Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 113OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ARAÇ GELİŞTİRME, ÖĞRETİM TEKNİKLERİ2 + 21. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretim Aşamasında Öğrencinin Öğrenmesine Yardım Eden Öğretim Stratejileri ve Araç Gereçlerin Öğretimdeki Önemini kavramak, amaca uygun eğitim materyali geliştirmek
Ders İçeriği Öğretim Teknolojisi ile ilgili Kavramlar. Öğretim Teknolojisi ve Öğretide Sistem Yaklaşımı İletişim süreci. Öğeleri, İletişimde Bireysel Farklıklar Öğretim Planlarını Planlama. Öğretim Aşamasında Öğrencinin Öğrenmesine Yardım Eden Öğretim Stratejileri Araç Gereçlerin Öğretimdeki Önemi. Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi Örnek Araç Gereç Tanıtımı, Görsel Materyallerin Görsel Tasarımı Örnek Araç Gereç Hazırlama İki Boyutlu Görsel Öğrenme Ve Öğretme Araçlarını Tanıma, Öğretim Araçları Ve Etkili Kullanımı,.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim öğretimle ilgili kavramları bilir.
2Okul öncesi eğitimde kullanılacak yöntem ve teknikleri açıklar ve uygular.
4Okul Öncesi Eğitiminde kullanılabilecek materyal özelliklerini açıklar.
5Okul Öncesi Eğitiminde kullanılabilecek araç geliştirir ve uygulama yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0015            
ÖK 002  5          
ÖK 004     5       
ÖK 005  5          
Ara Toplam5 10  5       
Katkı1030010000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)428
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HANDE GÜNGÖR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 113 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ARAÇ GELİŞTİRME, ÖĞRETİM TEKNİKLERİ 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HANDE GÜNGÖR hgungor@pau.edu.tr DSHMY D0001 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretim Aşamasında Öğrencinin Öğrenmesine Yardım Eden Öğretim Stratejileri ve Araç Gereçlerin Öğretimdeki Önemini kavramak, amaca uygun eğitim materyali geliştirmek
İçerik Öğretim Teknolojisi ile ilgili Kavramlar. Öğretim Teknolojisi ve Öğretide Sistem Yaklaşımı İletişim süreci. Öğeleri, İletişimde Bireysel Farklıklar Öğretim Planlarını Planlama. Öğretim Aşamasında Öğrencinin Öğrenmesine Yardım Eden Öğretim Stratejileri Araç Gereçlerin Öğretimdeki Önemi. Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi Örnek Araç Gereç Tanıtımı, Görsel Materyallerin Görsel Tasarımı Örnek Araç Gereç Hazırlama İki Boyutlu Görsel Öğrenme Ve Öğretme Araçlarını Tanıma, Öğretim Araçları Ve Etkili Kullanımı,.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim-öğretim ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitim türleri ve sistem olarak eğitim
3 Eğitim programı ve öğeleri
4 Okul Öncesi eğitim programı
5 Okul Öncesi eğitim programı
6 Okul öncesi dönemde etkinlik türleri
7 Okul öncesi dönemde değerlendirme/Plan hazırlama
8 Okul öncesi dönemde kullanılan öğretim stratejileri
9 Okul öncesi dönemde kullanılan öğretim stratejileri
10 Okul öncesi dönemde kullanılan yöntem ve teknikler
11 Yapılandırmacılık-Aktif öğrenme
12 Çoklu zeka/Materyallerin sunumu
13 Kavram Haritaları/Materyallerin sunumu
14 Proje yaklaşımı/Materyallerin sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim programıTürkçe
2. Ş.OĞUZKAN-Dr.N.AVCI (2004) O.Ö Eğitimde Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri YA-PATürkçe
3. Ö. DEMİREL (Şubat 2005) Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Öğretme Sanatı PEGEMA YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje20Proje
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları