184 MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Bölümümüz 2011 yılında, Pamukkale Üniversitesi Teknoloji Fakültesi bünyesinde kurulan bir bölümdür ve 2012-2013 öğretim yılından itibaren Normal ve İkinci öğretim programlarına öğrenci alarak öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçe olan bölümümüzdeki, Normal ve İkinci öğretim programlarına, Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları (MTOK) ve Lise kontenjanlarından YKS-SAY puanı ile öğrenci alınmaktadır. Lisans eğitimi boyunca öğrencilerimiz, 240 kredilik (AKTS) ders alacaklar ve yaz aylarında da zorunlu stajlarını yapacaklardır. Ayrıca, öğrencilerimiz 4. Sınıfta bir dönem boyunca işyeri eğitimi alacaklardır. Bu iş yeri eğitimi öğrencilerimize, mezun olmadan önce çalışabilecekleri iş alanlarını, bu iş alanlarında kendilerinden beklenen görevleri ve çalışma ortamlarını tanımalarını sağlayacak ve öğrencilerimize mesleki açıdan tecrübe kazandırarak mezuniyet sonrasındaki iş hayatlarına önemli katkılarda bulunacaktır. Bölümümüz ile ilgili daha detaylı bilgilere http://www.pau.edu.tr/mekatronikmuhendisligi/default.aspx adresinden ulaşılabilir.

Amaçlar
Mekatronik Mühendisliği Bölümü olarak; endüstrinin gereksinimini karşılayacak donanımda zamanı, özkaynakları ve iş gücünü ekonomik olarak kullanabilen, aynı zamanda günümüz teknolojisi ve mühendislik üretkenliğini, çevresel gerçekleri göz ardı etmeden en verimli şekilde kullanarak teknolojik tasarım yapabilen mühendisler yetiştirmeyi amaçlamaktayız.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM tarafından düzenlenen LYS (Lisansüstü Yerleştirme Sınavı) sınavının MF-4 puan türünden yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Mekatronik Mühendisliğinin uygulama ve çalışma alanları oldukça geniş olup mezunlarımız; Savunma sanayi, imalat ve tarım sektörü, her türlü robot ve otomasyon sistemlerinin bulunduğu sektörler, araştırma ve geliştirme laboratuvarları, tasarım ofisleri ve tıbbi cihaz üretim sektörü gibi daha birçok sektörde iş bulma imkanlarına sahiptirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Mekatronik Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. HASAN ÇALLIOĞLU  hcallioglu@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. ERSİN DEMİR  edemir@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIProf. Dr. METİN SAYER  msayer@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mekatronik mühendisliği problemlerinin çözümüne uygulayabilme becerisi.
2Mekatronik mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olma; bu amaçla uygun sistem analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulayabilme becerisi.
3Mekatronik bir sistemi, süreci, cihazı yada ürünü gerçekçi koşullar altında belirli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4Mekatronik mühendisliği problemlerinin analizinde ve çözümünde, deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
5Mekatronik mühendisliğini oluşturan disiplinler ve diğer disiplinler ile disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi.
6Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi ve mesleki olarak bir yabancı dili kullanabilme becerisi.
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
8Mekatronik Mühendisliğindeki en yeni teknolojileri kullanabilme, geliştirebilme ve endüstride uygulayabilme becerisi.
9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10Teorik olarak öğrendiği bilgileri işyerlerinde uygulayabilme becerisi.
11Proje planlaması ve uygulayabilme becerisi.
12Toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
MCTE 101 MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0 4 Zorunlu
MCTE 103 TEKNİK RESİM - I 2+2 5 Zorunlu
MCTE 105 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞ 2+2 5 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 4 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 4 Zorunlu
MCTE 113 DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ 2+0 2 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 2,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
MCTE 102 STATİK 4+0 5 Zorunlu
MCTE 104 TEKNİK RESİM - II 2+2 5 Zorunlu
MCTE 106 MÜHENDİSLİKTE BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 2+2 5 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 4 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 4 Zorunlu
MCTE 114 ALTERNATİF AKIM DEVRE ANALİZİ 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 2,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MCTE 205 MUKAVEMET - I 3+0 4 Zorunlu
MCTE 209 ELEKTRONİK DEVRELER - I 3+2 5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
MCTE 211 DİNAMİK 3+0 4 Zorunlu
MCTE 245 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM 2+1 3 Zorunlu
MCTE 243 ELEKTRİKSEL ÖLÇME 1+1 2 Zorunlu
MCTE 241 MEKANİK ÖLÇME 1+1 2,5 Zorunlu
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 4 Zorunlu
MBM 213 MALZEME BİLGİSİ - I 3+0 4 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MCTE 206 MUKAVEMET - II 3+0 4 Zorunlu
MCTE 210 ELEKTRONİK DEVRELER - II 3+2 5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
MCTE 212 MEKANİZMA TEKNİĞİ 3+0 4,5 Zorunlu
MBM 216 MALZEME BİLGİSİ - II 3+0 4 Zorunlu
MCTE 214 SERİ ROBOT KİNEMATİĞİ 3+0 3 Zorunlu
MCTE 216 SENSÖRLER VE TRANSDÜSERLER 2+0 2 Zorunlu
EEEN 303 SİNYALLER VE SİSTEMLER 3+0 4 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MCTE 303 MAKİNA DİNAMİĞİ 4+0 4 Zorunlu
MCTE 307 SAYISAL ELEKTRONİK 2+2 4 Zorunlu
MCTE 309 ELEKTRİK MAKİNELERİ 2+1 3 Zorunlu
MCTE 311 HİDROLİK-PNÖMATİK 3+0 3 Zorunlu
MAIM 301 MAKİNE ELEMANLARI - I 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-1 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-1 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MCTE 304 OTOMATİK KONTROL SİSTEMLERİ 4+0 4 Zorunlu
MCTE 306 MİKRODENETLEYİCİLER 2+2 3 Zorunlu
MCTE 312 MEKATRONİK SİSTEM TASARIM PROJESİ 1+1 2 Zorunlu
MCTE 340 PROGRAMLANABİLİR MANTIKSAL DENETLEYİCİLER 3+0 3 Zorunlu
MAIM 302 MAKİNE ELEMANLARI - II 3+0 4 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-2 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MCTE 100 MAKİNE STAJI 0+0 3 Zorunlu
MCTE 200 ELEKTRİK - ELEKTRONİK STAJI 0+0 3 Zorunlu
ISME 400 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 24 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MCTE 440 MEZUNİYET TEZİ 1+1 6 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Teknik Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ALTERNATİF AKIM DEVRE ANALİZİZ************
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ            
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ            
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİMZ************
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞZ************
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ************
DİNAMİKZ************
DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİZ************
ELEKTRİK - ELEKTRONİK STAJIZ************
ELEKTRİK MAKİNELERİZ************
ELEKTRİKSEL ÖLÇMEZ************
ELEKTRONİK DEVRELER - IZ************
ELEKTRONİK DEVRELER - IIZ************
GENEL FİZİK - IZ************
GENEL FİZİK - IIZ************
GENEL MATEMATİK - IZ************
GENEL MATEMATİK - IIZ************
HİDROLİK-PNÖMATİKZ************
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ            
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ            
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ            
KARİYER PLANLAMAZ            
MAKİNA DİNAMİĞİZ************
MAKİNE ELEMANLARI - IZ************
MAKİNE ELEMANLARI - IIZ************
MAKİNE STAJIZ************
MALZEME BİLGİSİ - IZ************
MALZEME BİLGİSİ - IIZ************
MEKANİK ÖLÇMEZ************
MEKANİZMA TEKNİĞİZ************
MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ************
MEKATRONİK SİSTEM TASARIM PROJESİZ************
MEZUNİYET TEZİZ************
MİKRODENETLEYİCİLERZ************
MUKAVEMET - IZ************
MUKAVEMET - IIZ************
MÜHENDİSLİKTE BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAZ************
OTOMATİK KONTROL SİSTEMLERİZ************
PROGRAMLANABİLİR MANTIKSAL DENETLEYİCİLERZ************
SAYISAL ELEKTRONİKZ************
SENSÖRLER VE TRANSDÜSERLERZ            
SERİ ROBOT KİNEMATİĞİZ            
SİNYALLER VE SİSTEMLERZ            
STATİKZ************
TEKNİK RESİM - IZ************
TEKNİK RESİM - IIZ************
TÜRK DİLİ - IZ            
TÜRK DİLİ - IIZ            
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
AKADEMİK TÜRKÇES            
ALMANCA - IS************
ALMANCA - IIS************
ARKEOMETALURJİS            
BAKIM TEKNOLOJİSİS            
BEDEN EĞİTİMİ - IS************
BEDEN EĞİTİMİ - IIS************
BİLGİSAYAR AĞLARIS************
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DEVRE TASARIMIS************
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIMS************
BİLİM TARİHİS            
BİYOAKIŞKAN MEKANİĞİ S            
ÇEVRE KİMYASIS************
DENEYSEL MEKANİKS************
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS            
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES            
EĞİTİME GİRİŞS            
ELEKTROMEKANİK ENERJİ DÖNÜŞÜMÜS            
ELEKTRONİK DEVRE UYGULAMALARIS************
ENDÜSTRIYEL HIZLI PROTOTIPLEME TEKNIKLERIS************
ENDÜSTRİYEL HABERLEŞMES************
ENDÜSTRİYEL MAKİNE TASARIM TEKNİKLERİS************
ENDÜSTRİYEL OTOMASYONS************
ENERJİ KULLANIMINDA VERİMLİLİKS            
ENERJİ VE ÇEVRES            
ETKİLİ İLETİŞİMS            
FABRİKA ORGANİZASYONUS************
FOTOGRAFÇILIKS            
FRANSIZCA - IS************
FRANSIZCA - IIS************
GÖMÜLÜ SİSTEMLERS************
GÖRÜNTÜ İŞLEMES************
GÜÇ ELEKTRONİĞİS************
GÜNCEL OLAYLAR SOSYOLOJİSİS            
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS            
HAYATIMIZDA KİMYAS************
İLERİ MİKRODENETLEYİCİLERS************
İLERİ PROGRAMLAMAS************
İNGİLİZCE - IS            
İNGİLİZCE - IIS            
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS************
İŞ HUKUKUS            
İŞLEMSEL YÜKSELTEÇLERS************
İŞLETME YÖNETİMİS************
KİTLE İMHA SİLAHLARINDA TEŞHİS VE SAVUNMAS            
KOMPOZİT MALZEME ÜRETİM YÖNTEMLERİS************
KOMPOZİT MALZEMELERİN MEKANİĞİS************
LİNEER CEBİRS            
MALZEME ANALİZ VE KARAKTERİZASYON YÖNTEMLERİS            
MEKANİK TİTREŞİMLERS************
MİKROİŞLEMCİLERS            
MODERN FİNANSMAN YÖNTEMLERİS************
MOTORLU TAŞITLARS************
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİS************
MÜHENDİSLİK ETİĞİS            
MÜZİK - IS            
MÜZİK - IIS            
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS            
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS            
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS            
ÖZEL ELEKTRİK MAKİNALARIS************
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS            
PAZARLAMA İLKELERİS************
PLANLAMA VE PROJE YÖNETİMİS            
RADYASYON UYGULAMALARI VE NÜKLEER TEKNİKLERS            
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS            
RESİM - IS            
RESİM - IIS            
ROBOTİK UYGULAMALARS            
SANAT TARİHİNE GİRİŞ - IS            
SAYISAL ANALİZS************
SINIF YÖNETİMİS            
SİMÜLASYON TEKNİĞİS************
SONLU ELEMANLAR METODU UYGULAMALARIS************
ŞEKIL BELLEKLI MALZEMELERS            
TAŞIT VE PERFORMANSS************
TEKNOLOJİ TARİHİS            
TEMEL MUHASEBES            
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS            
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS************
ÜRETİM PLANLAMASIS************
WEB PROGRAMLAMAS************
WEB TASARIMIS************
YAPAY ZEKAYA GİRİŞS            
YAPILARDA DARBE ANALİZİS************
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi