Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 323İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği İnsan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır.
2Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir
3Anayasal haklarını kullanır
4Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterir.
5Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır
6Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar
7Çevresindekileri demokrasi ve insan hakları konusunda bilinçlendirir.
8Ülkemizdeki anayasacılık hareketlerini özetler.
9Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir
10Etkin yurttaşlık bilinciyle hareket eder
11Demokrasi ve insan hakları ile ilgili öğrendiklerini alanıyla ilişkilendirir
12Üzerine düşen sorumlulukları hakkıyla yerine getir.
13İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23
ÖK 002                       
ÖK 003                       
ÖK 004                       
ÖK 005                       
ÖK 006                       
ÖK 007                       
ÖK 008                       
ÖK 009                       
ÖK 010                       
ÖK 011                       
ÖK 012                       
ÖK 013                       
Ara Toplam                       
Katkı00000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1NECLA TAŞKIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 323 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NECLA TAŞKIN neclay@pau.edu.tr HMYO A0113 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders kapsamında öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik İnsan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin planlanması ve amaçların, konuların, işlenişin, değerlendirilmenin, kaynakların açıklanması
2 temel hukuk bilgisi ve toplumsal düzen kuralları
3 insan hakları ve vatandaşlıkta geçen temel kavramlar
4 insan hakları ve demokrasinin tanımı
5 insan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi
6 insan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi
7 farklı demokrasi anlayışları
8 ara-sınav
9 insan hakları ile ilgili düzenlemeler
10 insan haklarıile ilgili temel sorunlar
11 okulda ve ailede demokrasi
12 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasası
13 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasası
14 genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kepenekçi, Y.K. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık, Ankara: Ekinoks YayıneviTürkçe
1982 AnayasasıTürkçe
Doğan, İ. (2002). Modern Toplumda Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: PegemA Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları