131 İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 2006-2007 akademik yılında 62 öğrenci alarak lisans eğitimine başlamıştır. Anabilim dalında yürütülen lisans programının eğitim dili İngilizcedir. Bir yıl hazırlık programı vardır. İngilizce yeterlik sınavında başarılı olan öğrenciler hazırlık programından muaf olur ve birinci sınıftan programa başlarlar. Lisans programının yanı sıra Anabilim dalımız 2007-2008 akademik yılında yüksek lisans programına, 2019-2020 akademik yılında doktora programına öğrenci almaya başlamıştır.

Amaçlar
İngilizce Öğretmenliği programının amacı: • A1. İngilizce öğrenme-öğretme süreçlerine yönelik kurama dayalı bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan, • A2. öğrencilerinin niteliklerinin farkında olan ve dil becerilerini geliştirmek için alana özgü dil öğrenme ve öğretme stratejilerini kullanan, • A3. öğrencilerinin dil gelişimini izlemek için alternatif ve yenilikçi ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanan; bu değerlendirmelerin sonuçlarını uygulamalarına yansıtan, • A4. okul ve toplumun her kesimiyle sürekli olarak işbirliği içinde olan, • A5. kültürel ve sosyolojik farkındalığa sahip olan ve bu farkındalığını uygulamalarına yansıtan, • A6. mesleki gelişim ile bireysel gelişimini bütünleştiren, İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Yüksek Öğrenim Kurulu, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Üniversite Giriş Sınavı'nda başarılı olmak

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler mezun olabilmek için gerekli zorunlu ve seçmeli dersleri almış ve kredisini tamamlamış olması gereklidir.

İstihdam Olanakları
İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar, Üniversiteler, Özel Okullar, ve Dil Okullarında İngilizce Öğretmenliği yapabilirler. Ayrıca Turizm, Dış Ticaret alanlarında tercüman olarak iş bulabilir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İngilizce Öğretmenliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler mezun olabilmek için gerekli zorunlu ve seçmeli dersleri almış ve kredisini tamamlamış olması gereklidir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. TURAN PAKER+90 258 296 1029 tpaker@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. ÇAĞLA ATMACA  catmaca@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Öğretmen adayları İngilizce dil öğretimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiyi açıklar ve kullanır.
2Eğitim bilimleri temel alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiyi açıklar ve kullanır.
3İngilizce dil öğretiminin özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem, teknik ve etkinlikleri uygular.
4İngilizce dil becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
5Türkçe dil becerilerini ve dilbilgisini etkili bir şekilde kullanır.
6İkinci bir dil becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
7İngilizce öğretimine uygun planlamalarla öğrenme ortamlarını düzenler.
8İngilizce öğretimine ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
9İngilizce öğretiminde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10İngilizce öğrenim ve öğretim sürecine yönelik karma bir yaklaşım geliştirir.
11Öğrencilerin etkili dil öğrenme stratejileri geliştirmelerine yardım eder.
12Öğrencilerin İngilizce dil becerilerinde ve bilgisinde yetkin olmasını sağlar.
13İngilizce öğretiminde özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapar.
14İngilizce öğretimine ilişkin çok yönlü ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanır, sonuçlarını uygulamalarına yansıtır.
15Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle ve toplumla iş birliği yapar.
16Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplum, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar.
17Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
18Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar.
19Kendi öğrenmesini yönlendirerek, sürekli mesleki gelişimi için ilgili etkinliklere katılır.
20Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
21Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
22Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir.
23Farklı yazılı ve sözlü metinler konusunda eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
24Öğrenme kuramları ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Grup 66Bu teknik, sınıfta oluşturulan altışar kişilik gruplar üzerinde öğrencinin dikkatinin odaklanmasında, ilgilerini çekmek için bir sorun ya da kavramın tanıtıldığı tekniktir. Adını, 6 dakikada verilen bir konuyu, 6 kişilik bir grubun tartışmasından almıştır. Grup sayısı sınıfın mevcuduna göre değişebilir. Gruplar bir dakika içinde bir lider ve sekreter seçerler. Bir dakikanın sonunda, tartışılacak sorun özetlenerek sunulur ve bu zamanla sınırlandırılır. Öğrencilere sorunun en iyi çözümü konusunda bir anlaşmaya varmaları için 6 dakika verilir. Etkinliğin en önemli özelliği, öğrencilerin tartıştıkları konuyu özetleme becerilerini kılavuzlamayı hedeflemesi gereğidir.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 4 Zorunlu
INO 1101 OKUMA BECERİLERİ I 3+0 3 Zorunlu
INO 1103 YAZMA BECERİLERİ I 3+0 3 Zorunlu
INO 1105 DİNLEME SESLETİM VE SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I 4+0 5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 3 Zorunlu
INO 309 İKİNCİ YABANCI DİL - I 2+0 3 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 1005 EĞİTİM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
OFD 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3+0 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 3 Zorunlu
INO 310 İKİNCİ YABANCI DİL - II 2+0 3 Zorunlu
INO 1102 OKUMA BECERİLERİ II 3+0 3 Zorunlu
INO 1104 YAZMA BECERİLERİ II 3+0 4 Zorunlu
INO 1106 DİNLEME SESLETİM VE SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II 4+0 5 Zorunlu
INO 1108 İNGİLİZCENİN YAPISI 2+0 3 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 3 Zorunlu
  Toplam 30  

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2+0 3 Zorunlu
INO 2101 İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI I 4+0 4 Zorunlu
INO 2103 İNGİLİZ EDEBİYATI I 3+0 4 Zorunlu
INO 2105 DİLBİLİMİ I 2+0 3 Zorunlu
INO 2107 ELEŞTIREL OKUMA VE YAZMA 2+0 3 Zorunlu
OFD 203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3+0 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli 1 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 1 2+0 3 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
INO 2102 İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI II 4+0 4 Zorunlu
INO 2104 İNGİLİZ EDEBİYATI II 3+0 3 Zorunlu
INO 2106 DİLBİLİMİ II 2+0 3 Zorunlu
INO 2108 DİL EDİNİMİ 3+0 3 Zorunlu
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
OMB 2102 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 3 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli 2 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 2 2+0 3 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
OFD 311 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3+0 3 Zorunlu
INO 3101 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I 4+0 6 Zorunlu
INO 3103 İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I 3+0 5 Zorunlu
INO 3105 DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I 3+0 5 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli 3 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 3 2+0 3 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 3 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
INO 3102 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II 4+0 6 Zorunlu
INO 3104 İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II 3+0 5 Zorunlu
INO 3106 DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II 3+0 5 Zorunlu
OMB 3112 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2+0 3 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli 4 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 4 2+0 3 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 4 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2+6 14 Zorunlu
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2+0 3 Zorunlu
INO 4101 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 4+0 8 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli 5 2+0 2 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 5 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2+6 13 Zorunlu
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2+0 3 Zorunlu
INO 4102 ÇEVİRİ 3+0 5 Zorunlu
INO 4104 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME 3+0 4 Zorunlu
- Meslek Bilgisi Seçmeli 6 2+0 2 Seçmeli
- Alan Eğitimi Seçmeli 6 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ               * *  * * 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ          *    * *  * * 
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZ************************
ÇEVİRİZ*  ***    **            
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ IZ* **       *            
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ IIZ* **       *            
DİL EDİNİMİZ* *      *              
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ IZ  **  * **       *    * 
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ IIZ  **  * ** *     *    * 
DİLBİLİMİ IZ*  *       *            
DİLBİLİMİ IIZ*            *        * 
DİNLEME SESLETİM VE SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ IZ  **       *            
DİNLEME SESLETİM VE SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ IIZ  **       *            
EĞİTİM FELSEFESİZ *       *       *    **
EĞİTİM PSİKOLOJİSİZ**********************  
EĞİTİM SOSYOLOJİSİZ *        * * ** *  ****
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZ                        
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ************************
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEZ                        
EĞİTİME GİRİŞZ *    *          
ELEŞTIREL OKUMA VE YAZMAZ*  *       *          * 
İKİNCİ YABANCI DİL - IZ     ***** * * **** *   
İKİNCİ YABANCI DİL - IIZ     ***** * *  *** *   
İNGİLİZ EDEBİYATI IZ*  *    * **   * ***    
İNGİLİZ EDEBİYATI IIZ                        
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ IZ*  *     *            * 
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ IIZ*  *  *  * *       *  * 
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI IZ* **  *  **     * *     
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI IIZ* **  *  **     *       
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRMEZ*   * ***               
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ****   **    ** *       
İNGİLİZCENİN YAPISIZ* ***   * **      *   * 
KARİYER PLANLAMAZ** ******      ****** **
OKULLARDA REHBERLİKZ                        
OKUMA BECERİLERİ IZ* **   *****     *  * * 
OKUMA BECERİLERİ IIZ   *                    
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZ**********    **   
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZ                        
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1Z************************
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2Z************************
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ                        
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZ                        
SINIF YÖNETİMİZ                        
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ    *         ***       
TÜRK DİLİ - IZ                        
TÜRK DİLİ - IIZ                        
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZ                        
YAZMA BECERİLERİ IZ   *       *       *  * 
YAZMA BECERİLERİ IIZ *        *          * 
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
21. YÜZYIL BECERİLERİS                        
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMES                        
AKADEMİK TÜRKÇES                        
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES                        
BESLENME VE SAĞLIKS                        
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞS                        
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİS                        
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİS                   **   
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMS                        
CUMHURİYETE DAMGA VURAN TÜRK KADINLARS                        
ÇEVRE VE İNSANS                        
ÇOCUK PSİKOLOJİSİS                        
ÇOCUK RESİMLERİ ANALİZİS                        
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUS                        
DOĞADA EĞİTİMS                        
DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜRS           *     ** * * 
DÜŞÜNCE TARİHİS                        
EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİS*  *         *   *    * 
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİS                        
EĞİTİM HUKUKUS                        
EĞİTİM TARİHİS                        
EĞİTİMDE DRAMAS                        
EĞİTİMDE KAREKOD UYGULAMALARIS                        
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERS *    *  *    ***** ****
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMAS                        
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES                        
FİLM VE ROMAN İNCELEMES                        
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS                        
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS                        
GÖRSEL KÜLTÜRE ELEŞTİREL BAKIŞS                        
GÖZLEMSEL ASTRONOMİS                        
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS                        
HİKAYE VE MASAL ANLATICILIĞIS                        
İKİNCİ DİL EDİNİM KURAMLARIS                        
İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİS* *      ***            
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİS                    **  
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMS              *****     
KAPSAYICI EĞİTİMS            *****   **  
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİS                        
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMS *              ******* 
KÜLTÜR VE DİLS** *** ****   **********
MEDYA OKURYAZARLIĞIS                  *   * 
MİKRO ÖĞRETİMS                        
MÜZE EĞİTİMİS                        
MÜZİK TERAPİS                        
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIS **   *        **** **  
OKULLARDA SATRANÇ ÖĞRETİMİS                        
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜS                        
PSİKODİLBİLİMS                        
SANAT VE ESTETİKS                        
SOKRATİK SORGULAMA BECERİLERİS                        
SOSYODİLBİLİM VE DİL ÖĞRETİMİS* **             *      
SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİS*     * *       ****  * 
SÖZ DİZİMİ VE ANLAMBİLİMS                        
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMS                        
TEKNOLOJİ DESTEKLİ DİL ÖĞRETİMİS                        
TEKNOLOJİ İLETİŞİMİS                        
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİS                        
TRAFİK EĞİTİMİS                        
TÜRK İŞARET DİLİS************************
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS                        
TÜRK MUSİKİSİS                        
TÜRK SANATI TARİHİS                        
TÜRKİYE`NİN MODERNLEŞME TARİHİ S                        
UYGARLIK TARİHİS                        
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS                        
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENMES                        
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS                        
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi