Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 605ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDEKİ MATEMATİK VE FEN ARAŞTIRMALARI3 + 03. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde matematik ve fen eğitimi ile ilgili standart ve süreç becerilerini anlamalarını, çağdaş matematik ve fen eğitimine yönelik yaklaşımları açıklamaları ve matematik ve fen eğitimi ilgili yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirme ve eleştirme bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Ders İçeriği Erken çocukluk dönemindeki matematiksel ve fen kavramlarının gelişimini inceleme, araştırma temelli matematik-fen programlarını inceleme, erken çocukluk döneminde matematik ve fen eğitimi ile ilgili standartları karşılaştırma, erken çocukluk matematik ve fen becerileri ile ilgili güncel araştırmaları tartışma ve rapor hazırlama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk dönemindeki matematik ve fen kavramlarının gelişimini inceler
2Araştırma temelli matematik-fen programlarını inceler
3Erken çocukluk matematik ve fen becerileri ile ilgili güncel araştırmalarla ilgili rapor hazırlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001553324315544 44
ÖK 0024411254 55   55
ÖK 003341133313511144
Ara Toplam12135571210213155511313
Katkı442224314522044

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler21530
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 605 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDEKİ MATEMATİK VE FEN ARAŞTIRMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr EGT A0142 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk eğitiminde matematik ve fen eğitimi ile ilgili standart ve süreç becerilerini anlamalarını, çağdaş matematik ve fen eğitimine yönelik yaklaşımları açıklamaları ve matematik ve fen eğitimi ilgili yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirme ve eleştirme bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
İçerik Erken çocukluk dönemindeki matematiksel ve fen kavramlarının gelişimini inceleme, araştırma temelli matematik-fen programlarını inceleme, erken çocukluk döneminde matematik ve fen eğitimi ile ilgili standartları karşılaştırma, erken çocukluk matematik ve fen becerileri ile ilgili güncel araştırmaları tartışma ve rapor hazırlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Erken çocuklukta matematik ve fen
2 Erken çocuklukta matematik ile ilgili araştırmalar
3 Erken çocuklukta fen ile ilgili araştırmalar
4 Okul öncesi dönemde matematik ve fen eğitimi *Çocuklar için anlamlı matematik deneyimleri Çocuk Merkezli Yaklaşımın Temelleri Çocuklar Matematiği Nasıl Öğreniyor ve Anlıyor
5 Erken çocuklukta matematik eğitimi ile ilgili yanlış inanışlar
6 Bilimsel süreç becerileri *Etkili sorular
7 MEB’in OÖE programındaki matematik ve fen ile ilgili kazanımlarını ve NCTM’nin standartlarını karşılaştırma
8 Ara sınav
9 Erken çocuklukta Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Yaklaşımı-STEM
10 STEM Eğitiminde kullanılan yaklaşımlar
11 Erken Çocukluk Matematik Programları: Yapı Taşları
12 Erken Çocukluk Matematik Programları: Sayı Dünyası, Küçük Çocuklar İçin Büyük Matematik
13 Erken Çocuklukta Programları: Bilime Başlangıç
14 Erken Çocuklukta Fen Eğitim Programları: Bilime Yollar Benim Öğretme Ortağım Matematik/Fen
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları