Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 273SINIF YÖNETİMİ2 + 03. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak.
Ders İçeriği Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
3Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
4Motivasyon kuramlarını kavramak.
5Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilmek ve uygulayabilmek.
6Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
7Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek.
8ARA SINAV
9Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışları için stratejiler geliştirmek.
10Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0025454554544   
ÖK 0035555444444   
ÖK 0044455555544   
ÖK 0055555454544   
ÖK 0065455455454   
ÖK 0075544554544   
ÖK 0084555454455   
ÖK 0095455454554   
ÖK 0105545455454   
Ara Toplam43414343394439414037   
Katkı5555454544000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1DİLEK ULUDAĞ KODAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 273 SINIF YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. DİLEK ULUDAĞ KODAL dkodal@pau.edu.tr SABF C0102 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sınıf yönetimini bir yapı, sistem, süreç, öğretim ve disiplin açılarından incelemek. Etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmak. Sınıf yönetimi stratejilerine kritik bir bakış açısı getirebilmek için sınıf yönetimi sorunlarını incelemek. Etkili bir eğitim öğretim süreci sağlamada öğretmen-veli ilişkisinin önemi konusunda farkındalık yaratmak.
İçerik Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
2 Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
3 Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
4 Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
5 Motivasyon kuramlarını kavramak.
6 Motivasyon kuramlarını kavramak.
7 Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilmek ve uygulayabilmek.
8 Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilmek ve uygulayabilmek.
9 Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
10 Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
11 Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek.
12 Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışları için stratejiler geliştirmek.
13 Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.
14 Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları