Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 558ÇEVRE EĞİTİMİNDE METODİK YAKLAŞIMLAR3 + 32. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çevre kavramını bütün yönleriyle algılayabilme, Örgün ve yaygın eğitimdeki çevre eğitiminin nasıl olması gerektiğini anlayabilme
Ders İçeriği 1.Sosyal ve Fiziksel Çevre, 2.Çevre ve Eğitim, 3.Çevre ve Eğitim, 4.Okul Öncesinde Çevre Eğitimi, 5.İlköğretimde Çevre Eğitimi, 6.İlköğretimde Çevre Eğitimi, 7. Ortaöğretimde Çevre Eğitimi 8. Ortaöğretimde Çevre Eğitimi 9. Yükseköğretimde Çevre Eğitimi, 10. Yükseköğretimde Çevre Eğitimi, 11. Yükseköğretimde Çevre Eğitimi, 12. Yaygın Eğitimde Çevre Eğitimi, 13. Hizmet-İçi Çevre Eğitimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çevre eğitiminin felsefesini, çevre sorunlarının çıkış nedenlerini kavrar, çevre sorunları hakkında halkı bilgilendirmenin önemini anlar ve çevre sorunları ve siyaset arasındaki ilişkiyi anlar.
2Çevreye ilişkin temel bilgi, beceri, tutum ve değerler geliştirerek çevre bilinci gelişmiş ve çevre okur-yazarı bireyler yetişmesine katkıda bulunur.
3Yerel, ulusal ve küresel çevre sorunlarının olası çözüm yollarını ve sonuçlarını tartışır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0015544445 55  
ÖK 0025544445 55  
ÖK 0035544445 55  
Ara Toplam15151212121215 1515  
Katkı554444505500

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1NAZMİ DURKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 558 ÇEVRE EĞİTİMİNDE METODİK YAKLAŞIMLAR 3 + 3 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi NAZMİ DURKAN ndurkan@pau.edu.tr EGT A0104 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Çevre kavramını bütün yönleriyle algılayabilme, Örgün ve yaygın eğitimdeki çevre eğitiminin nasıl olması gerektiğini anlayabilme
İçerik 1.Sosyal ve Fiziksel Çevre, 2.Çevre ve Eğitim, 3.Çevre ve Eğitim, 4.Okul Öncesinde Çevre Eğitimi, 5.İlköğretimde Çevre Eğitimi, 6.İlköğretimde Çevre Eğitimi, 7. Ortaöğretimde Çevre Eğitimi 8. Ortaöğretimde Çevre Eğitimi 9. Yükseköğretimde Çevre Eğitimi, 10. Yükseköğretimde Çevre Eğitimi, 11. Yükseköğretimde Çevre Eğitimi, 12. Yaygın Eğitimde Çevre Eğitimi, 13. Hizmet-İçi Çevre Eğitimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İlköğretim Fen Bilgisi Öğretim Programının biyoloji konuları açısından incelenmesi
2 Biyoloji konularının diğer fen alanlarındaki (Fizik, Kimya ve Çevre) konularla karşılaştırılması
3 Literatürde biyoloji eğitimi ile ilgili yeni öğretim yaklaşımlar
4 Yapılandırmacı yaklaşım (5E ve 7E Öğrenme Halkası Modelleri)
5 Çoklu zeka kuramı, Altı şapkalı düşünme tekniği
6 Analoji, kavram karikatürü, çalışma yaprakları ve çizim yöntemleri
7 Kavramları somutlaştırma yöntemleri (Anlam çözümleme tablosu, Kavram ağı, Zihin haritası, Kavram haritası ve kavram değişim metinleri)
8 Proje tabanlı öğrenme, Probleme dayalı öğrenme
9 Laboratuvarların kullanılmasına yönelik yeni yaklaşımlar (sorgulamaya dayalı, araştırmaya dayalı, bilimsel süreç becerileri, tahmin-gözlem-açıklama, Vee ve I diyagramları)
10 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları (portfolyo, rubrik, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, kelime ilişkilendirme vb.)
11 Yeni yaklaşımlara uygun ders etkinliklerinin hazırlanması
12 Yeni yaklaşımlara uygun ders etkinliklerinin hazırlanması
13 Hazırlanan ders etkinliklerinin sunulması
14 Hazırlanan ders etkinliklerinin sunulması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları