HANDE GÜNGÖR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 118 OKUL ÖNCESİ MATEMATİK VE FEN EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HANDE GÜNGÖR hgungor@pau.edu.tr DSHMY D0010 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilerin, erken çocuklukta matematiğin tanımı, matematik ve oyun ilişkisi, matematik çocuk edebiyatı ilişkisi, matematik programları, temel matematik kavramlarının öğretilmesi, matematik etkinliklerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgilendirilmesidir.Ders kapsamında ayrıca öğrencilere okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler verilmektedir.
İçerik Erken çocuklukta matematik eğitiminin tanımı ve önemi; temel matematik kavramları, sayı ve işlemler, ölçme ve olasılık, mekansal beceriler ve geometri; matematik etkinliklerini planlama ve uygulama. Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen ve matematik eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuklarda kavram gelişimi
2 Okul Öncesi Dönemde Matematik Etkinliklerinin Planlanması
3 O.Ö dönemde temel matematik kavramları ve becerileri
4 Sayı Kavramı
5 İşlem
6 Geometrik ve Uzlamsal Düşünme
7 Ölçme
8 Grafikler
9 Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
10 Fen Etkinliklerinin Planlanması ve uygulanması
11 Materyal hazırlama sunum
12 Materyal hazırlama sunum
13 Materyal hazırlama sunum
14 Materyal hazırlama sunum
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Doç. Dr. Adalet KANDIR, DR. Maide ORÇAN, “Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi” Morpa YayınlarıTürkçe
Prof. Dr. Y. ARNAS, “Fen ve Matematik Öğreniyorum” Morpa YayınlarıTürkçe
Prof. Dr. M. ARI, Yrd. Doç. Dr. E. ÖNCÜ, “Fen-Doğa ve Matematik Uygulamaları” KÖK Yayıncılık Türkçe
Prof. Dr. Y. ARNAS, “Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi” KÖK Yayıncılık Türkçe
Prof. Dr. Y. ARNAS, “Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi” Nobel Yayıncılık Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları