242 İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
PAÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde lisans düzeyinde ikinci öğretim programı Türkçe olup, 2008-2009 yılından başlayarak isteğe bağlı İngilizce hazırlık programı verilmektedir. Öğrencilerimiz, Lisans eğitimi boyunca mesleki bilgi ve beceri kazanmak amacıyla zorunlu ve seçmeli olarak 240 kredilik ders almakta ve yaz aylarında kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini uygulama ile pekiştirmeleri için 60 işgünü staj yapmaktadırlar.

Amaçlar
Kendi işini kurabilen, kamu kurumlarında ve özel sektörde mühendislik hizmetleri verebilen, yönetici ve liderlik görevi üstlenebilen (EA1), İnşaat sektöründe faaliyet gösteren firmalarda, saha mühendisi, şantiye şefi gibi uygulama alanında görev alabilen (EA2), İnşaat sektörünün farklı alanlarında (yapı, hidrolik, geoteknik ve ulaştırma) projeler üretebilen ve danışmanlık hizmetleri verebilen (EA3), Ulusal ve uluslararası alanda bilimsel araştırmalar ve lisansüstü çalışmalar yapan (EA4) mühendisler yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Pamukkale Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümünde normal öğretim olmak üzere sürdürülen öğretim kapsamında her yıl sayısal YKS puanıyla alınmaktadır.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler mezun olmak için müfredatta tanımlı zorunlu ve seçmeli dersler ile zorunlu yaz stajlarını başarı ile vermeli ve Pamukkale Üniversitesi Lisans Programı Yönetmeliğinde belirtilen en düşük genel not ortalamasını sağlamalıdır.

İstihdam Olanakları
Bölümümüz mezunları kendi bürolarında çalışabildikleri gibi çeşitli kamu ve özel kuruluşlarda istihdam edilebilmektedirler

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İnşaat Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler mezun olmak için müfredatta tanımlı zorunlu ve seçmeli dersler ile zorunlu yaz stajlarını başarı ile vermeli ve Pamukkale Üniversitesi Lisans Programı Yönetmeliğinde belirtilen en düşük genel not ortalamasını sağlamalıdır.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. FATİH CETİŞLİ+90 258 296 3419 fcetisli@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi ERSİN BAHAR  ebahar@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi MUHAMMET KAMAL  mkamal@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazandırır
2Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırır
3İnşaat mühendisliği kapsamında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırır.
4İnşaat mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırır.
5İnşaat mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırır
6İş hayatında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi, bireysel çalışma becerisi kazandırır.
7Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi kazandırır.
8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırır
9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırır.
10İnşaat mühendisliği ile ilgili proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık kazandırır.
11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazandırır.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIVE 101 İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0 1,5 Zorunlu
MAT 237 LİNEER CEBİR 3+0 4,5 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 6 Zorunlu
CIVE 107 TEKNİK RESİM 1+2 2,5 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 5 Zorunlu
FIZ 103 FİZİK LABORATUARI - I 0+2 2 Zorunlu
KIM 135 GENEL KİMYA LABORATUARI 0+2 2 Zorunlu
KIM 117 GENEL KİMYA 3+0 4 Zorunlu
ING 1003 ORTA İNGİLİZCE-I 3+0 2,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIVE 102 MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ - I 4+0 4 Zorunlu
CENG 109 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 2+2 4,5 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 7 Zorunlu
CIVE 112 İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ JEOLOJİSİ 2+1 5 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 5 Zorunlu
FIZ 104 FİZİK LABORATUARI - II 0+2 2 Zorunlu
ING 1004 ORTA İNGİLİZCE-II 3+0 2,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIVE 201 MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ - II 3+0 4 Zorunlu
CIVE 205 İSTATİSTİK 3+0 5 Zorunlu
CIVE 207 MALZEME BİLGİSİ 3+0 3,5 Zorunlu
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 6,5 Zorunlu
CIVE 221 MUKAVEMET - I 3+1 5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIVE 200 ŞANTİYE STAJI 0+0 4 Zorunlu
CIVE 202 AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3+1 4,5 Zorunlu
CIVE 206 ÖLÇME BİLGİSİ 2+2 4 Zorunlu
CIVE 208 YAPI MALZEMESİ 2+2 4 Zorunlu
CIVE 210 SAYISAL YÖNTEMLER 3+0 5 Zorunlu
CIVE 222 MUKAVEMET - II 4+0 4 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
- Seçmeli-2 3+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIVE 303 HİDROLİK 3+1 5 Zorunlu
CIVE 309 HİDROLOJİ 3+0 4 Zorunlu
CIVE 321 ZEMİN MEKANİĞİ 4+1 5,5 Zorunlu
CIVE 323 ULAŞTIRMA - I 3+1 5 Zorunlu
CIVE 325 YAPI STATİĞİ - I 4+0 5 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-1 2+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-1
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIVE 300 BÜRO / MESLEK STAJI 0+0 4 Zorunlu
CIVE 320 YAPI STATİĞİ - II 3+1 4 Zorunlu
CIVE 322 SU YAPILARI 3+1 4 Zorunlu
CIVE 324 TEMEL İNŞAATI 3+1 4 Zorunlu
CIVE 326 ULAŞTIRMA - II 3+1 4 Zorunlu
CIVE 328 BETONARME - I 3+1 4,5 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-2 2+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-2
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIVE 485 BETONARME - II 4+0 4 Zorunlu
CIVE 487 ÇELİK YAPILAR 4+1 5 Zorunlu
IENG 104 MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİ 2+0 1,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
- Proje Seçmeli-I 1+1 6 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-3 2+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-3
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Proje Seçmeli-I
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIVE 404 YAPI İŞLETMESİ 3+0 4,5 Zorunlu
CIVE 402 TASARIM PROJESİ 1+1 6 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
- Proje Seçmeli-II 1+1 6 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-4
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Proje Seçmeli-II
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
AKIŞKANLAR MEKANİĞİZ*** **  *  
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ           
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ           
BETONARME - IZ*** *   *  
BETONARME - IIZ****** ** *
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAZ *** *  *  
BÜRO / MESLEK STAJIZ**** *  * *
ÇELİK YAPILARZ******  ***
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ******  ***
FİZİK LABORATUARI - IZ*   ***    
FİZİK LABORATUARI - IIZ*   ***    
GENEL FİZİK - IZ*          
GENEL FİZİK - IIZ*          
GENEL KİMYAZ*          
GENEL KİMYA LABORATUARIZ*   ***    
GENEL MATEMATİK - IZ*   *      
GENEL MATEMATİK - IIZ*   *      
HİDROLİKZ*** **  *  
HİDROLOJİZ***      * 
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ JEOLOJİSİZ****** ****
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ***********
İSTATİSTİKZ*  *   **  
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ           
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ           
KARİYER PLANLAMAZ     ****  
LİNEER CEBİRZ           
MALZEME BİLGİSİZ****** ****
MUKAVEMET - IZ* * *      
MUKAVEMET - IIZ***        
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİZ         **
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ - IZ****       
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ - IIZ***        
ORTA İNGİLİZCE-IZ      *    
ORTA İNGİLİZCE-IIZ      *    
ÖLÇME BİLGİSİZ ***    *  
SAYISAL YÖNTEMLERZ**         
SU YAPILARIZ    *   * *
ŞANTİYE STAJIZ*  * *  * *
TASARIM PROJESİZ * *  * *  
TEKNİK RESİMZ  **   **  
TEMEL İNŞAATIZ******* * *
TÜRK DİLİ - IZ           
TÜRK DİLİ - IIZ           
ULAŞTIRMA - IZ* * *   *  
ULAŞTIRMA - IIZ****** ****
YAPI İŞLETMESİZ**    *****
YAPI MALZEMESİZ****** ****
YAPI STATİĞİ - IZ*****   *  
YAPI STATİĞİ - IIZ*****   *  
ZEMİN MEKANİĞİZ******* * *
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
AĞIRLIK BARAJLARIS* **** ****
AKADEMİK TÜRKÇES     **    
AKARSULARDA KATI MADDE HAREKETİS* **** ****
ARKEOLOJİS*  *       
AVRUPA BİRLİĞİNDE DIŞ TİCARİ İŞLEMLERS           
BEDEN EĞİTİMİ - IS   *     
BEDEN EĞİTİMİ - IIS   *     
BETONARME ELEMANLARININ DAYANIKLILIĞIS****** ****
BETONARME ÖZEL YAPILARS  * *   ** 
BETONARME PROJES****** **  
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİMS  **   *   
BİLGİSAYAR DESTEKLİ HİDROLİK TASARIMS*** *   *  
BİLGİSAYAR DESTEKLİ YAPI ANALİZİS*****   *  
BİLİM FELSEFESİS           
BİLİM TARİHİS           
BİLİMSEL YAZI TEKNİĞİS *   **    
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNE GİRİŞS******* ***
ÇELİK PROJES***********
DEĞİŞKEN AKIMLAR HİDROLİĞİS*** *   *  
DEMİRYOLUS******* ***
DEPREME DAYANIKLI YAPI TASARIMIS****** ** 
DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİS           
DIŞ TİCARETS           
DOLGU BARAJLARS* **** ****
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS           
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES           
EĞİTİME GİRİŞS           
ENDÜSTRİYEL TASARIMA GİRİŞS           
ETKİLİ İLETİŞİMS           
FELSEFES *   *     
FİNANSAL YÖNETİMS          *
FOTOĞRAFÇILIKS        *  
GAYRİMENKUL DEĞERLENDİRMES***********
GENEL İŞLETMES           
HALKLA İLİŞKİLERS   *  *    
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIS           
İLERİ İNGİLİZCE - IS      *    
İLERİ İNGİLİZCE - IIS      *    
İNGİLİZCE KONUŞMA VE OKUMAS           
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİS           
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS           
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARIS* * *   *  
İŞ GÜVENLİĞİS****** ****
İŞ HUKUKUS* ** * * **
İŞ MAKİNALARIS***********
İŞLETME YÖNETİMİS           
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS  ** * * **
KENTİÇİ YOL VE KAVŞAKLARIN GEOMETRİK TASARIMIS***********
KENTSEL ALTYAPI TASARIMI - IS***********
KENTSEL ALTYAPI TASARIMI - IIS***********
KIYI VE LİMANLARS***********
KİŞİSEL GELİŞİMS           
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİS           
MESLEKİ YABANCI DİL - IS           
MESLEKİ YABANCI DİL - IIS           
MODERN FİNANSMAN YÖNTEMLERİS           
MODERN MANTIKS           
MÜHENDİSLİK ETİĞİS     *  *  
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİS******* ***
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS           
MÜZİK - IS           
MÜZİK - IIS           
OLASILIK TEORİSİS*  *   **  
ORTA ALMANCA-IS      *    
ORTA ALMANCA-IIS      *    
ORTA FRANSIZCA-IS      *    
ORTA FRANSIZCA-IIS      *    
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS           
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS           
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS           
ÖZEL BETONLARS****** ****
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS           
PAZARLAMA İLKELERİS           
PROJE YÖNETİMİS  ***  ** *
PSİKOLOJİYE GİRİŞS           
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS           
RESİM - IS           
RESİM - IIS           
SANAT TARİHİS*  *   *   
SANAYİ YAPILARINDA ÇELİK KREN SİSTEMLERİNİN TASARIMIS***********
SAYISAL ÇÖZÜMLEMES*   *      
SINIF YÖNETİMİS           
SOSYOLOJİS     *     
STRATEJİK HEDEFLERLE YÖNETİMS           
SU KAYNAKLARI PROJES***********
SU KUVVETİ TESİSLERİS** **   * *
SULAMA KURUTMAS*** **  ** 
ŞANTİYE YÖNETİMİS***********
ŞEHİRCİLİKS****** ****
TEMEL ALMANCA-IS      *    
TEMEL ALMANCA-IIS      *    
TEMEL FRANSIZCA-IS      *    
TEMEL FRANSIZCA-IIS      *    
TEMEL MUHASEBES     *    *
TEMEL MÜHENDİSLİĞİNDE ÖZEL KONULAR S           
TESİSATS  *     ** 
TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS           
TOPRAK İŞLERİS******* ***
TRAFİK MÜHENDİSLİĞİS*****   *  
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS           
ULAŞTIRMA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞS           
ULAŞTIRMA PROJES*** *   *  
YABANCI DİLDE OKUMA KONUŞMAS           
YAPI DİNAMİĞİNE GİRİŞS*****   *  
YAPI ELEMANLARIS***********
YAPI ELEMANLARININ DAVRANIŞIS*****   *  
YAPIM PLANLAMASIS***********
YAPISAL HASARLARS****** ** 
YAPISAL OPTİMİZASYONS* * *   *  
YARATICI DRAMAS           
YATIRIM DEĞERLENDİRMESİS          *
YERALTI SUYU HİDROLİĞİS* **** ****
YOL MALZEMELERİS*** *   *  
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS           
YÜKSEK YAPILARS*****   *  
ZEMİN DİNAMİĞİ VE GEOTEKNİK DEPREM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞS******* ***
ZEMİN İYİLEŞTİRME YÖNTEMLERİS******  * *
ZEMİN MEKANİĞİ PROJES******* ***
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi