Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ECT 524ESKİÇAĞ TARİHİ ARAŞTIRMALARINDA METODOLOJİ-II3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eskiçağ Tarihi Araştırmalarında Yazılı Kaynakların Değerlendirmesini öğretmek. Akademik kalite ve akademik dürüstlük ilkeleri çerçevesinde Eskiçağ Tarihi araştırmalarını nasıl yapılacağının genel kurallarını öğretmek. eskiçağ araştırmalarında bilimsel etik kurallarına bağlı kalmanın yöntemini vermek. İntihal nedir? İntihal ve benzerlik Yanılgısının farkını öğretmek.
Ders İçeriği 1- Eskiçağ Tarihinin Yazılı Kaynaklarını tanıtmak 2-Çivi Yazılı Kaynaklar 3-Mezopotamya Toplumlarının Çivi Yazılı Kaynakları 4-Yazı ve Dil Etkileşimlerini Tespit Etmek 5- Hiyeroglif Yazılı Kaynaklar 6-Mısır Yazılı Kaynakları 7-AnadoluHiyeroglifi 8- Eskiçağ Tarih Yazımında Bilimsel dürüstlük ilkesi 9-Eskiçağ Tarih Araştırmalarında Bilimsel etik 10-İntihal Nedir? İntihalde Benzerlik Yanılgısı 11-Öğrenme ve İntihali Önlemede Geri Dönüt Verme 12-Turnitin İle Öğrencilere "İntihal" Farkındalığının Oluşturulması 13-Öğrencilerin Akademik Yazım becerilerinin Gelişmesini Gözlemlemek 14- Genel değerlendirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)12222
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13939
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)13565
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1HANIM HANDE DUYMUŞ FLORIOTI
Detay 2022-2023 Bahar1HANIM HANDE DUYMUŞ FLORIOTI
Detay 2021-2022 Bahar1HANIM HANDE DUYMUŞ FLORIOTI
Detay 2020-2021 Bahar1HANIM HANDE DUYMUŞ FLORIOTI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ECT 524 ESKİÇAĞ TARİHİ ARAŞTIRMALARINDA METODOLOJİ-II 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HANIM HANDE DUYMUŞ FLORIOTI hhduymus@pau.edu.tr İTBF B0214 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Eskiçağ Tarihi Araştırmalarında Yazılı Kaynakların Değerlendirmesini öğretmek. Akademik kalite ve akademik dürüstlük ilkeleri çerçevesinde Eskiçağ Tarihi araştırmalarını nasıl yapılacağının genel kurallarını öğretmek. eskiçağ araştırmalarında bilimsel etik kurallarına bağlı kalmanın yöntemini vermek. İntihal nedir? İntihal ve benzerlik Yanılgısının farkını öğretmek.
İçerik 1- Eskiçağ Tarihinin Yazılı Kaynaklarını tanıtmak 2-Çivi Yazılı Kaynaklar 3-Mezopotamya Toplumlarının Çivi Yazılı Kaynakları 4-Yazı ve Dil Etkileşimlerini Tespit Etmek 5- Hiyeroglif Yazılı Kaynaklar 6-Mısır Yazılı Kaynakları 7-AnadoluHiyeroglifi 8- Eskiçağ Tarih Yazımında Bilimsel dürüstlük ilkesi 9-Eskiçağ Tarih Araştırmalarında Bilimsel etik 10-İntihal Nedir? İntihalde Benzerlik Yanılgısı 11-Öğrenme ve İntihali Önlemede Geri Dönüt Verme 12-Turnitin İle Öğrencilere "İntihal" Farkındalığının Oluşturulması 13-Öğrencilerin Akademik Yazım becerilerinin Gelişmesini Gözlemlemek 14- Genel değerlendirme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
2 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
3 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
4 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
5 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
6 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
7 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
8 Arasınav
9 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
10 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
11 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
12 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
13 Eskiçağ Metodolojisine Dair Uygulamalı Konu Örnekleri
14 Final sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları