Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 252GLOBAL PAZARLAMA2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin, uluslararası pazarların yapısına göre müşteri, işletme beklentilerini ve uluslararası pazarlarda işletme satış strateji ve politikalarına göre müşterileri belirleyebilmesini, uluslararası pazarlarda işletme hedef ve stratejilerine göre pazarlama faaliyetlerini planlamaya ve pazarlama karmasının uygulanmasına yardımcı olabilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Uluslar arası pazarlarda müşteri ve işletme beklentilerini belirlemek Uluslar arası pazarlarda müşterileri belirlemek Uluslar arası pazarlarda pazarlama faaliyetlerinin planlamaya yardımcı olmak Uluslar arası pazarlarda pazarlama karmasının uygulanmasına yardımcı olmak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslararası pazarlama faaliyetlerinin belirlenmesine katkıda bulunur.
2Uluslararası pazarlarda satış faaliyetlerini uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0011335         
ÖK 0021335         
Ara Toplam26610         
Katkı1335000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1ÖZGÜR TUNÇEL
Detay 2016-2017 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2015-2016 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2014-2015 Bahar1MEHMET ÖNCÜL
Detay 2013-2014 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2013-2014 Bahar1EMEL SARITAŞ
Detay 2012-2013 Bahar1EMEL SARITAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PZR 252 GLOBAL PAZARLAMA 2 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ÖZGÜR TUNÇEL otuncel@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencinin, uluslararası pazarların yapısına göre müşteri, işletme beklentilerini ve uluslararası pazarlarda işletme satış strateji ve politikalarına göre müşterileri belirleyebilmesini, uluslararası pazarlarda işletme hedef ve stratejilerine göre pazarlama faaliyetlerini planlamaya ve pazarlama karmasının uygulanmasına yardımcı olabilmesini sağlamaktır.
İçerik Uluslar arası pazarlarda müşteri ve işletme beklentilerini belirlemek Uluslar arası pazarlarda müşterileri belirlemek Uluslar arası pazarlarda pazarlama faaliyetlerinin planlamaya yardımcı olmak Uluslar arası pazarlarda pazarlama karmasının uygulanmasına yardımcı olmak
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın Tanımı, Gelişim Süreci ve Temel Kavramları
2 Uluslararası Ticaretin Tarihsel Gelişimi - Uluslararası Pazarlamanın Önemi ve Temel Kavramları
3 Uluslararası Pazarlama Planlaması ve Çevre Analizi
4 Uluslararası Pazar Bölümlendirme
5 Uluslararası Pazar Hedefleme Stratejileri
6 Uluslararası Pazar Araştırmaları
7 Uluslararası Tüketici Davranışları
8 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
9 Uluslararası Pazarlardaki Ürün Kararları ve Yönetimi
10 Uluslararası Pazarlardaki Fiyat Politikaları ve Yönetimi
11 Uluslararası Pazarlardaki Dağıtım Stratejileri ve Yönetimi
12 Uluslararası Pazarlardaki Tutundurma Stratejileri ve Yönetimi
13 Uluslararası Ticaret Teorileri ve Uluslararası Rekabet
14 Uluslararası Pazarlamanın Ana Sorunları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları