Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 351STUDYO 64 + 46. Yarıyıl12

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kentsel planlama sürecini anlama (planlar, plan raporları, plan notları ve plan legandı), ölçek ve planlar–arası ilişkileri kavrama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği, kentsel sorunları anlama–algılama yeteneği kazandırma, analitik düşünme yeteneğini geliştirme.
Ders İçeriği Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; yerleşmeler kademelenmesi ve sistemi düzeyinde mekânsal ve işlevsel kimlik belirleme/öngörme, durum analizleri, çevresel, sosyo–kültürel, ekonomik ve kurumsal çözümlemeler ile geleceğe yönelik demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde orta ölçekli (İl merkezi) bir kenti çözümleme, Leke Plan–Uygulama Planı–Plan Notları ve Açıklama Raporları hazırlama.
Ders Ön Koşul SBP 301 STÜDYO 5
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Veri toplama, analiz yöntem ve tekniklerini kullanabilme, problem tanımlama, sentez yapma becerisi kazanır.
2Planlama faaliyetlerinde geleceğe yönelik kestirim yöntem ve tekniklerini öğrenir.
3Planlama çalışmaları bağlamında kentsel standartlara dayalı olarak sosyal–kültürel ve teknik altyapı alanları tasarımını öğrenir, kamu yararı, sosyal adalet ve etik değerlerinin önemini algılar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 00135 454454
ÖK 002 445   4 
ÖK 003 44544544
Ara Toplam313814989138
Katkı143533343

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)23468
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)19090
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






312

12
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2023-2024 Bahar1NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2023-2024 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2023-2024 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2022-2023 Bahar1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2022-2023 Bahar1NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2022-2023 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2022-2023 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2021-2022 Bahar1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2021-2022 Bahar1NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2021-2022 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2021-2022 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2020-2021 Bahar1NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2020-2021 Bahar1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2020-2021 Bahar2OĞUZ ÖZBEK
Detay 2019-2020 Bahar1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2019-2020 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2019-2020 Bahar2OĞUZ ÖZBEK
Detay 2018-2019 Bahar1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2018-2019 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2018-2019 Bahar2OĞUZ ÖZBEK
Detay 2017-2018 Bahar1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2017-2018 Bahar2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2017-2018 Bahar2OĞUZ ÖZBEK
Detay 2016-2017 Bahar1KORAY ÖZCAN
Detay 2016-2017 Bahar2OĞUZ ÖZBEK
Detay 2016-2017 Bahar2KORAY ÖZCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 351 STUDYO 6 4 + 4 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. NUR SİNEM PARTİGÖÇ npartigoc@pau.edu.tr KKM A0201-01 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Kentsel planlama sürecini anlama (planlar, plan raporları, plan notları ve plan legandı), ölçek ve planlar–arası ilişkileri kavrama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği, kentsel sorunları anlama–algılama yeteneği kazandırma, analitik düşünme yeteneğini geliştirme.
İçerik Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; yerleşmeler kademelenmesi ve sistemi düzeyinde mekânsal ve işlevsel kimlik belirleme/öngörme, durum analizleri, çevresel, sosyo–kültürel, ekonomik ve kurumsal çözümlemeler ile geleceğe yönelik demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde orta ölçekli (İl merkezi) bir kenti çözümleme, Leke Plan–Uygulama Planı–Plan Notları ve Açıklama Raporları hazırlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders planı ve proje kapsamının aktarılması, çalışma gruplarının belirlenmesi, temaların dağıtılması
2 Planlamada etik kavramı ve müdahale biçimlerine yönelik teorik bilgi aktarımının yapılması
3 Analitik araştırma ön sunumlarının (yazılı-çizili ve görsel bilgi) yapılması, tema bazlı bütünleşik sentez çalışmalarının yapılması
4 Analitik araştırma ön sunumlarının (yazılı-çizili ve görsel bilgi) yapılması, tema bazlı bütünleşik sentez çalışmalarının yapılması
5 Tema bazlı bütünleşik sentez çalışmalarının değerlendirilmesi, analitik-tematik haritaların oluşturulması
6 Ara sınav [1]
7 Stratejik planlama yaklaşımı ve bölgeleme kavramına yönelik teorik bilgi aktarımının yapılması, plan şeması kurma ve bölgeleme örneklerinin aktarılması, planlama yaklaşımı geliştirilmesi
8 Plan şeması kurma ve bölgeleme örneklerinin aktarılması, planlama yaklaşımı geliştirilmesi
9 Plan şeması kurma ve bölgeleme örneklerinin aktarılması, planlama yaklaşımı geliştirilmesi
10 Plan şeması kurma ve bölgeleme örneklerinin aktarılması, planlama yaklaşımı geliştirilmesi
11 Ara sınav [2]
12 Senaryo kurgusunun geliştirilmesi, paydaş analizi ve etaplama çalışmalarının yapılması, plan raporu yazımı
13 Senaryo kurgusunun geliştirilmesi, paydaş analizi ve etaplama çalışmalarının yapılması, plan raporu yazımı
14 Senaryo kurgusunun geliştirilmesi, paydaş analizi ve etaplama çalışmalarının yapılması, plan raporu yazımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60FİNAL
Ara Sınav20Ara Sınav (1)
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları