DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TAR 650ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, temel program geliştirme kavramlarını ve süreçlerini tanıtmak; ders programı, ünite ve günlük ders planları arasındaki ilişkiyi açıklamak; öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini tanıtmak; planların hazırlanmasında öğretim yöntem ve materyallerinin nasıl kullanılacağını göstermek; öğrencinin başarısının ölçülmesinde kullanılan araçların özelliklerini, nasıl geliştirildiklerini ve nasıl kullanıldığını göstermektir.
Ders İçeriği Derse hazırlanma, temel kavramlar ve program gelişimi ve süreçleri, öğretim yöntemleri ve stratejileri, ev ödevleri ve projeler, öğretim materyallerinin kullanımı ve gelişimi, sınıf yönetimi ve motivasyon gelişimi, test metodları, eğitimde ahlaki kuralların değerlendirilmesi öğretilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program geliştirme kavram ve süreçlerini öğretmek
2Ders programı, yıllık, ünite ve günlük ders planları arasındaki ilişkiyi öğretmek
3Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin özelliklerini öğretmek
4Yıllık, ünite ve günlük ders planları hazırlamayı öğretmek
5Öğrenci başarısını ve öğretimin etkinliğini kavratmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 01345334454
ÖK 02432435434
ÖK 03343454453
ÖK 04433455433
ÖK 05344353234
Ara Toplam171817182121181918
Katkı343444444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler41664
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13232
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)4832
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2020 PAU