Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 577ÖĞRENME KURAM VE UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ders ile öğrenciler öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini teorik temelli olarak kavrayacaklardır. Bunu yaparken ise kuramların öğrenmeyi nasıl tanımlandığı irdelenecektir. Sonuç olarak hangi öğrenme teorisinin nerede ne zaman uygun olacağına karar verme yetisi kazanacaklardır.
Ders İçeriği Temel kavramlar, öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları. Davranışçı öğrenme, Bilişsel kuramlar. Hümanist kuramlar, Nörofizyolojik kuram. Yapılandırmacı öğrenme kuramı. Kuramların karşılaştırılması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlar
2Temel kavramlarla ilgili kavram haritası oluşturur
3Öğrenmeyi etkileyen etmenlere örnek verir.
4Davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşım ve kuramlarının ilkelerini açıklar
5Öğrenme – öğretme yaklaşım ve kuramlarını karşılaştırır.
6Öğrenme-öğretme yaklaşım ve kuramlarının sınıf içi uygulamalarına örnek verir.
7Davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşım ve kuramlarının eğitim açısından doğurgularını açıklar.
8Davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşım ve kuramlarını uygulanabilirlik açısından değerlendirir
9Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramlarının önemini fark eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
ÖK 007               
ÖK 008               
ÖK 009               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2022-2023 Bahar2HÜLYA ÇERMİK
Detay 2020-2021 Bahar1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2014-2015 Güz1HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2013-2014 Bahar1HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2013-2014 Güz1HAYRETTİN AKYILDIZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 577 ÖĞRENME KURAM VE UYGULAMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜLYA ÇERMİK hcermek@pau.edu.tr EGT A0212 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Ders ile öğrenciler öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini teorik temelli olarak kavrayacaklardır. Bunu yaparken ise kuramların öğrenmeyi nasıl tanımlandığı irdelenecektir. Sonuç olarak hangi öğrenme teorisinin nerede ne zaman uygun olacağına karar verme yetisi kazanacaklardır.
İçerik Temel kavramlar, öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları. Davranışçı öğrenme, Bilişsel kuramlar. Hümanist kuramlar, Nörofizyolojik kuram. Yapılandırmacı öğrenme kuramı. Kuramların karşılaştırılması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Gelişim, öğrenme ve öğretim ile ilgili temel kavramlar
2 Fiziksel gelişim
3 Bilişsel gelişim kuramları
4 Ahlak gelişim kuramları
5 Kişilik gelişim kuramları
6 Davranışçı öğrenme kuramları
7 Bilişsel ağırlıklı davranışçı öğrenme kuramları
8 Bilişsel öğrenme kuramları
9 Nörofizyolojik öğrenme kuramları
10 Öğretimi Planlama
11 Öğretimi Uygulama
12 Öğretimi Değerlendirme
13 Yapılandırmacı öğrenme
14 Dönem sonu değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, Kamile (1996), Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası Türkçe
Açıkgöz, Kamile (2003), Aktif Öğrenme, İzmir:Eğitim Dünyası YayınlarıTürkçe
Senemoğlu, Nuray (2002). Gelişim Öğrenme Öğretme. Gazi Kitabevi: AnkaraTürkçe
Doğan, B. ve Alkan, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Eğiten Yayınevi.Türkçe
Anderson, L.W.& Krathwohl D. R. (2001). A Taxonomy for learning, teaching, and assessing Çeviri: Özçelik, D. A. (2010). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama. Ankara: Pegem akademi.Türkçe
Orlich, D.C., R.J. Harder., R.C. Callahan & H. W. Gibson (1998). Teaching strategies, Boston: Houghton Mifflin Company.Türkçe
Cohen, L. Manion, L., Morrison., K. & Wyse, D. (2010). A Guide to teaching practice. London: RoutledgeTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları