1 | Dünyadaki farklı bölge örneklerini, özellikleri ve bölge belirlemede kullanılan kriterler açısından analiz eder, |
2 | Çeşitli ölçeklerdeki bölge örneklerini kullanarak bölge sınırlarının amaca göre değişebilirliğini açıklar, |
3 | Haritalardan yararlanarak çeşitli coğrafi kriterlerle belirlenmiş bölgelerde bulunan ülkeleri ayırt eder, |
4 | Dilsiz dünya haritası üzerinde belirlenen ortak kriterlere göre yeni bölge sınırları oluşturulabilir, |
5 | Ülkelerin konumları dikkate alınarak zihin haritaları oluşturulabilir. |
6 | Bölgenin benzer alanların sınırlandırılması ve sınıflandırılması olduğunu kavrar, |
7 | Harita becerisi, sorgulama becerisi, tablo, diyagram grafik oluşturma ve yorumlama becerisi kazanır, |