Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MDE 286PAZARLAMA YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Mobilya Endüstrisinde Pazarlama Tekniklerinin Öğrenilmesi
Ders İçeriği Pazarlama Konusu, Kapsamı ve Gelişimi; Pazarlamada Etkili Olan Mikro ve Makro Çevre Faktörleri; Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması; Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları; Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi, Pazarlama Karması Unsurları; Ürün , Fiyat , Tutundurma ve Dağıtım Ile Ilgili Stratejik Planlama; Mobilya Endüstrisinde Pazarlama: Yöntemler, Organizasyonlar, Farklılıklar; Uygulamalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yönetim işlevlerini yerine getirmek
2İnsan kaynaklarını yönetmek
3Üretim sürecini yönetmek
4Pazarlama faaliyetlerini yönetmek
5İşletmenin mali yapısını yönetmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00134 5    5 5454
ÖK 00234 5    5 5454
ÖK 00334 5    5 5454
ÖK 00444 5    5 5454
ÖK 00545 5    5 5454
Ara Toplam1721 25    25 25202520
Katkı34050000505454

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1KADİR ÖZKAYA
Detay 2017-2018 Bahar1KADİR ÖZKAYA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MDE 286 PAZARLAMA YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KADİR ÖZKAYA kadirozkaya@pau.edu.tr DTMYO AB113 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Mobilya Endüstrisinde Pazarlama Tekniklerinin Öğrenilmesi
İçerik Pazarlama Konusu, Kapsamı ve Gelişimi; Pazarlamada Etkili Olan Mikro ve Makro Çevre Faktörleri; Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması; Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları; Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi, Pazarlama Karması Unsurları; Ürün , Fiyat , Tutundurma ve Dağıtım Ile Ilgili Stratejik Planlama; Mobilya Endüstrisinde Pazarlama: Yöntemler, Organizasyonlar, Farklılıklar; Uygulamalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama Konusu, Kapsamı ve Gelişimi
2 Pazarlamada Etkili Olan Mikro ve Makro Çevre Faktörleri
3 Pazarlamada Etkili Olan Mikro ve Makro Çevre Faktörleri
4 Pazarlama Bilgi Sistemi
5 Pazarlama Araştırması
6 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
7 Endüstriyel Pazarlar
8 Pazar Bölümlendirme
9 Ara Sınav
10 Hedef Pazar Seçimi
11 Pazarlama Karması Unsurları: Ürün
12 Pazarlama Karması Unsurları:Fiyat
13 Pazarlama Karması Unsurları:Tutundurma ve Dağıtım
14 Mobilya Endüstrisinde Pazarlama: Yöntemler, Organizasyonlar, Farklılıklar; Uygulamalar.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri. Türkmen Kitabevi, İstanbul,426 s.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları