Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 355SPORDA FİZYOTERAPİ2 + 05. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sporcu sağlığı konusunda, sporcu (genel ve fiziksel uygunluk) değerlendirmesi konusunda bilgilendirme; çocuk, kadın, yaşlılarda, ve kronik hastalıklarda egzersiz programı oluşturma becerisi kazanma; spor yaralanmalarını tanıma, sakatlanan sporcuyu değerlendirme, uygun tedavi programını planlama ve uygulama.
Ders İçeriği Sporcu sağlığı, Sporcu değerlendirmesi, performansın değerlendirmesi, fiziksel uygunluğun değerlendirmesi, spor yaralanmalarının önlenmesinde genel yaklaşımlar, spor yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sporcu sağlığı konusunda, sporcunun değerlendirmesi konusunda bilgi kazanır.
2Çocuk, kadın, yaşlılarda, ve kronik hastalıklarda egzersiz programı oluşturma becerisi kazanır.
3Spor yaralanmalarını tanır, sakatlanan sporcuyu değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0015  5 2 
ÖK 0023  5 5 
ÖK 0034  5 3 
Ara Toplam12  15 10 
Katkı4005030

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2FATMA ÜNVER
Detay 2019-2020 Güz2UMMUHAN BAŞ ASLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 355 SPORDA FİZYOTERAPİ 2 + 0 2 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA ÜNVER funver@pau.edu.tr ÖİDB B0009 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sporcu sağlığı konusunda, sporcu (genel ve fiziksel uygunluk) değerlendirmesi konusunda bilgilendirme; çocuk, kadın, yaşlılarda, ve kronik hastalıklarda egzersiz programı oluşturma becerisi kazanma; spor yaralanmalarını tanıma, sakatlanan sporcuyu değerlendirme, uygun tedavi programını planlama ve uygulama.
İçerik Sporcu sağlığı, Sporcu değerlendirmesi, performansın değerlendirmesi, fiziksel uygunluğun değerlendirmesi, spor yaralanmalarının önlenmesinde genel yaklaşımlar, spor yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sporcu rehabilitasyonu, Sporcu fizyoterapisti- kavramlar ve hedefler
2 Sporcunun değerlendirilmesi
3 Fiziksel fitnesin değerlendirilmesi
4 Çocuk, kadın, yaşlı, engelliler ve kronik hastalıklarda egzersiz
5 Spor yaralanmalarının önlenmesi
6 Spor yaralanmalarının sınıflandırılması
7 Spor yaralanmalarında rehabilitasyon yöntemleri-Akut dönem
8 Spor yaralanmalarında rehabilitasyon yöntemleri-Kronik dönem
9 Spor yaralanmalarında fonksiyonel rehabilitasyon
10 Spora dönüş
11 Sporcularda üst ekstremite yaralanmaları ve rehabilitasyonu
12 Sporcularda üst ekstremite yaralanmaları ve rehabilitasyonu
13 Sporcularda alt ekstremite yaralanmaları ve rehabilitasyonu
14 Sporcularda alt ekstremite yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Nevin Ergun, Gül Baltacı, Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri, Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yayınları, 2. Basım, 2006 Türkçe
Nevin Ergun, Gül Baltacı, Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri, Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yayınları, 2. Basım, 2006 Türkçe
Nevin Ergun, Gül Baltacı, Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri, Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yayınları, 2. Basım, 2006 Türkçe
Nevin Ergun, Gül Baltacı, Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri, Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yayınları, 2. Basım, 2006 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları