Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZ 206SATIŞ YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecinin nasıl yürütüldüğü, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesi ve satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlayabilmesi, işletme içinde elde edilen verilere göre satışların mevcut durum analizini yapabilmesi ve böylece birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmesi, satışları tahmin edebilmesi ve satış kotalarını belirleyebilmesi, satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetebilmesi, örgüt yapısını seçerek satış elemanlarının yetki ve sorumluluklarını belirleyebilmesi, satış ekibinin koordinasyonunu sağlayabilmesi ve performans değerlendirme kriterlerine göre satış elemanlarını denetleyebilmesini için gerekli teorik ve uygulamalı bilginin öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Satış ve satış yönetimi kavramları, iyi bir satışçının özellikleri, satışçının bilmesi gerekenler, satışta iletişim, tüketicinin karar süreci, satış süreci, satış stratejileri, satış kapama yöntemleri, satış yönetimi, satış gücünün belirlenmesi, eğitimi, performans değerlendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Pazarlama sürecinde kişisel satış ve satış yönetimi kavramlarını açıklayabilme;
3Satış sürecini kavrayabilme;
4Satış stratejilerini oluşturup uygulayabilme;
5Satış itirazlarını ve itirazların karşılanmasını açıklayabilme ;

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0023535452354133143325
ÖK 0033553253553125423534
ÖK 0042345534453433345235
ÖK 0055345553235535545345
Ara Toplam13161618161812141815111116131416131219
Katkı3445453454334344335

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MELDA GÖLEMEZLİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZ 206 SATIŞ YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MELDA GÖLEMEZLİ mgolemezli@pau.edu.tr HMYO A0202 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecinin nasıl yürütüldüğü, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesi ve satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlayabilmesi, işletme içinde elde edilen verilere göre satışların mevcut durum analizini yapabilmesi ve böylece birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmesi, satışları tahmin edebilmesi ve satış kotalarını belirleyebilmesi, satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetebilmesi, örgüt yapısını seçerek satış elemanlarının yetki ve sorumluluklarını belirleyebilmesi, satış ekibinin koordinasyonunu sağlayabilmesi ve performans değerlendirme kriterlerine göre satış elemanlarını denetleyebilmesini için gerekli teorik ve uygulamalı bilginin öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır.
İçerik Satış ve satış yönetimi kavramları, iyi bir satışçının özellikleri, satışçının bilmesi gerekenler, satışta iletişim, tüketicinin karar süreci, satış süreci, satış stratejileri, satış kapama yöntemleri, satış yönetimi, satış gücünün belirlenmesi, eğitimi, performans değerlendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin İçeriğinin Tanıtımı
2 Pazarlama ve Satış
3 Satış ve Satışçılık Mesleği
4 Tüketim Psikolojisi ve Satın alma güdüleri
5 Satışta İletişimin Rolü
6 Satış süreci
7 Satış Sunumu
8 Satışta İtirazları Karşılama ve Satış Kapama
9 Ara sınav
10 SAtış Yönetimi
11 Satış Planlama ve Bütçeleme
12 SAtış Gücünün Belirlenmesi ve Yetiştirilmesi
13 Satış gücü motivasyonu
14 Satışta Performans Ölçümü
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir bolum2-3.pptTürkçebolum2-3.ppt23.10.2023 04:55:14
Dosya İndir satış yönetimi bolum4.pptTürkçesatış yönetimi bolum4.ppt23.10.2023 04:55:14
Dosya İndir SATIŞ YÖNETİMİ ÇALIŞMA SORULARI.docxTürkçeSATIŞ YÖNETİMİ ÇALIŞMA SORULARI.docx23.10.2023 04:55:14
Dosya İndir bolum6789.pptTürkçebolum6789.ppt23.10.2023 04:55:14
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları