Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 451STÜDYO 84 + 48. Yarıyıl12

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kentsel planlama sürecini anlama, ölçek ve planlar–arası ilişkileri kurgulama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği ve bakış açısı kazandırma, kentsel sorunları anlama–algılama–çözüm yeteneğini geliştirme.
Ders İçeriği Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; belirli ve tanımlı bir havzada, sürdürülebilir bölgesel gelişme bildirgesi temelinde öngörülen yerleşme sistemi ve kademelenmesi bağlamında, havza bütününde seçilen bir yerleşmenin (İlçe Merkezi) durum analizleri, mekânsal, çevresel, sosyo–kültürel, çözümlemeler ile demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde çözümleme (Leke Plan–Uygulama Planı–Plan Notları ve Açıklama Raporları)
Ders Ön Koşul SBP 401 STÜDYO 7
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Doğal, sosyo-ekonomik ve yapılaşmış çevreye ait analiz ve değerlendirme yapabilmek
2Farklı ölçeklerde alternatifli plan önerileri geliştirmek ve çok yönlü düşünme yetisi kazanmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001   544454
ÖK 002354555555
Ara Toplam35410999109
Katkı232555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)23468
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)19090
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






312

12
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1KORAY ÖZCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 451 STÜDYO 8 4 + 4 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KORAY ÖZCAN korayozcan@pau.edu.tr KKM A0201-03 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Kentsel planlama sürecini anlama, ölçek ve planlar–arası ilişkileri kurgulama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği ve bakış açısı kazandırma, kentsel sorunları anlama–algılama–çözüm yeteneğini geliştirme.
İçerik Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; belirli ve tanımlı bir havzada, sürdürülebilir bölgesel gelişme bildirgesi temelinde öngörülen yerleşme sistemi ve kademelenmesi bağlamında, havza bütününde seçilen bir yerleşmenin (İlçe Merkezi) durum analizleri, mekânsal, çevresel, sosyo–kültürel, çözümlemeler ile demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde çözümleme (Leke Plan–Uygulama Planı–Plan Notları ve Açıklama Raporları)
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 GİRİŞ; Planlama Süreci hakkında bilgi aktarımı (amaç-kapsam ve yöntem açıklamaları)
2 ÇALIŞMA ALANI TESPİTİ: Alan Dağılımı ve Araştırma Konuları Belirleme-Süreç Bilgilendirmesi Planlama Hazırlıkları: Araştırma Çalışmaları-Bilgi Toplama Halihazır Harita Temini, yazılı-çizili ve Görsel Kaynak derleme
3 TEKNİK GEZİ: Alan Tespit-Gözlem ve Fotoğraflama çalışması
4 PROJE (1): ; YAZILI-ÇİZİLİ SINAV
5 Yazılı-Çizili ve Görsel Raporlama Kaynakların derlenmesi ve taslak rapor içeriği oluşturulması
6 ANALİZ: Analitik Araştırma Raporları+Analitik Haritalar Dizgesi:
7 ARA SINAV: Planlama Alanı hakkında Ön Sunumlar-Bilgilendirme
8 BÜTÜNLEŞİK SENTEZ:
9 ÖNCELİKLİ MÜDAHALE KONU VE ALANLARINI BELİRLEME/ETAPLAMA
10 PLANLAMA; PLAN VE ALTERNATİF PLAN TASLARI+ PROJEKSİYONLAR Mekansal+Demogafik+Sektörel
11 PROJE (2): Planlama Yaklaşımı-Modelleme
12 PLANLAMAYA GİRİŞ; ULAŞIM KURGUSU+DONATI KURGUSU+YEŞİL SİSTEM KURGUSU+YOĞUNLUK DAĞILIMI
13 PLAN: KENT BÜTÜNÜ/ÜNİTE TASARIMI YAKLAŞIMI-UYGULAMA İMAR PLANI
14 FİNAL:JÜRİSİ
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ERSOY, Melih (2009). Kentsel Planlamada Arazi Kullanım Standartlar, ŞPO Yayınları, İstanbul. ANONİM (2015). Kentsel Planlama Ansiklopedik Sözlük, Ninova Yayınları, İstanbul. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje10Proje 1
Proje10Proje 2
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları