Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ILH 427GÜNÜMÜZ TASAVVUF HAREKETLERİ2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Özellikle Türkiye’de son yüzyılın siyasi, askeri, ilmi ve kültürel alanında etkin bir yeri olan tasavvuf ve tekke anlayışının yerini ve etkisini tanıtabilmektir.
Ders İçeriği 1 Günümüzde tasavvufi hayat ve tarikatlar 2 I. ve II. Meşrutiyette dervişlerin rolü 3 Tasavvufi cemiyet ve yayınlar 4 İlk mecliste şeyhlerin konumu 5 Cumhuriyetle birlikte tekke ve tarikatların tartışılan işlevi 6 Tekkelerin kapatılması ve tarikatların yasaklanma süreci 7 Tekkelerin kapatılması ve tarikatların yasaklanmasının gerekçelerinin değerlendirilmesi 8 İlk demokrasi ve tasavvufi hayata karşı alınan tavırlar 9 1950-1980 yılları arasında tasavvufi hayattaki değişimler 10 Siyasi çevrelerde tekkelerin açılmasıyla ilgili teklifler 11 İslam dünyasında tarikatlar ve tekkeler 12 Batı’da tarikatların etkileri 13 Tasavvufi hayat ve düşüncenin tenkidi 14 Tasavvuf ve tarikatlarla ilgili sorunlar ve çözüm yolları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Cumhuriyet öncesi siyasi hayatta tasavvufun rolünü değerlendirebilme.
2Tasavvufi cemiyet ve yayınların kültürel hayata katkısını tahlil edebilme.
3Cumhuriyetle ilanıyla birlikte tekke ve tarikatların toplumsal ve idari hayattaki etkilerini inceleyebilme.
4Tekkelerin kapatılması ve tarikatların yasaklanma sürecini tahlil edip gerekçelerini değerlendirebilme.
5İlk demokrasi ile birlikte tasavvufi hayatın dini hayattaki rolünü analiz edebilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00133  214     
ÖK 00222  332    4
ÖK 00332   33     
ÖK 00431  135     
ÖK 00514  3 2    3
Ara Toplam1212  91016    7
Katkı220022300001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)133
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
Arasınav166
Sunum (Öğrenci)133
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması236
Materyal Tasarlama/Uygulama4312
Okuma122
Pratik Çalışma177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1İDRİS TÜRK
Detay 2021-2022 Bahar1İDRİS TÜRK
Detay 2020-2021 Bahar1İDRİS TÜRK
Detay 2019-2020 Bahar1İDRİS TÜRK
Detay 2018-2019 Güz1İDRİS TÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ILH 427 GÜNÜMÜZ TASAVVUF HAREKETLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İDRİS TÜRK idrist@pau.edu.tr DSHMY D0102 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Özellikle Türkiye’de son yüzyılın siyasi, askeri, ilmi ve kültürel alanında etkin bir yeri olan tasavvuf ve tekke anlayışının yerini ve etkisini tanıtabilmektir.
İçerik 1 Günümüzde tasavvufi hayat ve tarikatlar 2 I. ve II. Meşrutiyette dervişlerin rolü 3 Tasavvufi cemiyet ve yayınlar 4 İlk mecliste şeyhlerin konumu 5 Cumhuriyetle birlikte tekke ve tarikatların tartışılan işlevi 6 Tekkelerin kapatılması ve tarikatların yasaklanma süreci 7 Tekkelerin kapatılması ve tarikatların yasaklanmasının gerekçelerinin değerlendirilmesi 8 İlk demokrasi ve tasavvufi hayata karşı alınan tavırlar 9 1950-1980 yılları arasında tasavvufi hayattaki değişimler 10 Siyasi çevrelerde tekkelerin açılmasıyla ilgili teklifler 11 İslam dünyasında tarikatlar ve tekkeler 12 Batı’da tarikatların etkileri 13 Tasavvufi hayat ve düşüncenin tenkidi 14 Tasavvuf ve tarikatlarla ilgili sorunlar ve çözüm yolları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Günümüz veTasavvuf
2 Tasavvufa Yönelme Sebepleri
3 Çağdaş Tasavvuf Zümreleri
4 Nakşibendiyye I
5 Nakşibendiyye II
6 Nakşibendiyye III
7 Rifaiyye
8 Kadiriyye
9 Uşşakiyye
10 Cerrahiyye
11 Mevleviyye
12 Bektaşiyye
13 Diğer Tarikatlar
14 Diğer Tarikatlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları