Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OTOM 353SERVİS İŞLETMECİLİĞİ3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin servis işletmeciliği ve müşteri ilişkileri hakkında bilgi kazanmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Çalışma yasaları, tüketici hakları, servis işletmelerin yasal yükümlülükleri, servis iş akış şeması, çalışma talimatları ve iş tanımları, servis yönetiminin işlevleri ve teknikleri, servis çalışanlarının yönetimi, servis sistemlerinin yönetimi, servis performansının yönetimi, servis ekonomisinin yönetimi, hizmet pazarlaması yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, serviste iletişim.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çalışma yasaları ve servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımları açıklar.
2Çalışanın kanuni hakları ve yükümlülüklerini açıklar.
3Servis iş akış organizasyonu, çalışma talimatları ve iş tanımlarını belirtir.
4Çalışanın eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması gibi işlerin takibi ve organizasyonunu tanımlar.
5Tüketici yasasına göre tüketici haklarını açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
ÖK 002           
ÖK 003           
ÖK 004           
ÖK 005           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ERKAN ÖZTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OTOM 353 SERVİS İŞLETMECİLİĞİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ERKAN ÖZTÜRK erkanozturk@pau.edu.tr TEK A0105 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilerin servis işletmeciliği ve müşteri ilişkileri hakkında bilgi kazanmalarını sağlamaktır.
İçerik Çalışma yasaları, tüketici hakları, servis işletmelerin yasal yükümlülükleri, servis iş akış şeması, çalışma talimatları ve iş tanımları, servis yönetiminin işlevleri ve teknikleri, servis çalışanlarının yönetimi, servis sistemlerinin yönetimi, servis performansının yönetimi, servis ekonomisinin yönetimi, hizmet pazarlaması yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, serviste iletişim.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Servis işletme ve yönetimine giriş.
2 Servis işletme ve yönetimine giriş, vizyon ve misyon.
3 Yönetim işlevleri ve teknikleri.
4 Yönetim işlevleri ve teknikleri, problem çözme, performans.
5 Sistem ve insan, serviste yönetim.
6 Çalışanlar ile ilişkiler ve liderlik.
7 Servis sistemleri.
8 Performans yönetimi.
9 ARA SINAV
10 Servis ekonomisi
11 Pazarlama yönetimi ve politikaları.
12 Pazarlama yönetimi ve politikaları, rekabet stratejileri.
13 Proje sunumları.
14 Proje sunumları.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Servis yönetimi, Çetin CİNEMRE, Panel Matbaacılık, 2003.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları