Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EKNM 402ZAMAN SERİSİ ANALİZİ - II3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı zaman serisi ekonometrisi konularını tanıtmaktır.
Ders İçeriği Mevsimsellik, Durağanlık, Birim Kök Analiz, Eşbütünleşme, Nedensellik
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Zaman Serilerinin Mevsimsellik Özelliklerini Analiz Etmek
2Durağanlık ve Birim Kök Analizi
3VAR Modellemesi Yapabilmek
4Eşbütünleşme Analizleri Yapabilmek
5Nedensellik Analizleri Yapabilmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555555555555
ÖK 002555555555555
ÖK 003555555555555
ÖK 004555555555555
ÖK 005555555555555
Ara Toplam252525252525252525252525
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar2MEHMET İVRENDİ
Detay 2011-2012 Bahar2BÜLENT GÜLOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EKNM 402 ZAMAN SERİSİ ANALİZİ - II 3 + 0 2 İngilizce 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MEHMET İVRENDİ mivrendi@pau.edu.tr İİBF C0012 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı zaman serisi ekonometrisi konularını tanıtmaktır.
İçerik Mevsimsellik, Durağanlık, Birim Kök Analiz, Eşbütünleşme, Nedensellik
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Zaman serilerinin durağanlığı
2 Durağanlığın incelenmesi:Otokovaryans fonksiyonu, Otokorelasyon fonksiyonu, Korelogram, Box testi ve Ljung-Box testi
3 Yapısal kırılmayı dikkate almayan birim kök testleri: Dickey-Fuller, Genişletilmiş Dickey-Fuller, Phillips-Perron, Ng ve Perron, DF-GLS, KPSS
4 Yapısal kırılmayı dikkate almayan birim kök testleri: Dickey-Fuller, Genişletilmiş Dickey-Fuller,Ortak test, Phillips-Perron, Ng ve Perron, DF-GLS, KPSS
5 Yapısal kırılmayı dikkate alan birim kök testleri: Perron, Zivot-Andrews, Lumsdaine-Papell, Lee-Strazicich, Kapetanios, Bai-Berron
6 Yapısal kırılmayı dikkate alan birim kök testleri: Perron, Zivot-Andrews, Lumsdaine-Papell, Lee-Strazicich, Kapetanios, Bai-Berron
7 Eş-bütünleşme (Ko-İntegrasyon)
8 Eş-bütünleşme (Ko-İntegrasyon)
9 ARDL Modeli ve Granger Nedensellik
10 VAR Modeli ve analizleri: Etki-tepki fonksiyonları ve varyans ayrıştırma analizleri
11 VAR Modeli ve analizleri: Etki-tepki fonksiyonları ve varyans ayrıştırma analizleri
12 Yapısal VAR Modeli ve Hata düzeltme mekanizması (HDM)
13 VECM Modeli
14 VECM Modeli
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Chris Brooks(2014) Introductory Econometrics for Finance 3rd Edition, Cambridge University Press.English
Jhon. D. Levendis(2018) Time Series Econometrics Learning Through Replication, SpringerEnglish
Hill, Griffiths and Lin (2011) Principles of Econometrics, 4th Edition, WileyEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje30Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları