Print

COURSE INFORMATION
Course CodeCourse TitleL+P HourSemesterECTS
MIM 475SKETCH TECHNIOUES IN ARCHITECTURE3 + 01st Semester2

COURSE DESCRIPTION
Course Level Associate's Degree
Course Type Elective
Course Objective Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Course Content Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Prerequisites No the prerequisite of lesson.
Corequisite No the corequisite of lesson.
Mode of Delivery Face to Face

COURSE LEARNING OUTCOMES
1To contribute to gain the ability to express architectural thinking and design approaches of students by visual expressions.

COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
PO 01PO 02PO 03PO 04PO 05PO 06PO 07PO 08PO 09PO 10PO 11
LO 001           
Sub Total           
Contribution00000000000

ECTS ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD BY THE COURSE DESCRIPTION
ActivitiesQuantityDuration (Hour)Total Work Load (Hour)
Course Duration (14 weeks/theoric+practical)14342
Assignments133
Mid-terms133
Final examination144
Total Work Load

ECTS Credit of the Course






52

2
COURSE DETAILS
 Select Year   


 Course TermNoInstructors
Details 2023-2024 Fall1GAMZE SAYIN


Print

Course Details
Course Code Course Title L+P Hour Course Code Language Of Instruction Course Semester
MIM 475 SKETCH TECHNIOUES IN ARCHITECTURE 3 + 0 1 Turkish 2023-2024 Fall
Course Coordinator  E-Mail  Phone Number  Course Location Attendance
Lecturer GAMZE SAYIN gsayin@pau.edu.tr BUMYO B0010 %70
Goals Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Content Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Topics
WeeksTopics
1 Introduction, Giving general information about the course. Introduction of the materials to be taken,
2 Describing the place of the sketch in the design. Presentation of sketch works of well-known designers and discussion of the value they add to design,
3 Line exercises, Drawing exercises with geometric shapes,
4 Types of perspectives (single - double - three point perspective)
5 Types of perspectives (single - double - three point perspective)
6 Drawing applications in the interior,
7 Midterm Exam
8 To understand the traditional old city texture and settlements by visiting and to sketch in the old settlement,
9 Toning light shadow exercises,
10 The combined use of collage and various drawing materials,
11 Sketch essays with different materials,
12 Application, exhibition, presentation
13 Application, exhibition, presentation
14 Application, exhibition, presentation
Materials
Materials are not specified.
Resources
ResourcesResources Language
BALAMİR, A. 2012. Mimarlıkta Çizerek Düşünme, Düşünerek Çizme, Düşünmeden Çizme. Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme. Nemli Yayıncılık. İstanbul. 6-11Türkçe
NCEOĞLU, N. 2012. Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme, Nemli Yayıncılık, İstanbul.Türkçe
SUWA, M. GERO, J.S. PURCELL, T. 1998. The Roles of Sketches in Early Conceptual Design Processes, In Proceedings of Twentieth Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 1043-1048.English
Course Assessment
Assesment MethodsPercentage (%)Assesment Methods Title
Final Exam50Final Exam
Midterm Exam30Midterm Exam
Attendance to Lesson20Attendance to Lesson
L+P: Lecture and Practice
PQ: Program Learning Outcomes
LO: Course Learning Outcomes