Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBY 204PAZARLAMA İLKELERİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, pazarlamanın temel kavramları ile ilgili bilgi edinebilme ve pazarlama stratejilerini kavramaları amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Pazarlamanın tanımı, kavramı, türleri, eylemleri, pazarlama karması ve pazarlamanın gelişimi ile birlikte pazarlama sistemleri, pazarlamayı etkileyen çevre koşulları, pazarlamayı etkileyen işletme içi etmenler ve pazarlama sistemindeki değişiklikleri içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1pazarlama ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlar.
2pazarlamanın işletmeler için rolünün önemini bilir.
3tüketici ve endüstriyel pazarı analiz eder
4Pazarlama ile ilgili konulardaki güncel gelişmeleri değerlendirir
5Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve talep tahminlerinin yapılışını açıklar
6makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişki ve farklılıkları değerlendirir
7Pazarlama karması elemanlarının pazarlamadaki önemini bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12112
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)199
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2022-2023 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2021-2022 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2020-2021 Bahar1YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ
Detay 2019-2020 Bahar1YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ
Detay 2018-2019 Bahar1YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ
Detay 2017-2018 Bahar1MELTEM ÖZTÜRK URKAY
Detay 2016-2017 Bahar1YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ
Detay 2015-2016 Bahar1YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBY 204 PAZARLAMA İLKELERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MELDA GÖLEMEZLİ mgolemezli@pau.edu.tr SBF A0016 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, pazarlamanın temel kavramları ile ilgili bilgi edinebilme ve pazarlama stratejilerini kavramaları amaçlanmıştır.
İçerik Pazarlamanın tanımı, kavramı, türleri, eylemleri, pazarlama karması ve pazarlamanın gelişimi ile birlikte pazarlama sistemleri, pazarlamayı etkileyen çevre koşulları, pazarlamayı etkileyen işletme içi etmenler ve pazarlama sistemindeki değişiklikleri içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler
2 Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması
3 Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
4 Tüketici pazarları, endüstriyel pazarlar
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
6 büyüme stratejileri
7 hedef pazar stratejileri
8 tüketici davranışları
9 arasınav
10 ürün ve hizmet
11 fiyat
12 Dağıtım
13 tutundurma
14 Uluslararası Pazarlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
pazarlama ilkeleri Vasfi Nadir TekinTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları