133 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Eğitim Fakültesi bünyesinde, 2005 yılında bir öğretim üyesi ile resmi olarak açılan anabilim dalımız, akademik personel altyapısını tamamlayarak 2009-2010 akademik yılından itibaren lisans ve yüksek lisans öğrencisi almaya başlamıştır. Anabilim dalımızın temel amacı, ilköğretim okullarının 6-8. sınıflarında görev alacak matematik öğretmenleri yetiştirmektir. Anabilim dalımız 4 öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi ile hizmet vermektedir.

Amaçlar
Anabilim dalımız Milli Eğitimin İlköğretim ikinci kademesinde görev alarak matematik derslerini yürütecek alanında iyi yetişmiş; özgür düşünebilen; yaratıcı; akıl yürütme becerisine sahip; bilgiye ulaşma yollarını bilen; çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen; ülkemizdeki matematik eğitimindeki sorunları çözmeye aday; ve öğretmenlik mesleğini, matematiği ve matematik öğretmeyi seven nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmeyi amaç edinmiştir. Eğitimi, ulusal ve uluslar arası düzeyde matematik öğretimi, öğrenme ve öğretmen eğitimi boyutlarındaki araştırmalar ışığında geliştirmeye çalışmaktayız. Bunun yanı sıra matematik eğitiminde ulusal ve uluslararası alanda gelişmiş üniversitelerle işbirliği yapmak ve benzer eğitim veren kurumlarla, ortak çalışmalarda bulunarak öğretim elemanı, öğrenci değişiminde bulunma amaçlı çalışmalarımız sürmektedir. . 6-8. sınıflarda matematik dersleri vermek için derin alan ve pedagojik bilgiye sahip tam nitelikli öğretmenler yetiştirmek, . Öğretmenlerin, öğrencilerin matematiği nasıl öğrendiklerine ilişkin doğru ve sağlam anlayış geliştirmelerini sağlamak, . Yaratıcı ve bilgiye nasıl ulaşılacağını bilen öğretmenler yetiştirmek, . Modern teknolojiler ve çağdaş öğretim metotları kullanarak matematikte öğrenci başarısını geliştirecek ve ilerletecek öğretmenler yetiştirmek, . Ülkemizdeki matematik eğitimi ile ilgili konulardaki problemleri çözmeye istekli olan öğretmenler yetiştirmek, . Matematiğe ve öğretmeye yönelik olumlu tutuma sahip öğretmenler yetiştirmek, . Eleştirel düşünme yeteneği ve problem çözme becerilerine sahip öğretmenler yetiştirmek, . İnsan haklarına ve etiğe saygılı öğretmenler yetiştirmek, . Resmi ve özel eğitim kurumlarında görev alabilecek matematik öğretmenleri yetiştirmek, .Matematik eğitiminde ulusal ve uluslararası alanda, gelişmiş üniversitelerle işbirliği yapmak ve benzer eğitim veren kurumlarla ortak çalışmalarda bulunarak öğretim elemanı ve öğrenci değişiminde bulunmak.


Kabul Koşulları
Programımız 2010 yılından itibaren MF1 puan türüne göre öğrenci almaktadır. 2009 yılında anabilim dalımıza SAY 2 puan türüne göre normal öğretime 337,640, ikinci öğretime ise 324,411 taban puanla öğrenci yerleştirilmiştir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler mezun olabilmek için gerekli zorunlu ve seçmeli dersleri almış ve kredisini tamamlamış olması gereklidir.

İstihdam Olanakları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında, özel dershanelerde matematik öğretmeni olarak, lisansüstü eğitimlerini tamamlamaları halinde yurt içi veya yurt dışındaki üniversitelerde matematik eğitimi alanında araştırmacı olarak istihdam edilebilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler mezun olabilmek için gerekli zorunlu ve seçmeli dersleri almış ve kredisini tamamlamış olması gereklidir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. SERKAN SEVİM  ssevim@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1En üst düzeyde matematik alan bilgisine sahiptir.
2Mesleğinde matematik alan bilgisini en üst düzeyde kullanır.
3Mesleğinde pedagoji bilgi ve becerilerini en üst düzeyde kullanır
4Matematik alan ve öğretmenlik bilgi ve becerilerini bir arada kullanır
5Etkili öğrenme-öğretme ortamları oluşturmak için çağdaş öğretim yöntemlerini kullanmaya kararlıdır
6Bilişim ve iletişim teknolojilerini matematik öğrenimi ve öğretimi ile bütünleştirir
7Matematik eğitiminde mesleki gelişimi için güncel gelişmeleri takip etmede kararlılık gösterir
8Problem çözme becerisini kullanır
9Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini sergiler
10Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır
11Hem bağımsız hem de işbirliği içerisinde çalışma becerisine sahiptir
12Matematik öğrenimi ve öğretiminde teknoloji ve araç-gereç kullanmanın önemini takdir eder
13Matematiğe ve matematik öğretmeye yönelik olumlu tutum ve özyeterliğe sahiptir
14Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 5 Zorunlu
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
IMO 1103 ANALİZ I 3+0 4 Zorunlu
IMO 1101 MATEMATİĞİN TEMELLERİ I 3+0 3 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 3 Zorunlu
IMO 4005 MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 1005 EĞİTİM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
IMO 1006 SOYUT MATEMATİK 2+0 4 Zorunlu
OFD 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3+0 3 Zorunlu
IMO 1104 ANALİZ II 3+0 4 Zorunlu
IMO 1102 MATEMATİĞİN TEMELLERİ II 3+0 4 Zorunlu
IMO 1108 MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI 2+0 3 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IMO 2001 MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2+0 3 Zorunlu
IMO 2003 LİNEER CEBİR 1 2+0 3 Zorunlu
OFD 203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3+0 3 Zorunlu
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
IMO 2107 ANALİZ III 3+0 4 Zorunlu
IMO 2105 ANALİTİK GEOMETRİ I 2+0 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-1 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IMO 2002 ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI 2+0 3 Zorunlu
IMO 2004 LİNEER CEBİR 2 2+0 2 Zorunlu
IMO 2008 OLASILIK 2+0 3 Zorunlu
OMB 2102 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 3 Zorunlu
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
IMO 2106 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA 3+0 4 Zorunlu
IMO 2110 ANALİTİK GEOMETRİ II 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-2 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2+0 3 Zorunlu
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
IMO 3001 SAYILARIN ÖĞRETİMİ 3+0 5 Zorunlu
IMO 3003 GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ 3+0 4 Zorunlu
IMO 3005 İSTATİSTİK 2+0 2 Zorunlu
IMO 3007 CEBİR 2+0 4 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-3 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IMO 3002 CEBİR ÖĞRETİMİ 3+0 4 Zorunlu
IMO 3004 OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ 3+0 4 Zorunlu
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
OFD 312 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3+0 3 Zorunlu
OMB 3112 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2+0 3 Zorunlu
IMO 3108 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 3+0 4 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli-4 2+0 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-4 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2+6 12 Zorunlu
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2+0 3 Zorunlu
IMO 4103 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI 3+0 5 Zorunlu
IMO 4105 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME 3+0 4 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-5 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-5 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2+6 12 Zorunlu
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2+0 3 Zorunlu
IMO 1005 MATEMATİK TARİHİ 2+0 4 Zorunlu
IMO 3006 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME 3+0 5 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli-6 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli-6 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli-6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAZ**************
ANALİTİK GEOMETRİ IZ*  *          
ANALİTİK GEOMETRİ IIZ*  * *        
ANALİZ IZ************* 
ANALİZ IIZ************* 
ANALİZ IIIZ************* 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZ              
CEBİRZ**************
CEBİR ÖĞRETİMİZ**************
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ**     **   * 
EĞİTİM FELSEFESİZ              
EĞİTİM PSİKOLOJİSİZ  * *   **   *
EĞİTİM SOSYOLOJİSİZ              
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZ              
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ              
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEZ              
EĞİTİME GİRİŞZ              
GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİZ**************
İSTATİSTİKZ** *** * **** 
KARİYER PLANLAMAZ              
LİNEER CEBİR 1Z**************
LİNEER CEBİR 2Z**************
MANTIKSAL AKIL YÜRÜTMEZ**************
MATEMATİĞİN TEMELLERİ IZ**  * ***** **
MATEMATİĞİN TEMELLERİ IIZ**    **    * 
MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMIZ******  *  *  
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Z **********  
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRMEZ**************
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARIZ              
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEMEZ              
MATEMATİK TARİHİZ** **  ******
OKULLARDA REHBERLİKZ              
OLASILIKZ** *** * **** 
OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİZ ****** ******
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARIZ ************ 
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZ  * *    *    
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZ              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1Z              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2Z              
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ  **          
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZ              
SAYILARIN ÖĞRETİMİZ**************
SINIF YÖNETİMİZ              
SOYUT MATEMATİKZ**************
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ              
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZ              
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
21. YÜZYIL BECERİLERİS*** **********
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMES              
AKADEMİK TÜRKÇES              
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES              
BESLENME VE SAĞLIKS              
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİS**************
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞS              
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİS              
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİS              
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMS              
CUMHURİYETE DAMGA VURAN TÜRK KADINLARS              
ÇEVRE VE İNSANS              
ÇOCUK PSİKOLOJİSİS              
ÇOCUK RESİMLERİ ANALİZİS              
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUS              
DOĞADA EĞİTİMS *  *   ***  *
DÜŞÜNCE TARİHİS              
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİS              
EĞİTİM HUKUKUS              
EĞİTİM TARİHİS              
EĞİTİMDE DRAMAS              
EĞİTİMDE KAREKOD UYGULAMALARIS              
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERS              
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMES              
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMAS              
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES              
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS**************
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS              
GÖRSEL KÜLTÜRE ELEŞTİREL BAKIŞS              
GÖZLEMSEL ASTRONOMİS**************
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS              
HİKAYE VE MASAL ANLATICILIĞIS              
HİZMET EDEREK ÖĞRENMES              
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİS              
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMS              
JAPONCA 1S              
JAPONCA 2S              
JAPONCA 3S              
JAPONCA 4S              
KAPSAYICI EĞİTİMS              
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİS              
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMS              
KÜLTÜR VE DİLS              
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZENLEMES**************
MATEMATİK FELSEFESİS**************
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRMES**************
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMIS**************
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIS**************
MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİMS**************
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZMES**************
MEDYA OKURYAZARLIĞIS              
MİKRO ÖĞRETİMS              
MÜZE EĞİTİMİS              
MÜZİK TERAPİS              
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIS              
OKULLARDA SATRANÇ ÖĞRETİMİS              
OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİS**************
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜS              
P4C, ÇOCUKLAR VE TOPLULUKLAR İÇİN FELSEFE S              
SANAT VE ESTETİKS              
SOKRATİK SORGULAMA BECERİLERİS  * ** ****** 
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMS              
TEKNOLOJİ İLETİŞİMİS              
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİS              
TRAFİK EĞİTİMİS              
TÜRK EĞİTİM TARİHİS              
TÜRK İŞARET DİLİS              
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS              
TÜRK MUSİKİSİS              
TÜRK SANATI TARİHİS              
TÜRKİYE`NİN MODERNLEŞME TARİHİ S              
UYGARLIK TARİHİS              
YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1S              
YABANCI DİL 2 - ALMANCA 2S              
YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 2S              
YABANCI DİL 2 - İNGİLİZCE 2S              
YABANCI DİL I - ALMANCA IS              
YABANCI DİL I - FRANSIZCA I S              
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS              
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENMES              
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi