Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FDE 401BİTİRME TEZİ -I0 + 27. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin bitirme tezleri sayesinde danışmalık eşliğinde alanlarında elde edindikleri ileri düzeydeki bilgi ve becerileri, kullanarak edebi metinleri yorumlayabilme, değerlendirebilme, dil çözümlemeleri yapabilme ve analiz edebilme, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretebilme, sorumluluk alabilme, sözel ve yazılı olarak ifade edebilme, ve alanlarında edindikleri bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Her öğrenci, öğrendiği bilimsel yazma yöntem ve tekniklerini kullanarak bir danışmanın eşliğinde seçtiği bir konu hakkında tez yazar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Tez konusunu belirleneyek ileri düzeydeki kuramsal bilgiler ve edebi kuramlar ileri düzeyde kullanır.
2Tez konusu ile ilgili kaynak taraması yapar.
3Tez konusunun amacı, hedefi, içeriği ve izlenecek yöntemin belirler.
4Tez konusunun, eleştiri yönteminin ve kaynak kitaplarını belirler.
5Tez çalışmasına referans olacak kaynaklar değerlendirilir.
6Tez taslağı oluşturularak temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7Tez sunuları yapılarak, tez projelerini bağımsız olarak yürütür
8Tezin bölümleri üzerine genel değerlendirme yapılarak yazıya aktarır
9Tez konuları üzerine genel düzeltmeler yapılarak ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözer.
1010. Tez konusunu, ileri düzeydeki bilgi ve beceriler kullanarak yorumlar, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapar ve analiz eder, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir.
11Tez konusunda edinilen bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur.
12Tez konuları ile ilgili çalışma ve kaynaklar okuyup anlayabilme ve Türkçeye aktarabilme becerisi kazanır.
13Tez konuları ile ilgili verilerin kaynakların, yorumların ve sonuçlarının bilimsel ve etik değerlere uygun olması gerektiği kavranır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00145454545454455
ÖK 00254445534345443
ÖK 00355344334455345
ÖK 00444545345453454
ÖK 00534334345345453
ÖK 00654345543345354
ÖK 00745453454343455
ÖK 00854535435345453
ÖK 00954535453535445
ÖK 01044353434544355
ÖK 01154433344553455
ÖK 01244455334435454
ÖK 013 5454555445455
Ara Toplam5356515355515055505457496256
Katkı44444444444454

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14684
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)14228
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11616
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz2ŞEVKET KADIOĞLU
Detay 2020-2021 Güz4FATMA KABA
Detay 2020-2021 Güz5FATMA ÜÇYILDIZ
Detay 2020-2021 Güz6FULYA İNAL
Detay 2020-2021 Güz1NURTEN SARICA
Detay 2020-2021 Güz3ERTAN KUŞÇU
Detay 2020-2021 Güz7YUSUF ZİYA AYHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FDE 401 BİTİRME TEZİ -I 0 + 2 2 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ŞEVKET KADIOĞLU skadioglu@pau.edu.tr İTBF A0307 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin bitirme tezleri sayesinde danışmalık eşliğinde alanlarında elde edindikleri ileri düzeydeki bilgi ve becerileri, kullanarak edebi metinleri yorumlayabilme, değerlendirebilme, dil çözümlemeleri yapabilme ve analiz edebilme, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretebilme, sorumluluk alabilme, sözel ve yazılı olarak ifade edebilme, ve alanlarında edindikleri bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.
İçerik Her öğrenci, öğrendiği bilimsel yazma yöntem ve tekniklerini kullanarak bir danışmanın eşliğinde seçtiği bir konu hakkında tez yazar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tez konusunun seçimi ve belirlenmesi. Tartışma.
2 Tez konusunun amacı ve izlenecek yöntem üzerine tartışma.
3 Metodoloji seçimi ve konuya yaklaşımın belirlenmesi.
4 Tez taslağının tartışılması.
5 Tez taslağının oluşturulması.
6 Tezle ilgili kaynakça araştırması ve tartışma.
7 Ana ve yardımcı kaynakların belirlenmesi.
8 Ara sınav.
9 Okuma ve not alma. Tartışma.
10 Okuma ve not alma. Tartışma.
11 Okuma ve not alma. Tartışma.
12 Okuma ve not alma. Tartışma.
13 Verilerin tasnifi ve değerlendirilmesi.
14 İçeriğin oluşturulması.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Balzac, Le Pere GoriotFrançais
Flaubert, Madame BovaryFrançais
André Gide, Les Faux-MonnayeursFrançais
Balzac, Le Pere GoriotFrançais
Flaubert, Madame BovaryFrançais
André Gide, Les Faux-MonnayeursFrançais
Balzac, Le Pere GoriotFrançais
Flaubert, Madame BovaryFrançais
André Gide, Les Faux-MonnayeursFrançais
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları