161 BİYOLOJİ

GENEL BİLGİLER
Biyoloji bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi içinde 1994 yılında kurulmuş ve 2002-2003 Eğitim-Öğretim yılından itibaren öğrenci kabulüne başlamıştır. Birimimiz Fen Edebiyat Fakültesi B, C ve D Blok’ta yeterli sayıda sınıf, öğretim üyesi odası, öğrenci ve araştırma laboratuarında hizmet vermektedir. Bölümümüz 14 Profesör, 4 Dr. Öğretim Üyesi ve 3 Araştırma Görevlisi ile hizmet vermektedir.

Amaçlar
Bölümün amacı, 21. yüzyılın bilimi olarak görülen Biyoloji biliminin ortaya çıkan önemli alanlarında öğrencilerine eğitim fırsatı sunmak ve umut verici bir gelecek için hazırlamaktır. Ülkemizde ve Avrupa’da Biyoloji eğitimi veren bölümler arasında iyi bölümler arasına girmek ve ulusal sanayi ve endüstrinin ihtiyaç duyduğu alanlarda araştırma projelerinin hayata geçirilebilmesidir.


Kabul Koşulları
ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme sınavlarından (LYS) gerekli puan (Matematik-Fen: MF) türünü almış olmak; ÖSYM tarafından yapılan Dikey geçiş sınavlarında (DGS) gerekli puanı almış olmak; Yatay geçişlerde belirlenen şartları sağlamış olmak.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerimizin programı başarı ile tamamlayabilmesi için zorunlu ve seçmeli (240 AKTS) dersleri tamamlaması ve 30 iş günü staj yapması gereklidir.

İstihdam Olanakları
Kamu ya da özel sektöre ait hastanelerde biyolog; Kamu ya da özel eğitim kurumlarında fen bilgisi veya biyoloji öğretmeni; Kamu ya da özel araştırma laboratuvarlarında (hastanelerin veya adli tıp birimlerinin moleküler biyoloji, mikrobiyoloji, biyokimya, tahlil, embriyoloji, parazitoloji vb. laboratuvarlarında) biyolog, uzman veya araştırmacı; İlaç, medikal veya laboratuvar cihazı ve aletleri satan firmaların satış ve pazarlama birimlerinde temsilci veya pazarlamacı; Kamu ya da özel sektörlerdeki üniversite, araştırma enstitüsü veya merkezlerinde araştırmacı, eğitmen, uzman veya akademisyen; Belediye gibi yerel yönetimlerin şehir planlamacılığı, çevre denetimi ve düzenlenmesi, gıda denetimi gibi birimlerinde biyolog; Çevre ve Orman Bakanlığında ya da bağlı olduğu Özel Çevre Koruma Başkanlıklarında yönetici, danışman veya biyolog; Özel ÇED firmalarında biyolog, yetkili veya bilir kişi olarak olarak görev yapabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Biyoloji alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerimizin programı başarı ile tamamlayabilmesi için zorunlu ve seçmeli (240 AKTS) dersleri tamamlaması ve 30 iş günü staj yapması gereklidir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Biyoloji alanındaki temel bilgileri, kavramları ve ilkeleri tanımlar.
2Biyoloji alanındaki güncel bilgileri, uygulama araç-gereçlerini ve diğer bilimsel kaynakları kullanarak biyolojinin ileri düzeydeki bilgilerine ulaşır.
3Biyolojik kaynaklara dayalı verileri kazandığı bilgi ve becerisi ile yorumlar.
4Biyolojinin tek başına çözemediği konularda, diğer bilim dalları ile disiplinler arası çalışmalar organize eder.
5Biyoloji alanında kazandığı bilgi ve becerilerini, bilim ve teknoloji alanındaki yeniliklere paralel olarak geliştirir.
6Biyolojiye ihtiyaç duyulan sektörlerde sorumlu olduğu kişilere mesleki bilgileri vererek, yapılacak etkinlikleri planlayıp yönetir.
7Biyolojik verilerin sonuçlarını ve karmaşık problemlerin çözümlerini ilgili kurumlara rapor eder.
8Biyoloji biliminde öne çıkan popüler bilgileri toplumun değişik tabakalarının anlayabileceği şekilde ifade eder.
9Sürdürülebilir kalkınma, doğal kaynakların zenginleştirilmesi, verimliliğin artırılması ve çevrenin korunması konularında bilimsel fikirler ve öneriler geliştirir.
10Mesleki yabancı dil bilgisi ile biyoloji alanındaki gelişmeleri yakından izleyerek, çeşitli konularda yabancı meslektaşları ile işbirliği yapar.
11Biyolojik çalışmalarda bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanır.
12Biyoloji alanı ile ilgili çalışmaların tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
BIY 101 GENEL BİYOLOJİ - I 4+0 6 Zorunlu
BIY 103 GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI - I 0+3 3 Zorunlu
BIY 105 BİYOFİZİK 3+0 4,5 Zorunlu
MAT 135 GENEL MATEMATİK 3+0 4 Zorunlu
KIM 115 GENEL KİMYA 3+0 4 Zorunlu
BIY 107 SİSTEMATİĞİN ESASLARI 2+0 2,5 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
BIY 102 GENEL BİYOLOJİ - II 4+0 6 Zorunlu
BIY 104 GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI - II 0+3 3 Zorunlu
BIY 106 EKOLOJİ 3+0 4 Zorunlu
BIY 108 BİYOİSTATİSTİK 3+0 4 Zorunlu
KIM 122 ORGANİK KİMYA 3+0 4 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BIY 201 HÜCRE BİYOLOJİSİ 2+2 5,5 Zorunlu
BIY 203 MİKROBİYOLOJİ 3+2 7 Zorunlu
BIY 205 OMURGASIZLAR 2+2 5,5 Zorunlu
BIY 207 TOHUMSUZ BİTKİLER 2+2 5,5 Zorunlu
- Zorunlu Teknik Ders 1 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu Teknik Ders 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BIY 202 BİYOTEKNOLOJİ 2+0 5,5 Zorunlu
BIY 206 OMURGALILAR 2+2 6 Zorunlu
BIY 208 TOHUMLU BİTKİLER 2+2 6 Zorunlu
BIY 214 LABORATUVAR TEKNİK VE ANALİZLERİ 2+2 6,5 Zorunlu
- Zorunlu Teknik Ders 2 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu Teknik Ders 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BIY 301 BİTKİ ANATOMİSİ 2+0 3,5 Zorunlu
BIY 303 EVRİM 3+0 4,5 Zorunlu
BIY 305 GENETİK 3+0 4 Zorunlu
BIY 307 GENETİK LAB 0+3 4,5 Zorunlu
BIY 309 HAYVAN ANATOMİSİ 2+0 3,5 Zorunlu
- Zorunlu Teknik Ders 3 2+0 3,5 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 3 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu Teknik Ders 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BIY 302 BİTKİ FİZYOLOJİSİ 1+2 4 Zorunlu
BIY 304 BİYOKİMYA 3+0 4,5 Zorunlu
BIY 306 BİYOKİMYA LAB 0+3 3 Zorunlu
BIY 308 HAYVAN FİZYOLOJİSİ 1+2 4 Zorunlu
BIY 310 MOLEKÜLER GEN BİYOLOJİSİ 3+0 4 Zorunlu
- Zorunlu Teknik Ders 4 2+0 3,5 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 4 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu Teknik Ders 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BIY 451 BİTİRME TEZİ - I 0+2 6 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 3 Zorunlu
- Zorunlu Teknik Ders 5 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 5 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 5 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 5 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 5 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 5 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu Teknik Ders 5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BIY 452 BİTİRME TEZİ - II 0+2 6 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 3 Zorunlu
- Zorunlu Teknik Ders 6 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 6 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 6 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 6 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 6 2+0 3 Seçmeli
- Zorunlu Teknik Ders 6 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu Teknik Ders 6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ            
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ            
BİTİRME TEZİ - IZ            
BİTİRME TEZİ - IIZ            
BİTKİ ANATOMİSİZ****        
BİTKİ FİZYOLOJİSİZ**** ****  
BİYOFİZİKZ* *    *   *
BİYOİSTATİSTİKZ*******   * 
BİYOKİMYAZ ***       
BİYOKİMYA LABZ**** * * *  
BİYOTEKNOLOJİZ*** *    
EKOLOJİZ* * *     *
EVRİMZ***      
GENEL BİYOLOJİ - IZ*****  *   *
GENEL BİYOLOJİ - IIZ*** **    
GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI - IZ***** *  **
GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI - IIZ*** *  *   *
GENEL KİMYAZ****     ** 
GENEL MATEMATİKZ *** *   * 
GENETİKZ****   *    
GENETİK LABZ*****       
HAYVAN ANATOMİSİZ***         
HAYVAN FİZYOLOJİSİZ****  ***  
HÜCRE BİYOLOJİSİZ****    ****
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ            
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ            
KARİYER PLANLAMAZ            
LABORATUVAR TEKNİK VE ANALİZLERİZ*****       
MİKROBİYOLOJİZ***** **  
MOLEKÜLER GEN BİYOLOJİSİZ******** ***
OMURGALILARZ* *  *   * 
OMURGASIZLARZ****  * **  
ORGANİK KİMYAZ****    *** 
SİSTEMATİĞİN ESASLARIZ*********   
TOHUMLU BİTKİLERZ****       
TOHUMSUZ BİTKİLERZ**** * *    
TÜRK DİLİ - IZ            
TÜRK DİLİ - IIZ            
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
SUCUL BİYOİNDİKATÖRLERS            
AKADEMİK TÜRKÇE - IS            
AKADEMİK TÜRKÇE - IIS            
AKUAKÜLTÜRS***** **  
ALMANCA - IS* **      
ALMANCA - IIS *        
ANTİBİYOTİKLERS***** ***** 
ARAZİ UYGULAMALARIS****** *****
ARTHROPODAS*****  ****
BAHARAT BİTKİLERİS*********   
BESİN MİKROBİYOLOJİSİS** **    * 
BIYOMİMETİKS            
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN TEKNİKLERİS*****  ***
BİTKI-TOPRAK İLİŞKİSİS            
BİTKİ BİYOKİMYASIS**** ***** 
BİTKİ COĞRAFYASIS*********** 
BİTKİ DOKU KÜLTÜRÜS*****  ***  
BİTKİ EMBRİYOLOJİSİ VE MORFOLOJİSİS**** ****** 
BİTKİ HORMONLARI VE FİZYOLOJİSİS***** ***** 
BİTKİ MORFOLOJİSİNE GİRİŞS****   *** 
BİTKİ PATOLOJİSİS            
BİTKİ YETİŞTİRME TEKNİKLERİS*****  *** 
BİYOENSTRÜMENTAL YÖNTEMLERİS*****  **** 
BİYOFLAVONOİDLER VE KULLANIMLARIS****  **** *
BİYOKİMYASAL HESAPLAMALARS**** ***
BİYOLOJİ BİLİMİNİN FELSEFESİS***** **  **
BİYOLOJİDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARIS****    ** 
BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİKS            
BİYOLOJİK MATERYAL TOPLAMA VE SAKLAMAS****    *  
BİYOLOJİK MÜCADELES***** ******
BOTANİKTE PREPERASYON TEKNİĞİS****  * **  
BOYA VE BOYAR MADDELERS****** **   
ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE KİMYAS*********  *
ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE KONTROLÜS* **   *** 
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMES**** ****** 
DENİZ BİYOLOJİSİS****  ***   
DNA ONARIMIS**** * **** 
DOĞA, FİZİK VE GÖKYÜZÜS* *         
DOĞADAKİ GEOMETRİS            
DOĞAL KORUMA ALANLARIS****** *    
DÜNYAYI DEĞİŞTİREN MATEMATİKÇİLERS            
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS            
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES            
EĞİTİME GİRİŞS            
EKOFİZYOLOJİS***** ***** 
ENDOKRİNOLOJİS******* ** 
ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİS****  ** * 
ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARIS****        
ENFEKSİYON HASTALIKLARIS**** *****
ENTOMOLOJİS**** ***    
ENZİM KİNETİĞİS**********  
ENZİMOLOJİS***** ***** 
FERMENTASYON TEKNOLOJİSİS***** ***** 
FİKOLOJİS**** * *  
FİZİK VE TEKNOLOJİS   *        
FİZİKTE TEMEL KAVRAMLARS****        
FRANSIZCA - IS* * **   
FRANSIZCA - IIS **        
GELİŞİM BİYOLOJİSİS****    ** 
GENETİK MÜHENDİSLİĞİS**********
GENETİK TERAPİS ***   *    
GIDA VE BESLENMES****** ***  
GİZEMLİ SAYILARS            
HASTALIKLARIN MOLEKÜLER BİYOLOJİSİS**** *
HAYATIMIZDAKİ KİMYAS***         
HAYATIMIZDAKİ MATEMATİKS            
HAYVAN DAVRANIŞLARIS*****    
HAYVAN EMBRIYOLOJISI VE MORFOLOJİSİS***** * **  
HAYVAN EMBRİYOLOJİSİS*****    
HAYVAN TOKSİNLERİS*** *****  
HERBARYUM TEKNİKLERİS***********
HİDROBOTANİKS**** *** **
HORMONLARS**** * **   
IHTİYOLOJİS************
IŞIĞIN DOĞASIS*** **      
İLK YARDIMIN TEMEL İLKELERİS*** ******  
İMMÜNOLOJİS****  * ** 
İNGİLİZCE - IS            
İNGİLİZCE - IIS            
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİS**** ****  
İŞ HAYATI İÇİN İNGİLİZCES         *  
KANSER BİYOLOJİSİS****  ***  
KARŞILAŞTIRMALI HAYVAN FİZYOLOJİSİS**** ****  
KARŞILAŞTIRMALI OMURGALI ANATOMİSİS**** ***** 
KİMYA TARİHİS   **** *  *
KİMYASAL ÜRÜNLER VE YAŞAMS*********  *
KORUMA BİYOLOJİSİS*****   *** 
KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE BİYOLOJİS            
LİMNOLOJİS ***       
MATEMATİK VE TEKNOLOJİS            
MATEMATİK VE SANATS            
MEMBRAN BİYOLOJİSİS****  ***  
MESLEKİ İNGİLİZCE - IS****   **** 
MESLEKİ İNGİLİZCE - IIS       * ***
MİKOLOJİS**** **** 
MİKROBİYAL FİZYOLOJİS            
MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİS********* * 
MOLEKÜLERTOKSİKOLOJİ VE FARMAKOLOJİS**** ***  
ORNİTOLOJİS**** ***   
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS            
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS            
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS            
ÖZEL HİSTOLOJİS****       
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS            
PALEOBOTANİK VE FİLOGENİS********  **
PALİNOLOJİS***** **  
PARAZİTOLOJİS******** ** 
POPÜLASYON GENETİĞİS****   **** 
POPÜLER KİMYAS*********  
PROKARYOTİK ÇEŞİTLİLİKS            
PROTEİN MÜHENDİSLİĞİS*********** 
RADYOBİYOLOJİS*********** 
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS            
REKOMBİNANT DNAS****   ***  
SAĞLIK FİZİĞİS**         
SINIF YÖNETİMİS            
SOSYAL BÖCEKLERS****    **  
SU BİTKİLERİS***** **** 
SU KALİTESİS***** *****
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIS* **   **   
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİS* *        
TEMEL BİYONFORMATİKS            
TIBBİ BİTKİLERS****  * *   
TRANSGENİK ORGANİZMALARIN BİYOLOJİK ETKİLERİS            
TÜP BEBEK YÖNTEMLERİS******** *  
TÜRKİYE FAUNASIS* **      
TÜRKİYE FLORASIS****   ****
TÜRKİYE GEOFİTLERİS****   *    
ÜREME BİYOLOJİSİS*********** 
ÜROLOJİS**** ******
VEJETASYON BİLİMİS* **  *****
VİROLOJİS****     *
VİTAMİNLERS****     
YABAN HAYATIS            
YABANCI DİLDE OKUMA KONUŞMAS         *  
ZOOCOĞRAFYAS* **  ***  
ZOOLOJİK MÜZE METOTLARIS****   * *  
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi