Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 112PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK2 + 02. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı rehberlik hizetlerinin gerekliliğini kavramak.
Ders İçeriği Rehberliğin konusu, amacı, ilkeleri, sınırlılıkları ve yararlandığı bilim dalları, okullara giriş nedenleri, rehberliği gerekli kılan nedenler, dayandığı temeller, rehberlik türleri, bireyi tanıma teknikleri ve araçları, okulda rehberlik uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetlerinin yeri ve önemini açıklar.
2Rehberlik ve psikolojik danışmanın tanımı, amacı ve ilkelerini açıklar.
3Rehberlik Hizmetleri: eğitim kademelerine göre ve birey sayısına göre rehberlik hizmetlerini açıklar.
4Rehberlik Hizmetleri: Kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik alanlarını bilir ve açıklar.
5Bireyi tanıma teknikleri: Testler ve test dışı teknikleri bilir ve açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0011111131115   
ÖK 0022232151125   
ÖK 0034253152115   
ÖK 0044254251125   
ÖK 0055333554115   
Ara Toplam16101713102395725   
Katkı3233252115000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar4DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2022-2023 Bahar1DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2021-2022 Bahar4DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2020-2021 Bahar3DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2019-2020 Bahar3DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2018-2019 Bahar1DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2017-2018 Bahar1DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2016-2017 Bahar1DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2015-2016 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2014-2015 Bahar3HANDE GÜNGÖR
Detay 2013-2014 Bahar1HANDE GÜNGÖR
Detay 2012-2013 Bahar1NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2011-2012 Bahar1NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2010-2011 Bahar1VEYSEL AKSOY
Detay 2009-2010 Bahar1VEYSEL AKSOY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 112 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 2 + 0 4 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. DİLEK ULUDAĞ KODAL dkodal@pau.edu.tr DSHMY D0010 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç rehberlik hizetlerinin gerekliliğini kavramak.
İçerik Rehberliğin konusu, amacı, ilkeleri, sınırlılıkları ve yararlandığı bilim dalları, okullara giriş nedenleri, rehberliği gerekli kılan nedenler, dayandığı temeller, rehberlik türleri, bireyi tanıma teknikleri ve araçları, okulda rehberlik uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders Tanıtımı ve Kapsamı
2 Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
3 Psikolojik Danışma Ve Rehberlikte Başlıca Hizmet Türleri
4 Okullarda Rehberlik Hizmetleri ve Servisler
5 Eğitsel Rehberlik
6 Mesleki Rehberlik
7 Kişisel Rehberlik ve Psikolojik Danışma
8 Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri
9 Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri
10 Özel Eğitim Ve Rehberlik
11 Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi
12 Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Örgüt ve Personel
13 Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetleri
14 Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Editör: Doç. Dr. Alim KAYA ANI YayıncılıkTürkçe
Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Editör: Mehmet GÜVEN ANI Yayıncılık Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları