Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 573FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; fen bilimleri öğretimindeki kavramları analiz etmek ve fen bilimlerine dayalı öğretim çalışmaları için uygulamalı çalışmalar desenleyerek orijinal çalışmalar geliştirebilmektir
Ders İçeriği Fen bilimlerinin tanımı, Fen bilimlerinin tarihi gelişimi (Türkiye’de ve Dünyada), fen bilimlerinin kapsamı, dünyada ve Türkiye’de fen bilimlerinde program geliştirmede çağdaş yönelimler, Fen bilimleri dersi öğretim programının analizi, öğretim süreçlerinin temel öğretim ve öğrenme teorileri açısından incelemesi. Toplum ve kurum kültüründen kaynaklanan sosyal faktörler ile öğretmenlerin fenin doğası ve öğretimine ilişkin inançlarından kaynaklanan bilişsel faktörlerin sınıf içi fen öğretimine olan etkileri, teknolojik gelişmelerin fen öğretimi üzerindeki etkileri, etkin ve verimli fen öğretimi için tavsiyeler. Fen eğitiminde güncel yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümler, fen eğitimi üzerine yurt içi ve yurt dışı araştırmaların incelenmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen Bilimleri öğretiminde kullanılan kuramları kavrar
2Fen Bilimleri öğretimi ile ilgili uygulamalar yapar
3Fen Bilimleri öğretimi ile ilgili akademik yayınları yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2022-2023 Güz1GÜLÖZGE TÜRKÖZ
Detay 2015-2016 Güz1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2014-2015 Bahar1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2014-2015 Güz1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2013-2014 Bahar1HÜLYA ÇERMİK
Detay 2013-2014 Güz1HÜLYA ÇERMİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 573 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÜLÖZGE TÜRKÖZ ggulel@pau.edu.tr EGT A0247 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı; fen bilimleri öğretimindeki kavramları analiz etmek ve fen bilimlerine dayalı öğretim çalışmaları için uygulamalı çalışmalar desenleyerek orijinal çalışmalar geliştirebilmektir
İçerik Fen bilimlerinin tanımı, Fen bilimlerinin tarihi gelişimi (Türkiye’de ve Dünyada), fen bilimlerinin kapsamı, dünyada ve Türkiye’de fen bilimlerinde program geliştirmede çağdaş yönelimler, Fen bilimleri dersi öğretim programının analizi, öğretim süreçlerinin temel öğretim ve öğrenme teorileri açısından incelemesi. Toplum ve kurum kültüründen kaynaklanan sosyal faktörler ile öğretmenlerin fenin doğası ve öğretimine ilişkin inançlarından kaynaklanan bilişsel faktörlerin sınıf içi fen öğretimine olan etkileri, teknolojik gelişmelerin fen öğretimi üzerindeki etkileri, etkin ve verimli fen öğretimi için tavsiyeler. Fen eğitiminde güncel yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümler, fen eğitimi üzerine yurt içi ve yurt dışı araştırmaların incelenmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders hakkında genel bilgiler
2 Fen Bilimleri ve Fen eğitimine ilişkin temel kavramlar
3 Fen öğretiminin tarihsel gelişimi
4 Fen öğretiminin amaçları
5 İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi programının temel özellikleri
6 Fen öğretimi ve bilişsel gelişim
7 Fen Öğretimi ve Yapılandırmacı Yaklaşım Fen Öğretimi ve Yapılandırmacı Yaklaşım
8 Fen Öğretimi ve Yapılandırmacı Yaklaşım
9 Ara sınav
10 Kavram öğretimi
11 Bilimsel Süreç Becerileri
12 Bilimsel Süreç Becerilerini geliştirmeye yönelik örnek etkinlikler
13 Bilimsel Süreç Becerilerini geliştirmeye yönelik örnek etkinlikler
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları