Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FRA 104FRANSIZCA - II3 + 02. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pamukkale Üniversitesi bünyesinde; lisans ve ön lisans öğrencilerine seçmeli yabancı dil fransızca dersi, Avrupa birliği yabancı dilkurulunun belirlediği ölçütler doğrultusunda “A1” seviyesinde yürütülecektir.
Ders İçeriği Bu ders, öğrencilerin Fransızca dilinde temel seviyede iletişim kurma, okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik selamlama, kendini tanıtma, ailesini, arkadaşlarını tanıtma, sıfatların ve soru kelimelerinin kullanımı, sayılar, fiil çekimleri gibi konuları içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kendisi hakkında bilgileri açıklar.
2Günlük alışkanlıkları listeler.
3Giysi ve yiyecek ihtiyaçlarını listeler.
4Geçmiş olayları açıklar.
5Zaman ve süre sorularını listeler.
6Şehir ve çevre bilgilerini açıklar.
7Geçmiş ve şimdiki zamanı ayırt eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001333333
ÖK 002333333
ÖK 003333333
ÖK 004333333
ÖK 005333333
ÖK 006333333
ÖK 007333333
Ara Toplam212121212121
Katkı333333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar2GAMZE BEŞTAŞ
Detay 2020-2021 Bahar2FULYA İNAL
Detay 2019-2020 Bahar2FULYA İNAL
Detay 2018-2019 Bahar2FULYA İNAL
Detay 2017-2018 Bahar2FULYA İNAL
Detay 2016-2017 Bahar2FULYA İNAL
Detay 2015-2016 Bahar2FULYA İNAL
Detay 2014-2015 Bahar2FULYA İNAL
Detay 2013-2014 Bahar2ERTAN KUŞÇU
Detay 2012-2013 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2011-2012 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2010-2011 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2009-2010 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FRA 104 FRANSIZCA - II 3 + 0 2 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. GAMZE BEŞTAŞ gkocbas@pau.edu.tr EGT A0022-20 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Pamukkale Üniversitesi bünyesinde; lisans ve ön lisans öğrencilerine seçmeli yabancı dil fransızca dersi, Avrupa birliği yabancı dilkurulunun belirlediği ölçütler doğrultusunda “A1” seviyesinde yürütülecektir.
İçerik Bu ders, öğrencilerin Fransızca dilinde temel seviyede iletişim kurma, okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik selamlama, kendini tanıtma, ailesini, arkadaşlarını tanıtma, sıfatların ve soru kelimelerinin kullanımı, sayılar, fiil çekimleri gibi konuları içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fransızların yaşam alanları, barınma, Adres tarif etme, adres bilgisi sorma, Vurgulama zamirleri çoğul ( nous, vous, eux, elles) (Unité 3 - Leçon 9)
2 Rochelle şehrine turistik gezi, Adres sorma, Edatlar, Yön belirtme, Ulaşım araçları, Soru zarfı Où , Emlak ilanlarını anlama. (Leçon 9)
3 Bir bölgenin turistik gezisi, Emir kipi, Prendre fiili şimdiki zaman,Edatlar, Y zamiri, Yolunu sorma ve gösterme. (Leçon 10)
4 Seyahat, Haritada bir yer belirtme, C’est + lieu , c’est + article + nom, c’est + adjectif, Yer edatları. (Leçon 11)
5 Hafta sonu deniz tatili, yön sorma ve belirtme, bir arkadaşa kartpostal yazma. (Leçon 12)
6 Çalışma yaşamı, hafta sonu, Spor, Saati sorma ve söyleme, Tarih belirtme, Soru zarfı Quand, Quelle heure est-il ?, Partir fiili şimdiki zaman. (Unité 4 - Leçon 13)
7 Meslekler, Birinin mesleğini sorma, Faire fiiili şimdiki zaman, Est-ce que, qu’est-ce que, quand est-ce que, où est-ce que soru şekilleri. (Leçon 14)
8 Güncel bir konu hakkında bilgi edinme, Lire ve écrire fiilleri şimdiki zaman, (Leçon 15)
9 Devamlı yapılan aktiviteler, Çift zamirli fiiller, şimdiki zaman (se lever, se laver ...etc.) Hangi sporu yaptığımızı veya tercih ettiğimizi söyleme. (Leçon 15)
10 Devamlı yapılan aktiviteler hakkında bilgi edinme, Günlük zaman kullanımı (Leçon 16)
11 Yiyecek, içecek ve giysi alış verişleri, İhtiyacını sorma ve söyleme, Kısım –parça ve kaynaştırma tanım edatları (au, à l’, à la, aux / du, de l’ de la, des). (Leçon 17)
12 Boire, manger, acheter fiilleri şimdiki zaman, yiyecek alışkanlıklarını söyleme, Azlık çokluk ifadeleri. (Leçon 17)
13 Geçmiş olayları anlatma, Fikir beyan etme, Kompliman yapma. Yardımcı fiil Avoir ile Geçmiş Zaman, Fiilimsi (Participe passé)’ nin oluşumu, (Leçon 18)
14 Geçmiş zaman, Süreyi sorgulama, Beau –Bel – Belle sıfatı, Alışkanlıklar hakkında bilgi edinme, Bayram hatıraları (Leçon 19-20)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları