Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IOFD 429KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ2 + 07. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Karakter ve Değer Eğitimiyle ilgili temel kavramları, sınıflamaları, değer eğitimi yaklaşımlarını tanıtmak ve önemini kavramak.
Ders İçeriği Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç. Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul. Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması. Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri. Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları. Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü. Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi. Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri. Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi. Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları. Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Karakterle ilgili temel kavramları bilir.
2Karakter gelişiminde çevrenin rolünün farkında olur.
3Değerlerin tanımı ve sınıflndırmasını bilir.
4Karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir.
5Değer eğitiminde yöntem ve teknikleri bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ALİ ÖNCÜ
Detay 2020-2021 Güz2ALİ ÖNCÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IOFD 429 KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ALİ ÖNCÜ aoncu@pau.edu.tr FTRYO A0244 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Karakter ve Değer Eğitimiyle ilgili temel kavramları, sınıflamaları, değer eğitimi yaklaşımlarını tanıtmak ve önemini kavramak.
İçerik Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç. Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul. Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması. Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri. Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları. Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü. Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi. Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri. Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi. Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları. Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 Karakter ve Karakter Eğitimi Nedir?
3 Değerlerin Tanımı
4 Değerlerin Sınıflandırılması
5 Ahlak ve Ahlak Eğitimi
6 Karakter Eğitimi Uygulamaları
7 Değerler Eğitimi Uygulamaları
8 Ailede Değerler Eğitimi
9 Okulda Değerler Eğitimi
10 Toplumda Değerler Eğitimi
11 Ahlak Eğitiminde Genel İlkeler
12 Karakter Eğitiminde Genel İlkeler
13 Örgün Eğitimde Karakter Eğitimi
14 Örgün Eğitimde Karakter Eğitimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Karakter Değerler ve Ahlak Eğitimi (Prof. Dr. Kadir Ulusoy) Ahlak ve Karakter Eğitimi El Kitabı (Edam) Değerler Eğitimi Ansiklopedisi (Edam)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları