Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ATI 102ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk inkılâpları ve Atatürkçü Düşünce Sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ulusal ve evrensel değerini yeni kuşaklara aktarmak. Ulusal kazanımların insanlığın ortak medeni değerleriyle ilişkisi bağlamında Türk modernleşme serüveninin önemini kavramak. Atatürk ilkeleri ve inkılâpları ile Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler karşısında bilimsel bir bakış açısı geliştirmek. Türk ulusunu Atatürkçü düşünce paralelinde milli hedefler etrafında milli bir bilinçle birleştirmek.
Ders İçeriği Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923–1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası. Türk Devriminin İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik ve bütünleyici ilkeler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Siyasî alanda yapılan inkılâplara parçalı ve bütüncül bakabilme
2Çok partili rejim denemeleri ve sonuçlarını anlama ve değerlendirebilme becerisi kazanma
3Hukuk alanında yapılan inkılâpların anlaşılması becerisini kazanma
4Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi kazanma
5Sosyal alanda yapılan inkılâpların bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi
6Ekonomik alanda yapılan çalışmalar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi
7Sağlık alanında yapılan çalışmalar bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi kazanma
8Atatürk dönemi (1923-1932) Türk dış politikası çalışmalarını birlikte anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma
9Atatürk dönemi (1932-1938) Türk dış politikası çalışmalarını birlikte anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma
10Türk İnkılâbı’nın temel ilkelerinden Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik ilkelerinin farkındalığına varma ve yapılanların duygusuna anlayabilme zevkini kazanma
11Lâiklik, Devletçilik, Halkçılık, İnkılâpçılık ilkelerinin farkındalığına varma ve yapılanların duygusuna anlayabilme zevkini kazanma
12Atatürkçülüğün temel ilkelerini bütünleyici ilkeleri anlayabilme, değerlendirebilme, bütüncül bakabilme yeteneği kazanma
13Mustafa Kemal Atatürk’ten sonra Türkiye Cumhuriyeti gelişmelerine analiz edebilme, anlayabilme ve bütüncül bakabilme becerisi kazanma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar9TAHİR KODAL
Detay 2022-2023 Bahar55TAHİR KODAL
Detay 2021-2022 Bahar40TAHİR KODAL
Detay 2020-2021 Bahar22TAHİR KODAL
Detay 2019-2020 Bahar39İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2018-2019 Bahar55İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2017-2018 Bahar93YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2016-2017 Bahar110DURMUŞ AKALIN
Detay 2015-2016 Bahar170İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2014-2015 Bahar144İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2013-2014 Bahar96İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2012-2013 Bahar2YUSUF ZİYA BİLDİRİCİ
Detay 2011-2012 Yaz2İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2011-2012 Yaz3UMUT KARABULUT
Detay 2011-2012 Bahar112İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2010-2011 Yaz1UMUT KARABULUT
Detay 2010-2011 Bahar138İZZETTİN BEŞTAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2 + 0 9 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TAHİR KODAL tkodal@pau.edu.tr EGT A0022-14 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk inkılâpları ve Atatürkçü Düşünce Sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ulusal ve evrensel değerini yeni kuşaklara aktarmak. Ulusal kazanımların insanlığın ortak medeni değerleriyle ilişkisi bağlamında Türk modernleşme serüveninin önemini kavramak. Atatürk ilkeleri ve inkılâpları ile Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler karşısında bilimsel bir bakış açısı geliştirmek. Türk ulusunu Atatürkçü düşünce paralelinde milli hedefler etrafında milli bir bilinçle birleştirmek.
İçerik Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923–1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası. Türk Devriminin İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik ve bütünleyici ilkeler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Siyasî alanda yapılan inkılâplar
2 Çok partili rejim denemeleri ve sonuçları
3 Hukuk alanında yapılan inkılâplar
4 Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar
5 Sosyal alanda yapılan inkılâplar
6 Ekonomik alanda yapılan çalışmalar
7 Sağlık alanında yapılan çalışmalar
8 Atatürk dönemi (1923-1932) Türk dış politikası
9 Sınav-test-klasik
10 Atatürk dönemi (1932-1938) Türk dış politikası
11 Türk İnkılâbı’nın temel ilkeleri ve Atatürkçülük; Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik
12 Lâiklik, Devletçilik, Halkçılık, İnkılâpçılık
13 Atatürkçülüğün temel ilkelerini bütünleyici ilkeler
14 Mustafa Kemal Atatürk’ten sonra Türkiye Cumhuriyeti
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ATATÜRK, M. Kemal, Nutuk (1919-1927), Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 1989.Türkçe
ATATÜRK, M. Kemal, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2006.Türkçe
EROĞLU, Hamza, Türk Devrim Tarihi, MEB Yayını, Ankara 1982.Türkçe
İNAN, Süleyman-Ercan Haytoğlu (Edt.), Yakın Dönem Türk Politik Tarihi, Anı Yayıncılık, Ankara 2007.Türkçe
İNAN, Süleyman-Cengiz Akseki, İnkılap Dersleri, Gökçe Kitabevi, Ankara 2011.Türkçe
TUNÇAY, Mete-Cemil Koçak ve diğ., Çağdaş Türkiye, Cilt: 4, Cem Yayınevi, İstanbul 2002.Türkçe
TURAN, Refik-Mustafa Safran ve diğ., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara 2009.Türkçe
YALÇIN, Durmuş-Azmi Süslü ve diğ., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi-II, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2003.Türkçe
YÖK (Komisyon), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I-II, Ankara 1992.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları