279 DİŞ HEKİMLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 25.06.2012 tarih ve 2012/3363 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuş olup, Ege Bölgesinin ikinci büyük ilinde lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim vermeyi, ağız-diş sağlığı hizmeti ve araştırma faaliyeti yürütmeyi planlamaktadır. Ağız Diş ve Çene Hastalıkları Cerrahisi, Ağız Diş ve Çene Radyolojisi, Endodonti, Pedodonti, Periodontoloji, Protetik Diş Tedavisi, Restoratif Diş Tedavisi ve Ortodonti’ den oluşan 8 Anabilim Dalımızda 1 Profesör, 6 Doçent, 14 Doktor Öğretim Üyesi, 29 Araştırma Görevlisi ve 3 Doktora Öğrencisi eğitim, sağlık hizmetlerini sürdürmekte ve araştırma yapmaktadır.

Amaçlar
Diş hekimliği mesleği, bilim ile sanatın iç içe olduğu, eğitimi ve uygulaması zor mesleklerden biridir. Öğrencilerimizi bu mesleğe hazırlarken amacımız; kaliteli bir eğitim vermenin yanı sıra, onların çağdaş bireyler olarak bilimsel anlayışa sahip, insan haklarına ve etik değerlere saygılı, mesleğinde başarılı ve rekabete açık olmalarını sağlamaktır.


Kabul Koşulları
Lise mezunu olmak ve Merkezi Yüksek Öğretim Kurumlarına yerleştirme sınavında o sene belirlenen taban puanının üzerinde puan almak gerekmektedir. Bununla birlikte öğrencinin fiziksel ve psikolojik sağlık sorunlarının olmaması ve heyet raporu ile bunun saptanması gereklidir.

Mezuniyet Koşulları
Programdan mezun olabilmek için gerekli şartlar Pamukkale Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmenliğinde belirtilen hususları kapsamaktadır. Beş yıllık süre ile verilen teorik ders ve laboratuvar ve klinik uygulamalarının fakülte eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliği çerçevesinde başarılması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Serbest ortodontist olarak çalışma imkanı bulunmaktadır. Ayrıca mezunlarımızın akademik kariyer yapma imkanları da vardır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Diş Hekimliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programdan mezun olabilmek için gerekli şartlar Pamukkale Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmenliğinde belirtilen hususları kapsamaktadır. Beş yıllık süre ile verilen teorik ders ve laboratuvar ve klinik uygulamalarının fakülte eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliği çerçevesinde başarılması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgileri edinmiş olmak ve bunları yaşamı boyunca kullanabilmek
2Dental problemlerin çözümüne yönelik tanı ve tedavi planlaması ve güvenli, kanıta dayalı (doğruluğu kanıtlanmış) uygulamaları yapabilmek
3Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygulayabilmek, problem çözme becerisine sahip olmak
4Diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilmek, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım almak ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapabilmek
5Bireysel çalışma becerisine sahip ve ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik kararları verebilmek, insiyatif kullanabilmek, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade edebilmek
6Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olmak
7Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek kendini sürekli geliştirebilmek, diş hekimliği mesleği ile ilgili güncel bilimsel çalışma ve gelişmeleri izlemek, değerlendirebilmek ve öğrendiklerini uygulamalarında kullanabilmek
8Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirmek, bu konularda hastayı bilinçlendirmek ve yönlendirebilmek
9Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurabilmek ve iyi ilişkiler içinde bulunmak, her yaştaki ve kültürdeki hastaya psikolojik olarak uygun davranabilmek
10Etik ve hijyenik kurallara uygun, hasta haklarına saygılı, insani değerleri ön planda tutan klinik ve laboratuvar çalışmaları yapabilmek
11Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapabilmek, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak desteklemek, gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetlemek veya yönetebilmek
12Özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylere yönelik diş hekimliği uygulamaları yapabilmek veya gereken durumlarda tam teşkilatlı merkezlere yönlendirebilmek
13Mesleki kural ve kanunları takip edebilmek, profesyonel davranış bilincine sahip olmak, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilmek
14Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanabilmek ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibi olmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 09
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 09
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 10
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1 . Yıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 105 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2+0 4 Zorunlu
TKD 109 TÜRK DİLİ 2+0 4 Zorunlu
DHF 2901 ANATOMİ 2+2 4 Zorunlu
DHF 2903 TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK 2+1 6 Zorunlu
DHF 2904 BİYOFİZİK 1+0 2 Zorunlu
DHF 2905 TEMEL VE KLİNİK BİYOKİMYA 1+0 2 Zorunlu
DHF 2907 DAVRANIŞ BİLİMLERİ 2+0 2 Zorunlu
DHF 2701 DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ 1+8 18 Zorunlu
DHF 2001 DİŞ HEKİMLİĞİ TARİHİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2908 EPİDEMİYOLOJİ 1+0 2 Zorunlu
DHF 2702 MADDELER BİLGİSİ 1+0 2 Zorunlu
- Seçmeli Dersler 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Dersler 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Dersler 2+0 3 Seçmeli
- Yabancı Dil 3+0 4 Seçmeli
  Toplam 60  
1. Yıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Dersler
1. Yıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil

2 . Yıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
DHF 2909 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ 2+1 5 Zorunlu
DHF 2910 MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİ 3+0 5 Zorunlu
DHF 2911 FİZYOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
DHF 2906 AĞIZ VE DOKU BİYOKİMYASI 1+0 1 Zorunlu
DHF 2902 ANATOMİ 2+2 8 Zorunlu
DHF 2002 MADDELER BİLGİSİ 1+0 2 Zorunlu
DHF 2703 PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ 2+8 15 Zorunlu
DHF 2801 RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ 2+4 10 Zorunlu
DHF 2201 AĞIZ DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2003 DEONTOLOJİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2308 ENDODONTİ 1+3 6 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
  Toplam 60  

3 . Yıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
DHF 2912 PATOLOJİ 1+0 2 Zorunlu
DHF 2914 FARMAKOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
DHF 2915 BİYOİSTATİSTİK 2+0 4 Zorunlu
DHF 2101 DENTAL ANESTEZİ 1+0 2 Zorunlu
DHF 2401 ORTODONTİ 2+0 5 Zorunlu
DHF 2601 PERİODONTOLOJİ 2+0 5 Zorunlu
DHF 2202 AĞIZ DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ 2+0 5 Zorunlu
DHF 2102 AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ 2+0 5 Zorunlu
DHF 2807 RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ 2+4 8 Zorunlu
DHF 2307 ENDODONTİ 1+4 7 Zorunlu
DHF 2711 PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ 2+8 10 Zorunlu
DHF 2505 ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ 1+0 3 Zorunlu
  Toplam 60  

4 . Yıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
DHF 2913 ORAL PATOLOJİ 1+1 4 Zorunlu
DHF 2916 GENEL CERRAHİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2917 İÇ HASTALIKLARI 1+0 1 Zorunlu
DHF 2918 DERMATOLOJİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2919 GENEL ANESTEZİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2104 AĞIZ HASTALIKLARI 1+0 3 Zorunlu
DHF 2707 PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ 2+4 10 Zorunlu
DHF 2805 RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ 1+2 5 Zorunlu
DHF 2305 ENDODONTİ 1+2 5 Zorunlu
DHF 2403 ORTODONTİ 2+2 6 Zorunlu
DHF 2603 PERİODONTOLOJİ 2+2 6 Zorunlu
DHF 2204 AĞIZ DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ 1+2 5 Zorunlu
DHF 2105 AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ 2+2 6 Zorunlu
DHF 2506 ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ 2+2 6 Zorunlu
  Toplam 60  

5 . Yıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
DHF 2004 TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI 1+0 2 Zorunlu
DHF 2920 KULAK BURUN BOĞAZ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2922 PSİKİYATRİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2921 NÖROLOJİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2923 ADLİ TIP 1+0 1 Zorunlu
DHF 2924 İLK YARDIM VE ACİL TEDAVİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2106 ÇENE YÜZ CERRAHİSİ 1+0 2 Zorunlu
DHF 2709 ÇENE YÜZ PROTEZİ 1+0 2 Zorunlu
DHF 2005 İMPLANTOLOJİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2006 MUAYENEHANE YÖNETİMİ VE ERGONOMİ 1+0 1 Zorunlu
DHF 2806 RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ 0+3 5 Zorunlu
DHF 2306 ENDODONTİ 0+3 5 Zorunlu
DHF 2404 ORTODONTİ 0+3 5 Zorunlu
DHF 2604 PERİODONTOLOJİ 0+3 5 Zorunlu
DHF 2205 AĞIZ DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ 0+3 5 Zorunlu
DHF 2107 AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ 0+3 5 Zorunlu
DHF 2708 PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ 0+6 12 Zorunlu
DHF 2507 ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ 0+3 5 Zorunlu
  Toplam 60  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ADLİ TIPZ              
AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİZ              
AĞIZ DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİZ              
AĞIZ HASTALIKLARIZ              
AĞIZ VE DOKU BİYOKİMYASIZ              
ANATOMİZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİZ              
BİYOFİZİKZ              
BİYOİSTATİSTİKZ              
ÇENE YÜZ CERRAHİSİZ              
ÇENE YÜZ PROTEZİZ              
ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİZ              
DAVRANIŞ BİLİMLERİZ              
DENTAL ANESTEZİZ              
DEONTOLOJİZ              
DERMATOLOJİZ              
DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİZ              
DİŞ HEKİMLİĞİ TARİHİZ              
ENDODONTİZ              
EPİDEMİYOLOJİZ              
FARMAKOLOJİZ              
FİZYOLOJİZ              
GENEL ANESTEZİZ              
GENEL CERRAHİZ              
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİZ              
İÇ HASTALIKLARIZ              
İLK YARDIM VE ACİL TEDAVİZ              
İMPLANTOLOJİZ              
KARİYER PLANLAMAZ              
KULAK BURUN BOĞAZZ              
MADDELER BİLGİSİZ              
MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİZ              
MUAYENEHANE YÖNETİMİ VE ERGONOMİZ              
NÖROLOJİZ              
ORAL PATOLOJİZ              
ORTODONTİZ              
PATOLOJİZ              
PERİODONTOLOJİZ              
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİZ              
PSİKİYATRİZ              
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİZ              
TEMEL VE KLİNİK BİYOKİMYAZ              
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİKZ              
TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞIZ              
TÜRK DİLİZ              
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS              
ORTA ALMANCAS              
ORTA FRANSIZCA S              
ORTA İNGİLİZCES              
SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ - IS              
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMIS*     *       
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi