Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GUTE 216SİPARİŞ TAKİBİ2 + 03. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı SİPARİŞ TAKİBİ YAPABİLMEK
Ders İçeriği Sipariş türleri. Sipariş kavramı. Müşteri ilişkilerinin ve sipariş takibinin önemi. Siparişin tamamlanma aşamaları. Sipariş formlarının düzenlenmesi. İç ve dış müşteri kavramları. Müşteri temsilcisinin görevleri. Muhtemel müşteri şikayetleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sipariş türlerini kavramak
2sipariş takibinin önemi

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SENEM PAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GUTE 216 SİPARİŞ TAKİBİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SENEM PAK spak@pau.edu.tr DTMYO B0107-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç SİPARİŞ TAKİBİ YAPABİLMEK
İçerik Sipariş türleri. Sipariş kavramı. Müşteri ilişkilerinin ve sipariş takibinin önemi. Siparişin tamamlanma aşamaları. Sipariş formlarının düzenlenmesi. İç ve dış müşteri kavramları. Müşteri temsilcisinin görevleri. Muhtemel müşteri şikayetleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sipariş, sipariş takibinin tanımlanması ve sipariş takibine gerek duyulmasının nedenlerinin araştırılması. Sipariş Detaylarının Belirlenmesi
2 Sipariş takibi yapılmasının kriterleri ile sipariş takibi yapabilecek elemanların özelliklerinin oluşturulması.
3 Sipariş takibinin çeşitleri ve aşamalarının oluşturulması.İşletme içi sipariş takibi, avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması.
4 İşletme içi sipariş takibinde kullanılacak formların oluşturulması ve işletmelerde kullanılanlar ile karşılaştırılması.Müşteri temsilciliği ve model- kalıp formlarının oluşturulması ve uygulanması.
5 İşletme içi sipariş formlarının bölümler arası kullanılışının oluşturulması ve takibini yapılması, sonuçlarının değerlendirilmesi.Planlama , kalite kontrol ve sevkiyat formlarının oluşturulması ve uygulanması
6 İşletme dışı sipariş takibi, avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması.İşletme dışı tamamlayıcı faaliyetlerinin incelenmesi. (Baskı- nakış- fason- yıkama-taşlama v.b.)
7 Yabancı (aracı) firma temsilciliklerinin çalışma prensiplerinin ve amaçlarının araştırılması.Yabancı firma temsilciliklerinin incelenmesi.
8 Parça baskı- nakış- hammadde ve yardımcı malzeme takibini oluşturulması ve uygulanması.Gerekli formların oluşturulması ve varolanlar ile karşılaştırılması.
9 Fason ve taşaron üretimin incelenmesi. Gerekliliğinin , avantaj ve dezavantajlarının araştırılması.Fason işletmelerin araştırılması ve kullanılan takip formlarının incelenmesi.
10 VİZE
11 Birebir müşteri odaklı takipçilik ve müşteri memnuniyetinin araştırılması ve oluşturulması.
12 Sipariş takibi içeriğinde ödev hazırlama .Ödev sunumu
13 Sipariş takibi içeriğinde sunu hazırlama ve sunma. Ödev sunumu
14 Sipariş takibi içeriğinde sunu hazırlama ve sunma. Ödev sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sipariş takibi ders notları. konfeksiyon işletmelerinin örnek uygulamaları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları