Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 546FEN DERSLERİNDE İLETİŞİMSEL YAKLAŞIM VE DİYALOJİK ÖĞRETİM3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, fen bilimlerinde araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin yapılabilmesi için gerekli olan öğretmen konuşmalarının nasıl olması gerektiği ve “açıklama ve argüman” oluşturma sürecinde diyalojik söylemin derslerde kullanımına yönelik örnek ders planları oluşturarak sınıflarda uygulamak.
Ders İçeriği Fen programının tanıtılması, sorgulamaya dayalı fen öğretimi, fen derslerinde iletişimsel yaklaşım, Mortimer ve Scott’un (2003) hazırlamış olduğu her bir iletişimsel yaklaşımın ders dizisi içinde kullanımına yönelik örnek fen ders tasarımları ve sınıf içi uygulamalar, üretken sınıf söyleminin nasıl olabileceği vurgulanacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretimi,
1Fen programının tanıtılması,
3Fen derslerinde iletişimsel yaklaşım,
4Söylem desenleri
5Etkileşim modelleri
6 Öğretmen müdahaleleri
7 İletişimsel yaklaşımlara yönelik örnek öğretmen konuşmaları,
8İletişimsel yaklaşıma ilişkin örnek fen ders tasarımı,
9Sorgulama sürecinde kullanılması gerekli diyalojik iletişimsel yaklaşım
10Diyalojik iletişimsel yaklaşımın kullanımına ilişkin örnek fen ders tasarımı oluşturma
11Oluşturulan fen ders tasarımını fen derslerinde uygulama
12Uygulanan ders tasarımının iletişimsel yaklaşıma göre değerlendirilmesi
13Diyalojik iletişimsel yaklaşımın kullanımına için gerekli olan sınıf normlarını oluşturma
14Üretken sınıf söylemi için koşullar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001223 223    3
ÖK 00222  4   3   
ÖK 003233432223233
ÖK 0042233233433  
ÖK 0052343342223  
ÖK 0062233  3223  
ÖK 00722332 322222
ÖK 0082223233222  
ÖK 009222  3 3 2  
ÖK 01024  2 3 3 2 
ÖK 011232323423222
ÖK 012223342222222
ÖK 013222 3 3 22  
ÖK 014222332 222  
Ara Toplam283332283224312329251112
Katkı222222222211

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ESRA UÇAK
Detay 2020-2021 Bahar1ESRA UÇAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 546 FEN DERSLERİNDE İLETİŞİMSEL YAKLAŞIM VE DİYALOJİK ÖĞRETİM 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ESRA UÇAK eucak@pau.edu.tr EGT A0115 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, fen bilimlerinde araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin yapılabilmesi için gerekli olan öğretmen konuşmalarının nasıl olması gerektiği ve “açıklama ve argüman” oluşturma sürecinde diyalojik söylemin derslerde kullanımına yönelik örnek ders planları oluşturarak sınıflarda uygulamak.
İçerik Fen programının tanıtılması, sorgulamaya dayalı fen öğretimi, fen derslerinde iletişimsel yaklaşım, Mortimer ve Scott’un (2003) hazırlamış olduğu her bir iletişimsel yaklaşımın ders dizisi içinde kullanımına yönelik örnek fen ders tasarımları ve sınıf içi uygulamalar, üretken sınıf söyleminin nasıl olabileceği vurgulanacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları