Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TURI 105TURİZM PAZARLAMASI3 + 02. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı BU DERSİN AMACI, ÖĞRENCİLERE PAZARLAMA KAVRAMI, PAZARLAMA KARMASI ELAMANLARI VE TURİZM ENDÜSTRİSİNDE ÇAĞDAŞ PAZARLAMA UYGULAMALARI HAKKINDA TEMEL BİLGİLERİ VEREREK MESLEĞE HAZIRLAMAKTIR.
Ders İçeriği TURİZM PAZARLAMASI KAVRAMI GELİŞİMİ VE ÖNEMİ; TURİZMDE PAZARIN YAPISI; TURİST DAVRANIŞI; TURİSTİK ÜRÜN VE HİZMET POLİTİKALARI; TURİZMDE FİYATLANDIRMA; TURİZM DAĞITIM KANALLARI; TURİZMDE TUTUNDURMA ÇALIŞMALARI; TURİZMDE DESTİNASYON YÖNETİMİ; TURİZMDE PAZARLAMA PLANLAMASI; TURİZMDE STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM; PAZARLAMA DENETİMİ VE PERFORMANSIN ÖLÇÜMÜ; TURİZMDE PAZARLAMA ARAŞTIRMASI; GLOBAL TURİZM STRATEJİLERİ; TOPLANTI TURİZMİ PAZARLAMASI; TURİZM PAZARLAMASINDA HABERLEŞMENİN ÖNEMİ VE HALKLA İLİŞKİLER.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel Pazarlama ve Turizm Pazarlaması hakkındaki kavramları ifade eder.
2Turizmde pazarlamanın neden önemli olduğunu saptar.
3Hizmet pazarlamasının özelliklerini, zorluklarını ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenleri saptar ve ifade eder.
4Pazar araştırmaları, pazarlama stratejileri, pazarlama planları ile programları betimler.
5Turizmde üretici ve tüketici yönlü pazarlama bileşenlerini, turizmde dağıtım kanalları ve tutundurma faaliyetlerini tanımlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)22040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SEMİH ARICI
Detay 2022-2023 Bahar1SEMİH ARICI
Detay 2021-2022 Bahar1NACİ POLAT
Detay 2020-2021 Bahar1NACİ POLAT
Detay 2019-2020 Bahar1NACİ POLAT
Detay 2018-2019 Bahar1NACİ POLAT
Detay 2017-2018 Bahar1NACİ POLAT
Detay 2016-2017 Bahar1ENGİN TAŞKIN
Detay 2015-2016 Bahar1NACİ POLAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TURI 105 TURİZM PAZARLAMASI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SEMİH ARICI sarici@pau.edu.tr TUR A0019 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç BU DERSİN AMACI, ÖĞRENCİLERE PAZARLAMA KAVRAMI, PAZARLAMA KARMASI ELAMANLARI VE TURİZM ENDÜSTRİSİNDE ÇAĞDAŞ PAZARLAMA UYGULAMALARI HAKKINDA TEMEL BİLGİLERİ VEREREK MESLEĞE HAZIRLAMAKTIR.
İçerik TURİZM PAZARLAMASI KAVRAMI GELİŞİMİ VE ÖNEMİ; TURİZMDE PAZARIN YAPISI; TURİST DAVRANIŞI; TURİSTİK ÜRÜN VE HİZMET POLİTİKALARI; TURİZMDE FİYATLANDIRMA; TURİZM DAĞITIM KANALLARI; TURİZMDE TUTUNDURMA ÇALIŞMALARI; TURİZMDE DESTİNASYON YÖNETİMİ; TURİZMDE PAZARLAMA PLANLAMASI; TURİZMDE STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM; PAZARLAMA DENETİMİ VE PERFORMANSIN ÖLÇÜMÜ; TURİZMDE PAZARLAMA ARAŞTIRMASI; GLOBAL TURİZM STRATEJİLERİ; TOPLANTI TURİZMİ PAZARLAMASI; TURİZM PAZARLAMASINDA HABERLEŞMENİN ÖNEMİ VE HALKLA İLİŞKİLER.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Turizm pazarlaması ve genel kavramlar
2 Turizm pazarlamasının hedefleri,fonksiyonları ve özellikleri
3 Turizm piyasası vepazar bölümlendirme
4 Turistik ürün ve yaşam dönemleri
5 Turistik ürün politikası seçimi ve turistik ürünün pazardaki durumunu belirleme
6 Turistik ürün fiyatlandırması ve fiyat tesbitinde etkili olan faktörler
7 Turizmde dağıtım sistemi
8 Turizmde tanıtma ve halkla ilişkiler
9 Turizmde satış-geliştirme teknikleri
10 Turizm pazarlama araştırması
11 Turizm pazarlamasında yönetim organizasyon
12 Turizm pazarlama politikası
13 Uluslararası turizm pazarlaması
14 Türk turizminde turizm ve pazarlamada güncel sorunlar ve çözüm önerileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Turizm Pazarlaması. Necdet HacıoğluTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları